6

مراسم نقد و بررسی کتاب زندگی‌نامه شهید احمد باقری با عنوان «باغ همسفران» در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد+تصاویر

  • کد خبر : 304000
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲

خانم شهناز گلپری همسر شهید احمد باقری در نشست نقد کتاب «به باغ همسفران» با اشاره به اینکه عشق در رابطه شهید احمد باقری با خانواده موج میزد گفت: از زمانی که از اصفهان به سیستان و بلوچستان سفر کردیم با تمام سختی‌های زندگی ساختیم. وی خطاب به جوانان امروزی گفت: در برابر مشکلات استوار […]

خانم شهناز گلپری همسر شهید احمد باقری در نشست نقد کتاب «به باغ همسفران» با اشاره به اینکه عشق در رابطه شهید احمد باقری با خانواده موج میزد گفت: از زمانی که از اصفهان به سیستان و بلوچستان سفر کردیم با تمام سختی‌های زندگی ساختیم.
وی خطاب به جوانان امروزی گفت: در برابر مشکلات استوار باشید و مملکت خود را نگه دارید و برای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید.
خانم بهاره بهنام نیا نویسنده کتاب «به باغ همسفران» نیز با بیان اینکه برای نوشتن این کتاب ۲ سال زمان صرف شده است گفت: این کتاب دو راوی دارد؛ که یکی همسر شهید و دیگری یک دختر جوان دهه شصتی است.
وی افزود: این کتاب وجه شاعرانه و عاشقانه‌ای داشته که برایم تداعی بخش شعر سهراب سپهری است و به همین دلیل نام این کتاب از یکی از شعر‌های سهراب اقتباس کردم.

در این مراسم نصرت‌اله محمودزاده از نویسندگان حوزه ادبیات پایداری در سخنانی گفت: اساسا نوشتن در رابطه با شهدای اطلاعات و امنیت که زندگی خاکستری داشتند بسیار سخت و دشوار است. شهدای اطلاعات و امنیت انسان‌هایی خاموش بوده‌اند. از همین‌رو نوشتن در رابطه با این افراد بسیار متفاوت و دشوار است.

وی  یادآور شد: اساسا نقد موضوعی سیاه و سفید نیست و ما نمی‌توانیم درباره اثری نظری مطلق بدهیم. نقد در فضایی خاکستری شکل می‌گیرد و باید بدون جانبدارانه از زبان سوم شخص بیان شود.

ضمنأانجمن پیشکسوتان سپاس کتاب «به باغ همسفران» را در سال ۹۵ در ۱۶۴ صفحه منتشر کرده است.

خبرنگار: نجف محمودی

عکاس : بهمن ثابتی

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=304000

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر