2

جاسوسی در لباس ورزش + تصاویر

  • کد خبر : 30868
  • ۰۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۸

دلایل جذب دویست‌هزار ورزشکار در چهل کشور

اسرائیل به موازات تجاوز نظامی به کشورهای همسایه‌اش و مشارکت در تجاوز به سایر کشورها، نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گسترده‌‌‌ای را در چند دهه اخیر در دول بزرگ دنیا برای خود رقم زده است که برای همگان مشهود بوده، بعضاً در کشورهای متخاصم با ریشه‌ها یا سرشاخه های این نفوذ برخوردی جدی صورت می‌پذیرد اما در این میان یک بخش از منظر عموم دولت‌ها و بخش‌های سیاسی و امنیتی مغفول مانده است و آن ورزش است.

رژیم اشغالگر اسرائیل، علاوه بر رشد در رشته‌های مختلف ورزشی در رقابت با کشورهای اروپایی که از سطح بالایی در ورزش جهان برخوردارند، در طول چند سال اخیر متناسب با شرایط جنگی‌اش اقدام به طراحی ورزشی کرد که فراگیری آن روز به روز در سطح جهان بیشتر می‌شود و به واسطه ظاهر غیرنظامی‌اش، با مانعی برای توسعه در اکثر کشورهای جهان روبه‌رو نبوده است و بدین شکل سررشته نفوذی نرم در اقصی نقاط جهان برای این رژیم فراهم شده است.

کراوماگا (Krav Maga) سیستم مبارزاتی است که اسرائیلی‌ها به عنوان پایه‌گذار و مروج آن، برای توسعه‌اش هزینه و انرژی فراوانی را پرداخت کرده‌اند. کراوماگا عبارتی عبری، به مفهوم “مبارزه همراه با تماس” است و مشتمل بر یک سیستم دفاع شخصی و جنگ تن به تن می‌باشد که از وسعت قابل توجهی برخوردار است و گفته می‏شود بر پایه ۲۴ تاکتیک اصلی و ۴۰۰ تکنیک و تاکتیک فرعی شکل گرفته است.

دو تصویر از ایمی اسده ار پایه گذار کراوماگا از حال حاضر و سال‏های دور

این سیستم توسط ایمی اسده ار (Imi Sde-Or) یک یهودی از اسلواکی ابداع و سپس توسط “لمی لشینفیلد” ابتداً برای نیروهای پلیس و ارتش اسرائیل و در سطح پیشرفته برای نیروهای امنیتی این رژیم از جمله بخشی از نیروهای سازمان اطلاعاتی خارجی اسرائیل (Mossad seal) به کار گرفته شد. البته فراگیری این رشته در حوزه امنیتی اسرائیل با ورود “مئیر داگان” به دفتر موساد در تل آویو و کسب عنوان دهمین رئیس موساد از سال ۲۰۰۲، افزایش یافت و به نظر می رسد موساد در قالب این رشته حتی بهره‌برداری‌های اطلاعاتی نیز انجام می‌دهد.


در حرکات تهاجمی سربازان اسرائیل که بی‌شباهت به جنگ های تن به تن نیست، در مواجهه رو در رو با مردم معترض فلسطین، عموماً از تکنیک‌های کروا ماگا استفاده می‌شود و بسیاری از حرکات سربازان این رژیم که با سلاح‌های سرد و گرم و به همین شکل با دست خالی صورت می‌پذیرد جزو فنون این رشته نظامی است.

در واقع کراوماگا چکیده‌ای از فنون مبارزه بدون سلاح همچون مبارزات سرپا و مبارزات گلاویزی و در خاک، ترکیبی از کاربردی‌ترین فنون مبارزه با سلاح‌های سرد همچون کارد و تونفا و همچنین روش‌های بهبود کاربرد استفاده از سلاح گرم در زمان شلیک و استفاده از آنها (قنداق، بدنه میانی و سرنیزه تفنگ)به عنوان سلاح سرد، می‌باشد.

اما پس از دوره‌ای اسرائیل به این نتیجه رسید که اشخاصی فراتر از ارتش اسرائیل می‌توانند این سیستم مبارزاتی را تحت عنوان یک ورزش فراگیرند و بدین لحاظ، آهسته آهسته ساختار این رشته از حالت محرمانه خارج شد.

ورود کراوماگا به ایران
پیش از انقلاب و در پی سفر محرمانه ارتشبد فردوست به اسراییل٬ چندین خبره نظامی‏ اسرائیل به سرپرستی سرگرد «خورخه سانترس ارهاد» به ایران فرستاده شدند و این نیرو در اوایل ورود در یکی از اشیانه های تعمیراتی هواپیماهای هرکولس سی-۱۳۰ واقع در قسمت انتهایی فرودگاه مهرآباد که در تمام فرودگاه‏های جهان معروف به «هات اسپات» است و به هیچ عنوان ترددی در آن صورت نمی‏گیرد، آموزش و تمریناتشان را آغاز کردند و سپس دامنه این آموزش به چهار پایگاه چریکی ایران در فارس، سمنان، کردستان و بوشهر رسید.

این آموز‏ش‏ها در ایران انجام و تکمیل شد و ایران با معرفی نیروی ویژه و چریک خود و شرکت در رزمایش معروف «صبح اوریل» به رده دوم جهان صعود کرد. از آموزش‏دیدگان ارتشی می‏توان به گروهی که از قومیت عشایر قشقایی استان فارس بودند، گردان تفنگداران دریایی معروف به پلنگ‏های سیاه که در پایگاه یکم ویژه بوشهر مستقر بودند و نیروی مورد علاقه محمد رضا پهلوی بود و بعدها در انگلستان دوره تکمیلی را گذراندند و گروهی از محافظان و گارد ویژه خاندان پهلوی، اشاره کرد.

تغییر ماهیت از تهاجم به تدافع
ماهیت این رشته به صورت زیرپوستی از یک شیوه تهاجمی با برنامه‌ریزی ایان یانیلوف (Eyal Yanilov) به یک دفاع‌شخصی پیشرفته تغییر پیدا کرد و همین مسئله باعث شد، کراوماگا به چهار شاخه مختلف تقسیم و ساختاری حرفه ای‌تر به واسطه فنی به خود گیرد؛ شاخه‌ای از آن نظامی بوده و همان رویه گذشته را با قدری تغییر ارائه می دهد، بخشی دیگر برای مامورین قضایی و نیروهای پلیس اسرائیل طراحی شد، شیوه‌ای دیگر که مشخصات آن به هیچ عنوان ذکر نشده برای ماموران بخش‌های امنیتی اسرائیل ازجمله ماموران موساد است و در آخر روشی که تحت عنوان دفاع‌شخصی شناخته می‌شود و بیشتر جنبه ورزشی دارد، نیز شکل گرفت که جزئیات بیشتری از آن قابل دسترسی است.

کراوماگا پس از تغییر ماهیت ابتداً در اسرائیل آموزش داده شد و سپس در کشورهای مختلف توسعه یافت و به مرور زمان تکمیل شد که رویه بهبود فنی این شیوه همچنان نیز ادامه دارد و متولیان فنی آن در تلاش هستند، این رشته را به عنوان پیشرفته‌ترین دفاع شخصی جهان معرفی کنند، چرا که اصولاً ماهیت تهاجمی این رشته مقبولیت چندانی میان عموم مردم نداشته و تنها برای نیروهای نظامی و امنیتی کاربرد پیدا می‌کند.

دلایل جذب دویست‌هزار ورزشکار در چهل کشور
پس از آنکه روند توسعه این رشته در جهان آغاز شد، در حال حاضر رویه آموزشی این رشته مقبولیت قابل توجهی پیدا کرده و در کشورهای متعددی به سرعت رشد پیدا کرد که این مسئله در قالب فدراسیون بین‌المللی کراوماگا پیگیری شد. یکی از اصلی‌ترین مسائلی که باعث شده، این شیوه آموزشی به این شدت رشد پیدا کند، بهره‌گیری از تکنیک‌های اسیر رشته های رزمی در تدوین آن است که در واقع باعث شده بسیاری از طرفداران آن رشته‌ها جذب کراوماگا شوند.

به نظر می‌رسد بخش اعظمی از فنون این رشته برداشت‌هایی از وینگ‌چان کونگ‌فو یکی از سبک‌های ویژه دفاع‌شخصی که سبک رزمی پایه بروس‌لی بوده، جوجیتسوهنر رزمی که علاوه بر ضربات متعدد دست و پا، فنون خلاف و قفل مفاصل و همچنین فنون در خاک دارد، کالی اسکریما به عنوان مجموعه‌ای از فنون استفاده از چاقو و چوب و سبک‌های موازی اخذ شده است و همین مسئله باعث شده در سایت های این رشته و رشته های مشابه رزمی، شاهد تبلیغ کراوماگا باشیم.

استفاده از فنون این رشته‌ها که برخلاف کاراته و تکواندو، حالت‌های معمول زندگی را تداعی می کند و شخص را برای درگیری‌های واقعی آماده می‌سازد، از دلایل دیگری است که باعث شده رشد این رشته سرعت بگیرد و علی‌رغم آنکه این رشته هنوز شناخته نشده است، بنابر آمار ارئه شده توسط هفته‌نامه تلگراف بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر به این رشته بپردازند.

بنابر اطلاعات مندرج در سایت رسمی فدراسیون بین المللی این رشته با نام IKMF یا International Krav Maga federation، در حال حاضر علاوه بر اسرائیل که حتی در دبیرستان‌ها نیز این رشته مورد تدریس قرار می‌گیرد، در۴۰ کشور مشتمل بر ۷ کشور آسیایی، ۲۶ کشور اروپایی، ۲ کشور در اقیانوسیه، ۵ کشور در قاره آمریکا به صورت رسمی فعالیت می‌شود و از تشکیلات منسجمی برخوردار است که روز به روز نیز در حال توسعه یافتن است.

در کنار این مسئله می‌توان به استفاده گسترده FBA ،SWAT ،NYPD ،LAPD و همچنین پلیس‌ و ارتش‌های بسیاری از کشورهای جهان از این شیوه به عنوان یکی دیگر از عوامل توسعه این رشته در کشورهای مختلف، علی الخصوص کشورهای پیشرفته اشاره کرد.

هالیوود در خدمت ورزش اول اسرائیل
یکی از مهم ترین دلایل توسعه روزافزون این رشته که ضروری است جداگانه به آن پرداخته شود، حمایت بی‌حد و حصر هالیوود از این رشته است، به گونه ای که در شرایطی که روزگاری تکنیک‌های رشته های رزمی آسیای شرقی همچون کونگ‌فو، معیار طراحی صحنه های ورزشی بود، امروزه کرواماگا از این فرصت بهره برده و کم‌کم جای این رشته ها را می‌گیرد.

در فیلم‌های بت من، فرشتگان چارلی، به اندازه کافی و چند فیلم مشهور هالیوود از تکنیک های این رشته بهره گرفته شده که سایت های این رشته برای تبلیغ آن، به این فیلم‌ها نیز اشاره می کنند و بر محبوبیت و مقبولیت خود نزد عوام می‌افزایند.

در واقع هالیوود یکی از بزرگ‌ترین خدمت‌گذاران ورزش اول اسرائیل است، که باعث رشد این رشته شده و این مسئله یک دغدغه اساسی است و بسیاری از هواداران این رشته‌ها به عشق آن شخصیت های هالیوود و بدون کوچک ترین پیش‌زمینه‌ای به این رشته‌ها می‌پردازند.

نفوذ خاموش در کشورهای اسلامی
با وجود به توجه بالایی که به تمامی مسائل مرتبط با اسرائیل می‌شود، ورزش چندان در درجه اهمیت کشورهای عربی و اسلامی که تقابل آشکاری با اسرائیل دارند، قرار نگرفته و علی‌رغم پرهیز ایشان از توسعه این رشته در کشورشان، نفوذ خاموش کراوماگا در کشورهای اسلامی مشهود است که سایت‌های خبری و منابع رسمی اسرائیل از پرداختن به این مسئله برای کاهش حساسیت نسبت به این رشته و عدم جلوگیری کشورهای اسلامی از توسعه این رشته در مرزهایشان، پرهیز می کنند اما در صورتی که به تصاویر شرکت کنندگان در کمپ‌های آموزشی این رشته دقت شود، برخی چهره‌های عرب قابل شناسایی هستند.

البته در ایران ممنوعیت فعالیت این رشته وجود دارد ولی با این وجود، این مسئله تا حدی پیش رفته است که حتی شایعه فعالیت برخی اشخاص داخل ایران در این رشته در فضای ورزش شنیده شد که البته این خبر هرگز تایید نشده است.

حتی در یکی از مجلات ورزشی تکنیک‌های آموزشی این رشته به صورت مصور آمده بود که به نظر می‌رسید، این مسئله سهواً به وقوع پیوسته بود. به هر حال این حقیقت که اسرائیلی‌ها در مواجهه با سدهای موجود برای ورود به کشورهای متخاصم و ایفای نقش، از ابزار ورزش استفاده کرده، غیرقابل انکار است و مسلمانانی که با اسرائیل به دشمنی می‌پردازند، بعضاً بدون توجه به ماهیت این رشته، جذب آن شده‌اند.

صدور فرهنگ صهیون در سایه ورزش
آنچه مسلم است، در ساختار این رشته نمادهای یهودیت افراطی که عموماً در قالب فرهنگ صهیون می‌گنجد، به کرات مشاهده می‌شود و در واقع اسرائیلی‌ها به خوبی از ظرفیت بالقوه ورزش برای انتقال فرهنگ و عقاید خود به سایر ملل و اقوام استفاده برده و در این قالب، بسیاری از تفکراتی که یک فرد به شدت مخالف آنها بوده و در حالت طبیعی حاضر به پذیرش نیست را به آن شخص می‌قبولانند.

در واقع اسرائیل با تکیه بر کراوماگا، فرهنگ اسرائیل را به سهولت صادر می کند و ورزشکاران این رشته نیز با پیگیری برنامه‌هایی که برای این رشته در نظر گرفته شده، عملاً از این فرهنگ و دیدگاه‌ها پیروی می کنند.

نمادها، علامت‌ها و نشان‌های یهودی موجود در ابزار و پوشش‌های این رشته، الفاظ عبری که در ادبیات فنی و تخصصی این رشته بکار گرفته می‌شود، تماماً سبب‌ساز گرایش ورزشکاران این رشته به سمت اسرائیل و درآمیخته شدن با این رژیم اشغالگر می‌سازد که حس دفاع این اشخاص از کشورشان و مقابله با اسرائیل را کاهش می‌دهد.

به عنوان نمونه، ورزشکاری که این رشته می‌پردازد، عملاً می‌بایست الفاظ یهودی که برای تکنیک‌های این رشته بکار گرفته می‌شود را حفظ و بکار گیرد و به همین دلیل مجبور است با زبان عبری آشنایی پیدا کند، کمااینکه ووشوکاران، کارته‌کاها یا تکواندوکاران تا حدودی با الفاظ چینی، ژاپنی و کره‌ای و بعضاً با زبان این کشورها که مهد این رشته‌ها هستند، آشنایی می‌یابند.

این موضوع، دغدغه رشد این رشته را در کشورهای مختلف علی‌الخصوص بلاد اسلامی افزایش می‌دهد و لزوم توجه بیش از پیش دولت‌های اسلامی برای جلوگیری از افزایش دامنه فعالیت این رشته را یادآور می شود.

لابی برای گذر از دروازه المپیک
اگرچه هنوز ماهیت ورزشی این رشته به آن صورت تدوین نشده اما از هم اکنون برخی اهالی این رشته در یادداشت‌های شخصی خود، بر لزوم شکل دادن مسابقات بزرگ و توسعه آن در قالب ورزشی تاکید کرده اند و حتی از تلاش برای المپیکی کردن این رشته سخن میان آورده اند و بر لزوم پیگیری این موضوع تاکید کرده اند.

مسئله‌ای که با توجه به لابی‌های قدرتمند صهیونیستی، وقوعش بعید به نظر نمی‌رسد و در صورتی که تعداد کشورهای فعال در این رشته سه رقمی شوند و همچنین حالت ورزشی این رشته قالب کامل تری گیرد، بعید به نظر می‌رسد قدرت‌های سایه اسرائیل زمان چندانی برای ورود این رشته به المپیک داشته باشد و قطعاً با تکیه بر قدرت سیاسی و همچنین نفوذ سرمایه‌داران یهودی، این خواسته به سرعت توسط کمیته بین‌المللی المپیک تصویب شده و یک رشته اسرائیلی نیز در سبد المپیک قرار خواهد گرفت.

نباید فراموش کرد از دوازده اسپانسر اصلی کمیته بین‌المللی المپیک، چندین اسپانسر بزرگ با مالکیت صهیونیست ها حضور دارند که می توانند این فشار را به IOC وارد کنند، کما اینکه فشار کوکاکولا باعث شد، در شرایطی که قرار بود المپیک ۱۹۹۶ به مناسبت صدسالگی بازیهای المپیک نوین در آتن برگزار شود، با فشار این شرکت نوشابه‌سازی در آتلانتا که مقر اصلی آن در آتلانتا است، در این شهر آمریکا برگزار شد و یونانی‌ها چهار سال بعد میزبان این بازیها باشند.

جاسوسی در لباس ورزش
تغییر محتوای آموزشی این سیستم که تقریباً حالتی محرمانه داشته است و آموزش آن به عوام ممنوع بود، شک و تردیدهای فراوانی را به همراه داشته است. این شک و تردیدها زمانی شدت می‌گیرد که توجه به شاخه آموزشی مربوط به نیروهای امنیتی و ماموران سازمان اطلاعات رژیم اسرائیل که محتوای فنی‌اش محرمانه است، بیشتر شود.

در واقع تمامی جاسوسان اسرائیل در دوره‌های پیشرفته کراوماگا شرکت کرده و گواهینامه‌های آن را همچون سایر دوره‌های آموزشی دریافت می‌کنند تا در مواجهات غیرمنتظره برای گریز و مقابله با یک یا چند نفر مسلح به سلاح‌های گرم، نیمه‌گرم و سرد، از توانمندی لازم برخوردار باشند که تصاویر ایشان در این سمینارها با چهره‌های مخدوش برای جلوگیری ازشناسایی در سایت‌های این رشته قابل مشاهده است.

تمامی این مسائل دست به دست هم داده تا ورزشکاران این رشته به چشم جاسوسان اسرائیل دیده شوند و حتی نهادهای امنیتی کشورهای اروپایی که بیشترین محل توسعه این رشته هستند نیز بیش از سایر اقشار، ورزشکاران این رشته که رفت و آمدهایی به تل آویو داشته‌اند، زیر ذره‌بین قرار دهند.

به هر شکل طبیعی به نظر می‌رسد که موساد نیز از این امکان برای توسعه شبکه جاسوسی‌اش بهره ببرد و به راحتی در ۴۰ کشور جهان که این رشته رسمیت دارد، شبکه ای گسترده از عوامل جاسوسی را در قالب تیم‌های ورزشی سازماندهی کند.

همین مسئله لزوم برخورد با فعالان در این رشته را پررنگ‌تر می‌سازد و بر جلوگیری از توسعه این کشور حداقل در کشورهای اسلامی تاکید دارد تا شبکه جاسوسی اسرائیل نیز روز به روز در قالبی مشروع توسعه نیابد و روزی فرا نرسد که برای مقابله با این رشته با سیلی از جوانان مواجه شد که اسیر ظاهر جذاب این رشته رفته و باورهایی که همراه آن به خورد ورزشکار داده می‏شود را معتقدانه مورد دفاع قرار می‏دهند که مهم‏ترین آنها، این عبارت است: اسرائیل و اسرائیلی دشمن ایران و اسلام نیست!

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=30868

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. چرا در کشور ما فقط طرح های صهیونیزم و دیگران اعلام می شود و خود ما تاکنون هیچ حرکتی برای فرهنگ سازی حتی در حوزه های تمدنی هزاره ای خود نداشته ایم و تمام هم و غم ما شده است اینکه آنها چه می کنند و چقدر مذور هستند . خوب چرا آنها نباید به فکر دفاع از منافع خود در برابر طرح های حساب شده اسلامی ایرانی ما باشند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر