2

کرملین: «معامله قرن» در تضاد با قطعنامه‌های سازمان ملل است

  • کد خبر : 309299
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳

سخنگوی کرملین تأکید کرد طرح آمریکایی «معامله قرن» برای حل و فصل نزاع فلسطینیان و صهیونیست‌ها با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در خصوص این موضوع در تضاد است.

کرملین: «معامله قرن» در تضاد با قطعنامه‌های سازمان ملل است

به گزارش افق آنلاین ، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (یکشنبه) اعلام کرد که طرح پیشنهادی واشنگتن برای سازش میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها که موسوم به «معامله قرن» است، با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در خصوص این موضوع همخوانی ندارد و در تضاد با آنها است.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، پسکوف در مصاحبه با شبکه روسی «روسیه-۱» در این خصوص تصریح کرد: «مجموعه کاملی از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در خصوص این موضوع موجود است».

پسکوف که پیش از این اعلام کرده بود باید بیشتر به بررسی و تحلیل معامله قرن بپردازند، هم‌اکنون تصریح کرد که واکنش فلسطینیان به معامله قرن، موجب شد تا درباره قابل قبول بودن این طرح آمریکایی تجدیدنظر کند.

وی در این خصوص گفت: «ما شاهد واکنش‌های فلسطینیان هستیم. ما شاهد واکنش شماری از کشورهای عربی در همبستگی با فلسطینیان در رد این طرح هستیم. این مسئله قطعاٌ ما را بر آن داشته است تا درباره قابل قبول بودن آن تجدیدنظر کنیم».

هشتم بهمن‌ماه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانسی خبری سرانجام پس از تعویق‌های مکرر، از طرح صلح خود موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد.

در پی این موضوع گروه‌های مقاومت در غزه و همچنین تشکیلات خودگردان در رام‌الله (کرانه باختری)، مخالفت با معامله قرن را آغاز کردند و از هفته گذشته تا شنبه (دیروز) تظاهرات گسترده‌ای در نوار غزه، کرانه باختری، قدس و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ برگزار شده است.

رئیس جمهور آمریکا این طرح را با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رونمایی کرد. او پیشتر شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیمم صهیونیستی به رسمیت شناخت و سفارت آمریکا از تل‌آویو را به این شهر فلسطینی منتقل کرد.

ترامپ اعلام کرد که شهر فلسطینی قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند. او گفت که وقت آن رسیده است که کشورهای اسلامی رژیم اسرائیل را که در سال ۱۹۴۸ تشکیل شد، برسمیت بشناسند.

یکی از قطعنامه‌های شورای امنیت درباره مسئله فلسطینیان و صهیونیست‌ها، قطعنامه ۲۳۳۴ است که در ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ به تصویب رید و خواستار پایان شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغال شده طی جنگ شش روزه ۱۹۶۷ شده است و این قطعنامه ادامه شهرک‌سازی را تخطی از قوانین بین‌المللی خواند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=309299

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر