2

“سامانه و برنامه تربیت و آموزش مدیران” به تمام دستگاه ها ابلاغ شد

  • کد خبر : 30433
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۳

“سامانه و برنامه تربیت و آموزش مدیران” از سوی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور به تمام دستگاه‌های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ شد.

در اجرای ماده (۵۶) قانون مدیریت خدمات کشوری و بر اساس “سامانه و برنامه تربیت و آموزش مدیران” کارشناسان و مدیرانی که براساس دستور‌العمل اجرایی، شرایط عمومی، شایستگی‌های عمومی و تخصصی و نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای شورای عالی اداری، ‌از شرایط انتصاب به پست‌های مدیریت حرفه‌ای یا ارتقا به پست‌های بالاتر برخوردارند قبل از انتصاب، موظف به طی آموزش‌های برنامه تربیت مدیران (آموزش‌های قبل از انتصاب) مطابق سامانه و برنامه آموزش مدیران هستند؛ در صورت عدم گذراندن آموزش‌های پیش‌بینی شده دستگاه‌های اجرایی مجاز به انتصاب آنها در پست‌های مدیریتی مورد نظر نخواهد بود.

در بخشنامه‌ای که به تمام دستگاه‌های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ شده، آمده است: کارشناسان و مدیرانی که براساس دستور‌العمل اجرایی، شرایط عمومی، شایستگی‌های عمومی و تخصصی و نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای شورای عالی اداری، ‌از شرایط انتصاب به پست‌های مدیریت حرفه‌ای یا ارتقا به پست‌های بالاتر برخوردارند، قبل از انتصاب، موظف به طی آموزش‌های برنامه تربیت مدیران (آموزش‌های قبل از انتصاب) مطابق سامانه و برنامه آموزش مدیران هستند.

بر این اساس، علاوه بر آموزش‌های تربیت مدیران (قبل از انتصاب) مدیرانی که در سه سطح مدیریت حرفه‌ای و نیز در پست‌های مدیران سیاسی منصوب شوند در طول سنوات انتصاب خود باید آموزش‌های پیش‌بینی شده در سامانه آموزش مدیران در بخش «آموزش‌های حین انتصاب» را طی کنند، گذراندن این آموزش‌ها و موفقیت در آنها الزامی است.

آموزش‌های تربیت مدیر و آموزش‌های حین انتصاب به ترتیب توسط مراکز و موسسات ذیل اجرا می‌شود:

-آموزش تربیت مدیر: مرکز آموزش مدیریت دولتی و دفاتر آموزش و پژوهش استانداری‌ها با مجوز و هماهنگی مرکز آموزش مدیریت دولتی

-آموزش‌های حین انتصاب مدیران حرفه‌ای: مرکز آموزش مدیریت دولتی، ‌دستگاه‌های اجرایی و مراکز و موسسات آموزشی تایید صلاحیت شده

-آموزش‌های حین انتصاب مدیران سیاسی: مرکز آموزش مدیریت دولتی

بر این اساس، برنامه درسی آموزش‌ها، ‌مواد و محتوای آنها به صورت استاندارد توسط مرکز آموزش مدیریت دولتی طراحی، ‌تدوین و ابلاغ خواهد شد.

مواد و محتوای آموزشی، برنامه آموزشی اختصاصی مدیریتی (دستگاهی) توسط دستگاه‌های اجرایی طراحی و تدوین می‌شود.

براساس این بخشنامه، مرکز آموزش مدیریتی دولتی با همکاری دستگاه‌های اجرایی، صلاحیت حرفه‌ای مدرسان موضوع این سامانه را تعیین می‌کند؛ مدرسانی می‌توانند آموزش‌های مدیران (به استثنای آموزش‌های اختصاصی مدیریتی دستگاهی) را تدریس کنند که دارای گواهینامه صلاحیت از مرکز یاد شده باشند.

بر این اساس، ساعات آموزشی مدیران سیاسی ۱۲۰ساعت، مدیران عالی حرفه‌ای ۳۴۲ ساعت، مدیران میانی حرفه‌ای ۴۲۲ ساعت و مدیران پایه حرفه‌ای ۴۵۰ ساعت در سامانه و برنامه تربیت و آموزش مدیران پیش‌بینی شده است.

بدیهی است چنانچه بنا به مقتضیات خاص و حسب ضرورت، ‌به میزان آموزش‌های برنامه فوق اضافه شود این امر توسط مرکز آموزش مدیریت دولتی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد.

فارس -براساس این بخشنامه، نظارت بر کیفیت و سنجش اثر بخشی آموزش‌های مدیران که توسط دستگاه‌های اجرایی و دفاتر آموزش و پژوهش استانداری‌ها برگزار می‌شود، توسط مرکز آموزش مدیریت دولتی انجام و نظارت کلی بر آموزش مدیران بر عهده معاونت راهبردی منابع انسانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=30433

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر