1

حمله‌های محمودصادقی به شورای نگهبان | متن شکایت شورای نگهبان از صادقی | ماجرای سلمان خدادادی و ۲۰۰میلیون تومان

  • کد خبر : 307689
  • ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷

محمود صادقی در چند توئیت از عملکرد شورای نگهبان در پی رد صلاحیت های گسترده اصلاح طلبان انتقاد کرد که یکی از این توئیت‌ها که خطاب به آیت الله جنتی بود، شکایت این نهاد از وی را در بر داشت.

صادقی

به گزارش افق آنلاین، جدال محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با شورای نگهبان آنجا بالا گرفت که آیت الله احمد جنتی در بخشی از سخنانش در نشست کارگروه های تخصـصی سـتاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: «باید از یک عده‌ای طلبکار باشیم. از کسانی که باید به این ملت خدمت کنند و نمی کنند. مقام معظم رهبری بارها گفته اند امکانات مملکت زیاد است. باید کاری کنیم که تولید و ثروت کشور افزایش پیدا کند. مشکل این است که این کارها دست کسانی است که نمی‌خواهند کار کنند کسانی هم می‌خواهند کار کنند کار را به آن‌ها نمی دهند. باید طلبکار باشیم از این ها؛ به فکر دنیا و جریانات سیاسی هستند. اقتصاد مقاومتی مطرح شد، چه قدر این مرد بزرگ و عزیز سخنرانی کرد، نوشت، ابلاغ کرد و ستاد تشکیل داد که تنها راه کشور اجرای اقتصاد مقاومتی است. چه کسانی باید انجام بدهند ؟ همین‌ها که قدرت و بیت‌المال دست‌شان است. چرا کار نمی‌کنید؟ از وزیر سوال کنید. باید مجاهدانه و مخلصانه کار کرد. چه کسی مسئول وضعیت فعلی است؟»

در پی این سخنان محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در توئیتی خطاب به آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان نوشت:

«آیا آیت الله جنتی اطلاع دارند که فساد مالی در نهاد تحت مدیریت خودشان هم رخنه کرده است؟  اگر به افراد تأمین داده شود بسیاری حاضرند شهادت بدهند در جریان بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس از طرف برخی مرتبطین با هیأت‌های نظارت برانتخابات چه درخواست‌هایی از آنان شده است.»

این توئیت شکایت شورای نگهبان از این نماینده مجلس را در پی داشت. شورای نگهبان در شکایت خود تاکید کرده که صادقی اتهام فساد مالی در تایید صلاحیت‌ها را به این شورا نسبت داده است و از دادستان عمومی و انقلاب تهران خواسته که وی را تحت تعقیب قرار دهد.

صادقی متن شکایت شورا را هم در توییتر منتشر کرد که در ادامه می‌بینید:

متن شکایت شورای نگهبان از محمودصادقی که توسط این نماینده در توئیتر منتشر شده است

پس از این شکایت، محمود صادقی در توئیتی دیگر نوشت: «انتظار داشتم شورای‌ نگهبان به جای شکایت درصدد اصلاح خود برمی آمد. اما این شکایت را فرصتی برای اصلاح می دانم؛ خوشبختانه تعدادی از افرادی که برای تأیید صلاحیت به آنها پیشنهاد پرداخت وجه شده یا در این باره اطلاع دارند، آمادگی خود را برای ادای شهادت در هیأت نظارت اعلام کردند.»

توئیت‌های صادقی به اینها ختم نشد. وی در توئیتی دیگر و این بار خطاب به کدخدایی ضمن اشاره به تائید صلاحیت سلمان خدادادی در دوره قبل پرسیده است که «معلوم شد آن دویست میلیون تومان ناقابل به جیب کی رفت؟!»

متن توئیت صادقی این است:

«خوب است @Kadkhodaee_ir سخنگوی محترم شورای نگهبان، که خیلی نگران پروژه‌های ضد ملی است، توضیح دهند دوره‌ قبل صلاحیت آقای سلمان خدادادی چگونه تأیید شد؟ بالاخره معلوم شد آن دویست میلیون تومان ناقابل به جیب کی رفت؟!»

همه این رخدادها در حالی است که صلاحیت محمود صادقی از سوی شورای نگهبان برای مجلس یازدهم رد شده است و گرچه وی به این رد صلاحیت اعتراض هم کرده است، اما با توجه به اتفاقات پیش آمده، تایید وی دور از انتظار به نظر می‌رسد.

همین رد صلاحیت‌ها هم انتقاد تند صادقی را در توئیتی دیگر به همراه داشته است. وی در جمله طعنه آمیز گفت انتخابات آینده با این رد صلاحیت‌ها با شکوه نخواهد بود چرا که یک جناح در اکثر حوزه‌ها امکان دادن لیست ندارد. «یک جناح آنقدر کاندیداهایش زیاد است که بر سر بستن لیست به اختلاف خورده‌اند. یک جناح آنقدر کاندیداهایش رد شده اند که در اکثر حوزه‌ها امکان دادن لیست ندارد. چه انتخابات با شکوهی خواهد بود این انتخابات!!»

با این اوصاف حال باید منتظر باشیم ببینیم شورای نگهبان چه واکنشی خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=307689

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر