4

تحولات خاورمیانه و موضوع ایران از محورهای مهم مذاکرات مرکل و پوتین

  • کد خبر : 306730
  • ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸

صدر اعظم آلمان امروز (شنبه) همراه با وزیر امور خارجه خود به مسکو سفر کرده تا درباره موضوعات مهم بین المللی از جمله تحولات اخیر خاورمیانه و ایران با سران این کشور دیدار و گفتگو کند.

تحولات خاورمیانه و موضوع ایران از محورهای مهم مذاکرات مرکل و پوتین

به گزارش افق آنلاین به نقل از هفته نامه “اشپیگل”، “آنگلا مرکل”، صدر اعظم آلمان امروز همراه با “هایکو ماس”، وزیر امور خارجه خود به روسیه سفر کرده تا درباره تحولات اخیر خاورمیانه و شمال آفریقا سخن بگوید.

حدود پنج سال از آخرین سفر مرکل به مسکو می گذرد. وی در ماه می سال ۲۰۱۵ به مسکو سفر کرده و در جشن های هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم شرکت کرده بود.

مرکل به دعوت پوتین به این کشور سفر کرده است و اخبار مربوط به تصمیمات وی برای این سفر درست چند روز بعد از حمله آمریکا به کاروان سردار سلیمانی که منجر به شهادت وی شد مشخص شد.

بر اساس گزارش های منتشر شده مرکل قرار است در این سفر درباره موضوعات مختلفی از جمله بحران لیبی ، مناقشات در سوریه و مسئله ایران گفتگو کند.

به نوشته رسانه های آلمانی در مذاکرات مرکل با پوتین تحولات اخیر خاورمیانه از جمله موضوع ایران از محورهای مهم مذاکرات خواهد بود.

مرکل در این سفر تاکید کرد که وی با میل و علاقه به مسکو سفر کرده است. وی با اشاره به اینکه آلمان و روسیه علایق و منافع مشترک زیادی دارند همچنین تاکید کرد که اینکه با هم صحبت کنیم بهتر از این است که درباره هم سخن بگوییم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=306730

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر