2

چاووش اغلو: تحریم‌های احتمالی آمریکا را تلافی خواهیم کرد

  • کد خبر : 302850
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹

وزیر خارجه ترکیه می‌گوید این کشور به هیچ قیمتی از خرید سامانه «اس-۴۰۰» عقب‌نشینی نمی‌کند و آماده است تا تحریم‌های احتمالی آمریکا را هم تلافی کند.

چاووش اغلو: تحریم‌های احتمالی آمریکا را تلافی خواهیم کرد

به گزارش افق انلاین ، «مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه روز شنبه بار دیگر تأکید کرد که این کشور به هیچ‌وجه از خرید سامانه روسی «اس-۴۰۰» عقب‌نشینی نمی‌کند، حتی اگر این اقدام به اعمال تحریم از سوی آمریکا منجر شود.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «الجزیره»، چاووش اغلو که در پایتخت قطر در نشست «مجمع دوحه» صحبت می‌کرد، گفت آنکارا هرگز قرارداد خرید سامانه اس-۴۰۰ را لغو نمی‌کند، «هر تبعاتی هم که می‌خواهد داشته باشد.»

وی در مورد احتمال تحریم از سوی آمریکا، گفت: «تحریم و زبان تهدید، هرگز نتیجه نخواهد داد. اما اگر تحریمی اعمال شود، در آن صورت ترکیه هم باید تلافی کند.»

در ماه‌های گذشته آمریکا ترکیه را تحت فشار قرار داده تا از به کارگیری سامانه‌های پدافندی روسی خودداری کند. استدلال واشنگتن این است که استقرار یک سامانه روس در یک کشور عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) جنگنده‌ها و شبکه پدافندی ناتو را در معرض خطر قرار می‌دهد. واشنگتن به همین بهانه ترکیه را از برنامه تولید مشترک جنگنده «اف-۳۵» کنار گذاشته و تهدید کرده که تحریم‌های بیشتری علیه این کشور وضع می‌کند.

با وجود فشارهای آمریکا، چاووش اغلو امروز گفت خرید سامانه پدافندی از روسیه، برای ترکیه یک ضرورت است. وی گفت: «ما شدیدا به یک سامانه پدافند هوایی نیاز داریم. ما تلاش کردیم تا آن را از ایالات متحده و دیگران بخریم، اما این اتفاق نیافتاد. این سامانه‌ای است که برای ما ضروری است.»

وزیر خارجه ترکیه به عملیات نظامی کشورش در شمال سوریه هم اشاره کرد و گفت هدف از این عملیات دور کردن شبه نظامیان کرد از مرز ترکیه است. وی گفت آمریکا و ترکیه هنوز با یکدیگر متحد هستند، اما آنکارا انتظار دارد که واشنگتن از همدستی و همکاری با «پ‌ک‌ک» و گروه‌های وابسته به آن دست بردارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=302850

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر