3

برای نخستین بار شمار میلیونر های آسیا و حجم ثروت آنها از اروپا پیشی گرفته است.

  • کد خبر : 3093
  • ۰۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۲

برای نخستین بار شمار میلیونر های آسیا و حجم ثروت آنها از اروپا پیشی گرفته است. به نقل از روزنامه الحیات چاپ لندن، براساس یک گزارش منتشر شده از سوی موسسه بین المللی میرل لانچ ( merrill lynch ) درباره ثروتمدان و میلیونرهای جهان و حجم ثروت آنها، کشورهای آسیایی بالاترین میانگین رشد منطقه ای […]

برای نخستین بار شمار میلیونر های آسیا و حجم ثروت آنها از اروپا پیشی گرفته است.

به نقل از روزنامه الحیات چاپ لندن، براساس یک گزارش منتشر شده از سوی موسسه بین المللی میرل لانچ ( merrill lynch ) درباره ثروتمدان و میلیونرهای جهان و حجم ثروت آنها، کشورهای آسیایی بالاترین میانگین رشد منطقه ای در زمینه شمار میلیونرها در سال ۲۰۱۰ را داشته اند.

 

همچنین افراد میلیونر در عربستان و بحرین تا پایان سال ۲۰۱۰ زیاد شده اند اما تعداد این افراد در امارات کاهش یافته است. تعداد میلیونرهای عربستان سعودی در سال ۲۰۱۰ میلادی، ۱۱۳هزار و ۳۰۰ نفر بودند که در مقایسه با ۲۰۰۹ میلادی ۸٫۲ درصد افزایش یافته اند.

شمار میلیونرهای بحرین در سال ۲۰۱۰ نیز ۶۷۰۰ نفر است که در مقایسه با سال ۲۰۰۹، نشانگر رشد ۲۴ درصدی است.

در مقابل، شمار افراد میلیونر امارات در سال۲۰۱۰ نسبت به سال قبل از آن سه و نیم درصد کاهش یافت و به تعداد ۵۲ هزار و ۶۰۰ نفر رسید.

 

مسئول بخش خاورمیانه موسسه تدوین کننده این گزارش درباره امارات گفت که بحران جهانی اقتصاد و تاثیرات آن در امارات به ویژه در بخش های املاک و ساختمان سازی و افول بازار سهام در این کشور منجر به کاهش شمار ثروتمندان در امارات شده است .

با این حال همچنان، بیشتر میلیونرهای جهان در سه کشور آمریکا، ژاپن و آلمان هستند که ۵۳ درصد از میلیونرهای جهان را تشکیل می دهند.

آمریکای شمالی نیز با میزبانی ۲۸٫۶ درصد از میلیونرهای جهان، یعنی سه میلیون و ۱۰۰ هزار میلیونر، بزرگترین منطقه میلیونر خیز جهان است.

“تامر رشاد” رئیس بخش خاورمیانه در موسسه میرل لانچ ( merrill lynch ) در این باره گفت: در سال های اخیر شاهد تغییرات بزرگی در تعداد میلیونرها و حجم ثروت ها بوده ایم. بحران جهانی اقتصاد به شدت بر این وضعیت تاثیر گذار بود.

براساس این گزارش، حجم دارائی ها و اموال میلیونرهای جهان، ۴۳ تریلیون دلار است. همچنین رشد حجم ثروت میلیونر های کشورهای عربی، بالاترین بوده است. پس از آن، ثروتمدانی از کشورهای آفریقایی قرار می گیرند.

 

میلیونرهای کشورهای عربی در سال ۲۰۱۰ نسبت به سال قبل از آن، به نسبت ۱۰٫۴ درصد افزایش یافته اند و به رقم ۴۴۰ هزار نفر رسیده اند. ثروت این افراد نیز در سال ۲۰۱۰ نسبت به سال قبل از آن ۱۲٫۵ افزایش یافته و به رقم یک تریلیون و ۷۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

همچنان شمار میلیونرهای جهان نیز در سال گذشته میلادی نسبت به سال قبل از آن ۸٫۳ درصد افزایش یافت و به تعداد ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر رسید. حجم ثروت آنها نیز به نسبت ۹٫۷ درصد افزایش یافت و به ۴۲٫۷ تریلیون دلار رسید.

در این گزارش پیش بینی شده است که عربستان سعودی در صورت حفظ رشد تعداد میلیونرها، وارد باشگاه ۱۲ کشور دارنده بیشترین ثروتمند جهان خواهد شد.

 

همچنین در میان کشورهای جنوب خلیج فارس ۱۴ درصد از ثروت در اختیار میلیونرها، مربوط به ثروتمندان زن می شود.

کشورهای آسیایی ، به جز غرب آسیا، بالاترین میانگین رشد منطقه ای را از لحاظ تعداد ثروتمندان کسب کردند. حجم ثروت ثروتمندان آسیا از همتایان آنها در اروپا به میزان ۹٫۷ درصد افزایش یافت و به حجم سه میلیون و ۳۰۰ هزار ثروتمند رسید.

شمار میلیونرهای اروپایی نیز به نسبت ۶٫۳ درصد افزایش یافت و به سه میلیون و ۱۰۰ هزار میلیونر رسید. ثروت این افراد هم به ۱۰٫۸ تریلیون دلار رسید. تعداد میلیونرهای هند نیز این کشور را در میان کشورهای جهان در رتبه ۱۲ قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3093

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر