7

حمایت پکن از مشارکت ۶ کشور اروپایی در اینستکس

  • کد خبر : 301618
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵

سخنگوی وزارت خارجه چین از قصد ۶ کشور اروپایی برای پیوستن به اینستکس استقبال و ابراز امیدواری کرد که کشورهای غیر اتحادیه اروپا نیز با ایران همکاری‌ کنند.

هوا چونینگ

سخنگوی وزارت خارجه چین از قصد ۶ کشور اروپایی برای پیوستن به اینستکس استقبال و ابراز امیدواری کرد که کشورهای غیر اتحادیه اروپا نیز با ایران همکاری‌ کنند.

به گزارش افق انلاین ، یکی از سخنگویان وزارت خارجه چین سه شنبه در نشست خبری هفتگی علاوه بر بررسی مسائل روز چین و جهان، درباره پیوستن ۶ کشور اروپایی به اینستکس به اظهار نظر پرداخت.

به گزارش «وبگاه وزارت خارجه چین» «هوا چونینگ» از سخنگویان وزارت خارجه چین در خصوص پیوستن رسمی بلژیک، دانمارک، فنلاند، هلند، سوئد و نروژ به اینستکس در دوم سپتامبر (دوشنبه ۱۱  آذر) گفت: «ما به این گزارش‌ها توجه داریم. اینستکس تلاش مهمی از طرف اروپا برای حمایت از برجام و نشان دهنده عزمی برای حمایت از چندجانبه گرایی و نظم بین المللی بر اساس قوانین بین المللی است. چین از این موضوع به شدت استقبال می‌کند. از تصمیم اتخاذ شده توسط این  ۶ کشور و تلاش‌ها برای پیشبرد اینستکس حمایت می‌کنیم. این امر به ارتقاء همکاری بین اروپا و ایران و اطمینان از اجرای برجام کمک خواهد کرد. امیدواریم این ساز و کار به زودی زمینه‌های بیشتری را در برگیرد و در اختیار کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای تسهیل همکاری‌های اقتصادی و تجاری عادی بین ایران و جامعه بین المللی قرار گیرد.»

این دیپلمات چینی روز گذشته نیز گفت که پکن و تهران شرکای راهبردی هستند.

چین از جمله کشورهای دارای روابط تجاری، اقتصادی گسترده با ایران و از جمله حاضران در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ است که همواره مواضع مثبتی در قبال تهران و در مخالفت با اقدام‌های خصمانه آمریکا اتخاذ کرده است.

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=301618

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر