2

دیدگاه حاکم در جامعه جهانی این است که ایران به دنبال بمب اتمی نیست

  • کد خبر : 30553
  • ۲۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۳

مقامات ارشد اسرائیلی هم‌اکنون به این نتیجه رسیده اند که ایران تصمیم به ساخت بمب هسته‌ای ندارد

آسوشیتدپرس به نقل از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حال حاضر دیدگاه حاکم در جامعه جهانی این است که ایران به دنبال بمب اتمی نیست و اسرائیل نیز هم اکنون این ارزیابی را پذیرفته است.

خبرگزاری فارس: مقامات ارشد اسرائیلی: تهران به دنبال بمب اتم نیست

به گزارش فارس به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات ارشد اسرائیلی هم‌اکنون به این نتیجه رسیده اند که ایران تصمیم به ساخت بمب هسته‌ای ندارد.

این گزارش افزود: محاسبات مقامات ارشد اسرائیل و وزارت دفاع آن باعث شده است آنها ارزیابی‌های آمریکا در این خصوص را بپذیرند.

پیش از این روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز خبر داده بود مقامات اطلاعاتی آمریکا معتقدند شواهدی مبنی بر ساخت تسلیحات هسته‌ای توسط ایران وجود ندارد.

مقامات ارشد اسرائیل در مصاحبه با خبرگزاری«اسوشیتدپرس» اعلام کرده‌اند در حال حاضر دیدگاه حاکم در جامعه جهانی این است که ایران تصمیمی برای ساخت بمب هسته‌ای نگرفته است، اما هنوز تردیدهایی در این خصوص وجود دارد که ممکن است تهران پاره‌ای از عملیات ساخت بمب خود را به صورت مخفیانه انجام دهد.

شبکه خبری فاکس نیوز همچنین از پیچیده شدن معادلات محاسباتی اسرائیل در خصوص ایران خبر داد.

این شبکه خبری نوشت که اسرائیلی‌ها نگرانند در صورت حمله به ایران،  این کشور در اقدامی تلافی‌جویانه به تنش‌های منطقه‌ای دامن بزند و در بحبوحه کشمکش‌های اقتصادی دنیا و نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قیمت نفت را بالا ببرد.

«فاکس نیوز» افزود: از جمله نگرانی‌های دیگر تل‌آویو این است که اسرائیل تاب مقاومت در برابر حجم عظیم موشک‌های تلافی‌جویانه ایران را نخواهد داشت، ضمن اینکه حزب‌الله در لبنان و حماس در نوار غزه نیز می‌توانند با هزاران موشک اسرائیل را مورد هدف قرار دهند.

طبق گزارش «فاکس‌نیوز»، تمام مقامات اسرائیل که در این خصوص اظهار نظر کرده‌اند خواسته‌اند نامشان فاش نشود، چرا که این موضوع بسیار حساس است و رژیم اسرائیل در این خصوص دستور سکوت داده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=30553

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر