1

آلمان از مذاکرات دوباره ایران و ۵+۱ حمایت کرد

  • کد خبر : 30906
  • ۰۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۹

وزیر خارجه آلمان از برگزاری دوباره “مذاکرات اساسی” بین ایران و گروه ۵+۱ برای حل‌وفصل اختلاف غرب در خصوص برنامه انرژی هسته‌ای تهران حمایت کرده است.

گودیو وسترول، وزیر خارجه آلمان
وزیر خارجه آلمان از برگزاری دوباره “مذاکرات اساسی” بین ایران و گروه ۵+۱ برای حل‌وفصل اختلاف غرب در خصوص برنامه انرژی هسته‌ای تهران حمایت کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گودیو وسترول روز یک‌شنبه (۶ فروردین، ۲۵ مارس) در جریان سفر به عمان تصریح کرد، “(دور جدید مذاکرات) بر پایه ابتکار عمل اروپا استوار است و امیدواریم به برگزاری مذاکرات اساسی در آوریل منتهی شود.”

وی افزود، آلمان در حال تلاش برای دستیابی به یک راه حل سیاسی است، راه‌حلی که به جلوگیری از تشدید اختلاف بر سر برنامه انرژی هسته‌ای تهران کمک کند.

ایران و گروه ۵+۱ – روسیه، چین، فرانسه، انگلیس، امریکا و آلمان – در دسامبر ۲۰۱۰ و ژانویه ۲۰۱۱ دو دور مذاکره در ژنو و استانبول برگزار کرده‌اند.

وسترول ضمن هشدار در خصوص حساس بودن اوضاع، هر گونه اقدام نظامی احتمالی بر ضد ایران به دلیل فعالیت‌های هسته‌ای این کشور را دارای نتیجه معکوس دانست.

وی افزود،”به همین دلیل است که فکر می‌کنم هر گونه تلاشی برای جلوگیری از تشدید (اختلافات) ضروری است.”

امریکا، رژیم اسرائیل و شماری از متحدان‌شان تهران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای‌متهم کرده‌اند. واشنگتن و اتحادیه اروپا از این ادعا به عنوان دست‌آویزی برای اعمال تحریم علیه ایران استفاده کرده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده است به عنوان یکی از امضا کنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان‌پی‌تی) و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از حق توسعه و دست‌یابی به فن‌آوری اتمی برای مقاصد صلح‌آمیز برخوردار است.

ایران همچنین تاکید می‌کند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به رغم بازرسی‌های متعدد از تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی هیچ مدرکی دال بر انحراف برنامه انرژی هسته‌ای این کشور به سوی ساخت تسلیحات اتمی نیافته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=30906

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر