4

برسمیت نشناختن الحاق غیرقانونی شبه جزیره کریمه به روسیه تاکید می‌کنیم

  • کد خبر : 309564
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷

رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس خبری با رئیس جمهور اوکراین گفت که آنکارا الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد.

اردوغان: الحاق کریمه به روسیه را برسمیت نمی‌شناسیم

به گزارش افق انلاین ، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه گفت که اوضاع در «ادلب» سوریه غیرقابل مدیریت شده است. وی مدعی شد که بیش از یک میلیون آواره در حال حرکت به سوی مرزهای ترکیه هستند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «تی‌آرتی»، وی که در اوکراین و در دیدار با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین صحبت می‌کرد، گفت: «بر موضع ثابت خود درباره تمامیت ارضی اوکراین و برسمیت نشناختن الحاق غیرقانونی شبه جزیره کریمه به روسیه تاکید می‌کنیم.»

اردوغان درباره اوضاع در ادلب سوریه مدعی شد که حملات اخیر ارتش سوریه به ادلب باعث کشته شدن ۸ ترکیه‌ای شد که ۵ نفر آنها نظامی و ۳ نفر دیگر غیر نظامی بودند.

رئیس جمهور ترکیه هشدار داد که نظام سوریه بهای این اقدامات خود را خواهد پرداخت.

وی اضافه کرد: «نیروهای نظام سوریه تمامی توافقنامه‌ها را نقض کرده و پایگاه‌های نظارت ترکیه را هدف قرار داده‌اند.»

اردوغان افزود: «حدود یک میلیون انسان در نتیجه حملات ارتش سوریه و چشم‌پوشی روسیه در حال حرکت به سوی مرزهای ما هستند و تحولات در استان ادلب در حال خارج شدن از کنترل است.»

صبح امروز (دوشنبه) بود که وزارت دفاع ترکیه از کشته و زخمی شدن ۱۳ نظامی خود در پیشروی‌های ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در منطقه کاهش تنش ادلب خبر داد.

بعد از آن رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شد که توپخانه‌ها و جنگنده‌های ارتش ترکیه به حداقل ۴۰ موضع از ارتش سوریه حمله کرده و حدود ۳۰ سرباز سوری را نیز کشته‌اند.

با این حال مرکز آشتی روسیه ساعتی بعد با انتشار بیانیه‌ای درباره این تحولات، ضمن تکذیب ادعای حمله جنگنده‌های ترکیه‌ای به ارتش سوریه، گفت هواپیماهای ترکیه‌ای حتی وارد حریم هوایی سوریه نشده‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=309564

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر