3

معاون وزیر ورزش: ‌پرسپولیس و استقلال تا پایان امسال خصوصی می‌شوند / مقدمات ‌واگذاری فراهم شد

  • کد خبر : 302417
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: تا پایان امسال مقدمات واگذاری ۲ باشگاه بزرگ فرهنگی ورزشی پرسپولیس و استقلال تهران به بخش خصوصی با همکاری مجلس، سازمان خصوصی‌سازی و سازمان‌های بورس و فرا بورس تا پایان امسال فراهم می‌شود.

به گزارش افق انلاین ، جمشید تقی‌زاده ظهر امروز در نشست با هیئت‌های ورزشی و سمن‌های شهرستان دشتستان با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های صنایع و واحدهای صنعتی در بخش ورزش بهره جست اظهار داشت: استان بوشهر از واحدهای پتروشیمی و صنایع بزرگ پتروشیمی و پارس جنوبی برخوردار است که باید از خدمات ویژه این صنایع و واحدهای صنعتی در امر ورزش بهره جست.

معاون پارلمانی و امور استان‌های وزیر ورزش و جوانان با اشاره به بازدید از پیست قایقرانی بوشهر گفت: بوشهر در عرصه ورزش‌های ساحلی و آبی از ظرفیت بالایی برخوردار است که امید می‌رود مرکز پایگاه قایقرانی قهرمانی ایران در مرکز استان بوشهر طراحی و ساخته شود.

وی برطرف کردن مشکلات حوزه ورزش را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: برای برطرف کردن مشکلات ورزش کشور، لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان در  مجلس در دست بررسی است که تا دو هفته آینده این لایحه در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد و با تصویب آن بسیاری از مشکلات ورزشی در استان‌ها برطرف می‌شود.

تقی‌زاده با بیان اینکه واحدهای خدماتی ورزشی از پرداخت  مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌شوند افزود: براساس  قانون‌ مالیات‌های مستقیم، درآمد باشگاه‌ها و موسسات ورزشی دارای مجوز از پرداخت مالیات معاف است که این مهم در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده و با تصویب آن در صحن علنی مجلس بسیاری از مشکلات این حوزه برطرف می‌شود.

معاون پارلمانی و امور استان‌های وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هیچ باشگاهی در کشور لاکچری نیست افزود: کسانی که در حوزه ورزش باشگاه‌داری می‌کنند به ورزش عشق می‌ورزند.

وی به اختصاص سهم ۴۰ درصدی از مالیات بر ارزش افزوده به امر ورزش پرداخت و بیان کرد: در صورتی که اختصاص سهم ۴۰ درصدی از مالیات بر ارزش افزوده سیگار و مواد دخانی به امور ورزش تصویب شود کمک خوبی به این بخش به‌ویژه در حوزه ورزش‌های قهرمانی و هیئت‌های ورزشی می‌‌شود.

تقی‌زاده از واگذاری باشگاه‌های استقلال و پیروزی تهران به بخش خصوصی خبر داد و خاطرنشان کرد: هر قدر تیم‌ها دولتی‌تر باشد در تصمیم‌گیری‌ها با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند که در این راستا  تلاش شده تا پایان امسال با فراهم کردن مقدمات لازم کار واگذاری باشگاه‌های فرهنگی ورزشی پرسپولیس و استقلال تهران به بخش خصوصی فراهم تا زمینه رشد بیشتر این دو تیم ایجاد شود.

معاون پارلمانی و امور استان‌های وزیر ورزش و جوانان  با بیان اینکه  واگذاری این دو شرکت و باشگاه به بخش خصوصی با همکاری مجلس شورای اسلامی، سازمان خصوصی‌سازی و سازمان‌های بورس و فرا بورس انجام می‌شود تصریح کرد: اکنون هیچ تیم حرفه‌ای در کشور برای ثبت کردن، سراغ نداریم اما لیگ در ایران به سمت حرفه‌ای شدن پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه پروژه‌های ورزشی خوبی در دست اقدام است گفت: امسال در هفته تربیت بدنی ۲۳۰ پروژه با ۳۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=302417

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر