1

گفتگوی تلفنی پامپئو با چاووش اوغلو درباره ترور سردار سلیمانی

  • کد خبر : 305749
  • ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸

وزیر امور خارجه آمریکا به‌صورت تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود در خصوص عملیات تروریستی نیروهای آمریکایی برای ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفتگو کرد.

گفتگوی تلفنی پامپئو با چاووش اوغلو درباره ترور سردار سلیمانی

به گزارش افق انلاین ، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه در پیامی توئیتری از گفتگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود در خصوص اقدام تروریستی اخیر آمریکا در عراق که به شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی منجر شد، خبر داد.

وزیر خارجه آمریکا در این پیام توئیتری اعلام کرد که در خصوص آنچه «اقدام تدافعی به فرمان ترامپ برای حفظ جان آمریکایی‌ها» ادعا کرد، با وزیر خارجه ترکیه گفتگو کرده است. وی در این گفتگوی تلفنی همچنین بار دیگر ادعاهای بی‌اساس مقامات آمریکایی درباره فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را تکرار کرده و اقدامات منطقه‌ای ایران را «بی‌ثبات‌کننده» خوانده است.

بامداد جمعه سیزدهم دی سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس»، جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و برخی از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دورانی که بخش‌های وسیعی از عراق و سوریه هدف تاخت و تاز تروریست‌های تحت حمایت آمریکا و متحدانش قرار گرفته بود، توانست با سامان دادن به جنبش‌های مردمی در این دو کشور نقش مهمی در مبارزه با گروه‌های تروریستی به‌ویژه داعش و آزادسازی شهرهای عراق و سوریه ایفا کند.

آمریکا در حالی پس از به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی همچنان وی را به حمایت از تروریسم متهم می‌کند که طبق اعتراف شخص دونالد ترامپ، خطرناکترین گروه تروریستی منطقه یعنی داعش با برنامه‌ریزی‌های وزیر امور خارجه سابق آمریکا (هیلاری کلینتون) تشکیل شد تا اهداف آمریکایی‌ها در منطقه را پیش ببرد.

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با شکست دادن داعش در عراق و سوریه –افتخاری که آمریکایی‌ها سعی دارند آن را به نام خود بزنند- علاوه بر نشان دادن اقتدار محور مقاومت به جهانیان، تمام نقشه‌های آمریکا برای استفاده از این گروه تروریستی در راستای منافع خود در منطقه را بر هم زد و این مسئله باعث شد که آمریکایی‌ها از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی برای ترور وی را آغاز کنند.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد جنایتکارانی که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند، در زمان و مکان مناسب با انقام سختی مواجه خواهند شد.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=305749

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر