4

به مسلمانان آذربایجانی پیشنهاد می کند که با عبور از اردن به اسرائیل و از آنجا نیز به مکه سفر کنند.

  • کد خبر : 3085
  • ۰۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۷

این کارفرمای اسرائیلی با بیان اینکه حج تمتع بدون زیارت اماکن مقدس در اسرائیل ناتمام محسوب می شود، به مسلمانان آذربایجانی پیشنهاد می کند که با عبور از اردن به اسرائیل و از آنجا نیز به مکه سفر کنند. به گزارش بولتن نیوز، به گفته اشمویل رحمان، وی در باکو با شرکتهای جهانگردی «گالاکسی تراول» […]

این کارفرمای اسرائیلی با بیان اینکه حج تمتع بدون زیارت اماکن مقدس در اسرائیل ناتمام محسوب می شود، به مسلمانان آذربایجانی پیشنهاد می کند که با عبور از اردن به اسرائیل و از آنجا نیز به مکه سفر کنند.
به گزارش بولتن نیوز، به گفته اشمویل رحمان، وی در باکو با شرکتهای جهانگردی «گالاکسی تراول» و «پاشا تراول» قرارداد امضا کرده و بزودی تبلیغات برای جلب زائر به اماکن مقدس مسلمانان در اسرائیل و کشورهای همسایه آن آغاز است. وی با اشاره به اینکه مشتریان بالقوه کافی برای راه اندازی برنامه سفرهای حج کوچک ( حج عمره) دارد، خاطرنشان کرده است که دینداران آذربایجانی می توانند با عبور از اسرائیل به مکه بروند. وی گفته است: «سهم سالانه آذربایجان برای حج ده هزار نفر است و مسلمانان زیادی مایلند این مکان را زیارت کنند، ولی موفق نمی شوند در این سهم قرار بگیرند. من می توانم سفرهای حج عمره برای آنها ترتیب بدهم. آنها همچنین می توانند با انجام این سفر شاهد چگونگی حفظ اماکن مقدس مسلمانان در اسرائیل شوند و ببینند که ما با مسلمانها جنگ نمی کنیم».

به گزارش سایت «ایز.رو»، این کارفرمای اسرائیلی با بیان اینکه حج تمتع بدون زیارت اماکن مقدس در اسرائیل ناتمام محسوب می شود، به مسلمانان آذربایجانی پیشنهاد می کند که با عبور از اردن به اسرائیل و از آنجا نیز به مکه سفر کنند. به گفته وی امکان بدرقه زایران از اسرائیل به مکه و بازگردانی آنها پس از اتمام فریضه حج نیز از طریق اسرائیل وجود دارد.
اشمویل رحمان مساعدتهای سفارت اسرائیل و جامعه یهودیان آذربایجان به انجام تماس هایش در باکو را خاطر نشان کرده، ولی از اظهار نظر در مورد موضع اداره مسلمانان قفقاز در رابطه با مشارکتش در سازماندهی سفرهای حج خودداری کرده است.

در این حال، به گفته کارشناسان امر، عربستان سعودی “اداره مسلمانان قفقاز” را بعنوان تنها ارگان مرتبط با مراسم حج در آذربایجان برسمیت می شناسد و به همین دلیل نیز سفرهای زیارتی مقدس ترین اماکن مسلمانان نیز باید با هماهنگی این اداره ترتیب داده بشود. به این ترتیب، توافق مورد نظر و قرارداد منعقده نمی تواند بدون توافق و رضایت اداره مسلمانان قفقاز صورت گرفته باشد. در عین حال، از اخبار چنین استنباط می شود که عربستان سعودی نیز با ترتیب داده شدن سفرهای حج خارج از سهمیه برای زایران آذربایجانی توسط این کافرمای اسرائیلی موافقت کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3085

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر