به گزارش افق انلاین ، رضا حسن‌زاده در حاشیه مراسم رونمایی از تندیس مرحوم ناصر حجازی گفت: باید از کسانی که نام بلوار فردوس غرب را به ناصر حجازی تغییر دادند و باعث شدند که این مراسم برگزار شود، تشکر کنم. ناصر حجازی شناسنامه فوتبال ما بوده و افتخار شاگردی او را داشتم. چیزهای زیادی از نظر فنی و اخلاقی از او یاد گرفتم. پیشکسوتان بزرگی داریم که برای کشور ما تاریخ‌ساز بودند و می‌توانیم از نام آنها در خیابان‌ها استفاده کنیم تا جوابگوی زحماتشان باشیم.

وی درمورد اینکه چه خاطره‌‌ای از ناصر حجازی به یاد دارد، عنوان کرد: در بازی استقلال و جوبیلو ایواتا توپی روی محوطه جریمه آمد و بلند شدم تا آن را بزنم اما نور خورشید باعث شد که توپ را نبینم. بعد از من، مهاجم حریف این توپ را وارد دروازه ما کرد. پس از آن گل مرحوم حجازی بر سر من فریاد زد که چرا توپ را نزدی و گفتم ناصرخان توپ را ندیدم. سپس او به من گفت تو با این چشم‌های درشتت چطور توپ را ندیدی اما آن بازیکن با آن چشم‌های ریزش توپ را وارد دروازه کرد و این باعث خنده من شد.

پیشکسوت استقلال تهران در پاسخ به این سوال که به تازگی مساله‌ای بین جواد زرینچه و علی فتح‌اله زاده درمورد خیانت ناصر حجازی مطرح شده است، اظهار داشت: تا جایی که من در باشگاه بودم، اینطور نیست. زرینچه را همه می‌شناسیم. او برای استقلال خیلی زحمت کشیده است. زمانی که می‌بردیم، خوشحال بود و زمانی که می‌باختیم، ناراحت. ۱۰ سال کنار جواد بودم و چنین چیزی ندیدم. اگر کسی بگوید این کار را کرده، برایش متاسفم.

وی ادامه داد: چه ادله‌ و مستنداتی وجود دارد که چنین کاری کرده است. او هم مثل من، ناصرخان را دوست داشت و اصلا به این شکل که در فضای مجازی مطرح شده، نیست. چرا باید برای بازیکنی که این همه برای استقلال زحمت کشیده، این اتفاق بیفتد و شرایطی برایش بوجود بیاورند که گریه کند. این اصلا خوب نیست.

حسن‌زاده در مورد اینکه گفته می‌شود جواد زرینچه معتقد است تحرکاتی از سوی علی فتح‌اله زاده باعث این اتفاق شده است، اظهار داشت: نمی‌توانم به این مساله ورود کنم چون در جریان آن نیستم و چیزی نمی‌دانم. تا مستنداتی نباشد، نمی‌توانیم بگوییم این کار را چه کسی کرده است.

وی درمورد شرایط فعلی این تیم و اینکه بدون سرمربی مانده است، عنوان کرد: ۱۲ سال  بازیکن متعصب استقلال بودم اما چنین چیزی را ندیدم. در گذشته هم که بازی‌های این تیم را دنبال می‌کردم، واقعا چنین چیزی ندیدم. وقتی سر تمرین رفتم و شرایط تیم را دیدم، متاسف شدم. اگر به من کارد می‌زدید، خونم در نمی‌آمد.

وی  اضافه کرد: چرا تیم به این بزرگی و با این همه امکانات و طرفدار باید در این شرایط قرار بگیرد؟ چه اتفاقی افتاده و چه مساله ‌ای وجود دارد؟ راهکار چیست؟ چرا هنوز باید سرمربی و مدیرعامل مشخص نباشند؟ چرا کسی نباید بالای سر تیم باشد؟ نباید این بار روی دوش کاپیتان و بازیکنان تیم باشد. من از بازیکنان تشکر می‌کنم که می‌گویند به زمین می‌رویم تا دل هواداران را شاد کنیم.

حسن‌زاده گفت: به آنها گفتم به زمین بروید تا بازنده نباشید. این همه زحمت کشیدید و تیمی را به صدر آوردید. نباید آن را راحت از دست بدهید. در صحبتی که با وریا غفوری داشتم، به او گفتم اگر بخواهید وارد این فضاها شوید، زحماتتان هدر می‌رود. به تلاشتان ادامه بدهید و تیم را نگه دارید. امتیاز جمع کنید و بعدا راهکار پیدا می‌‌شود. شما هوادار دارید و باید آنها را خوشحال کنید.

پیشکسوت استقلال اظهار داشت: این اتفاقات جمع می‌شود. مدیر و سرمربی هم مشخص می‌شود. ما دوست داریم که سرمربی تیم استراماچونی باشد. تیم را او جمع کرده و بچه‌ها هم او را دوست دارند. او باید سرمربی تیم باشد اما اگر نشد، چه کاری باید انجام بدهیم. ما باید پیگیر این بشویم. هنوز بلاتکلیف هستیم.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه استقلال پس فردا باید بازی خودش در لیگ برتر را برگزار کند، عنوان کرد: با این بازی، سه دیدار است که تیم سرمربی ندارد و این خوب نیست. الان باید کاری کنیم که استقلال از این حالت بیرون بیاید. باید به دنبال این باشیم که راهکار چیست؟ اگر قرار باشد استراماچونی نیاید، باید یک سرمربی تعیین کنیم. زشت است که تیم و بازیکنان را به این حالت رها کنیم.