3

نتانیاهو در باره ایران لاف می زند

  • کد خبر : 30227
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۹:۵۹

اسرائیل هنوز نتوانسته به ایران حمله کند گرچه رهبران از زمان اسحاق رابین، ایران را تهدیدی برای موجودیت خود معرفی می کردند.

روزنامه آتلانتیک در مطلبی به گمانه زنی های اخیر درباره موضع بنیامین نتانیاهو درباره اقدام احتمالی علیه ایران اشاره می کند و اظهارات نخست وزیر اسرائیل را یک بلوف سیاسی می داند تا اقدام واقعی.

“جفری گلدبرگ” نویسنده آتلانتیک در این باره می گوید: من درباره تئوری توطئه در خاورمیانه، توهم یازده سپتامبر، یا “پروتکل بزرگان صهیون” یا کسانی که عنوان می‌کنند که باراک اوباما یک مسلمان است صحبت نمی کنم من درباره یک باور صحبت می‌کنیم که پیش از من یک مقام ارشد نظامی اسرائیلی آن را مورد تائید قرار داده بود و افراد دیگری  هم بیان داشتند. منظورم این است که بنیامین نتانیاهو در باره ایران در حال بلوف زدن است.

گلدبرگ می نویسد:  نتانیاهو هرگز هیچ برنامه ای برای حمله به تاسیسات اتمی ایران نداشته و وی در حال رایزنی های پشت پرده با باراک اوباماست تا از طریق تحریم ها برنامه هسته ای ایران را متوقف کند.

این نویسنده در تفسیر این موضوع می نویسد: آنچه که نتانیاهو برای ۱۵ سال است آن را انجام می دهد ایجاد وضعیتی است که در آن آمریکا، غرب، و رهبران عربی به این اعتقاد برسند که آنها باید رویای دستیابی به تسلیحات هسته ای از سوی ایران را به یاس تبدیل کنند.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: اسرائیل هنوز نتوانسته به ایران حمله کند گرچه رهبران از زمان اسحاق رابین، ایران را تهدیدی برای موجودیت خود معرفی می کردند. دستکم برای دو سال گذشته متخصصین درباره محتمل بودن اقدام اسرائیل سخن گفته اند اما هنوزاین اتفاق نیفتاده است.

وی می نویسد: نتانیاهو در صحبت کردن بهتر از عمل کردن است. نخست وزیر علی رغم اعتبارش در مقایسه با سلف خود (ایهود اولمرت) که اقدام به حمله به جنوب لبنان و استفاده از زور علیه حزب الله و حماس کرد در برخی از محافل بعنوان جنگ طلب بی مسئولیت شناخته می شود و یک مقام نظامی که من در تل آویو با وی صحبت کردم در باره فقدان عمل از سوی نتانیاهو سه مورد را توضیح می دهد؛ نخست اینکه او فلج شده و علی رغم اینکه بر تهدید بودن ایران اعتقاد دارد اما اقدامی نخواهد کرد،  نتانیاهو بیم از آن دارد تا همپیمانی آمریکا را در صورت اقدام یکجانبه از دست بدهد و سوم اینکه تمامی سخنان وی مربوط به یک بازی است و بطور ضمنی با اوباما مهندسی شده است.

نویسنده می نویسد: من باور دارم که وقتی نتانیاهو درباره حمله به ایران صحبت می‌کند بیشتر در پی گزینه سوم است و افکار عمومی را بازی می دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=30227

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر