7

انتخابات دموکرات‌ها در آیووا| اختلاف سندرز با بوته‌جج به حداقل رسید

  • کد خبر : 309991
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰

طبق نتایج اعلام شده بعد از شمارش ۹۷ درصد آرا انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در آیووا، اختلاف سندرز با بوته‌جج به یک دهم درصد رسیده است.

انتخابات دموکرات‌ها در آیووا| اختلاف سندرز با بوته‌جج به حداقل رسید

به گزارش افق انلاین ، با اینکه شمارش آراء انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در ایالت «آیووا» همچنان ادامه دارد اما بر اساس نتایج رسمی منتشر شده از ۹۷ درصد آراء شمارش‌شده، «پیت بوته‌جج» و «برنی سندرز» با اختلاف بسیار کمی در رتبه‌های اول و دوم قرار دارند.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، بوته‌جج که پیشتر شهردار ساوث‌بِند بوده با ۴۲،۲۳۵ رأی و ۲۶،۲ درصد از کل آراء ایالت آیووا، در صدر نامزدهای دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا قرار دارد.

بر این اساس، سناتور «برنی سندرز» علی‌رغم داشتن آراء بیشتر به تعداد ۴۴،۷۵۳ اما با یک دهم درصد کمتر از بوته‌جج (۲۶،۱%) در رتبه دوم قرار دارد.

رتبه‌های بعدی نامزدهای دموکرات در انتخابات درون‌حزبی آیووا به سناتور «الیزابت وارن» با ۱۸،۲ درصد، «جو بایدن» با ۱۵،۸ درصد و سناتور «اِیمی کلوبوچار» با ۱۲،۲ درصد اختصاص دارد.

نکته‌ای که مورد توجه رسانه‌های آمریکایی و مخصوصا مخالفان حزب دموکرات قرار گرفته، عملکرد ضعیف بایدن است که معاونت رئیس‌جمهور پیشین آمریکا را برعهده داشت.

دلیل جلو بودن یک‌دهم درصدی بوته‌جج از سندرز، میزان بیشتر سهم نامزد از آراء درون‌ایالتی (هر حوزه انتخابیه) به تعداد ۵۵۰ در برابر ۵۴۷ است.

از سال ۱۹۷۲ تاکنون، در ۱۲ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، ۹ بار کسی کاندیدای اصلی حزب دموکرات بوده که رای نخست را در ایالت آیووا کسب کرده است و همین امر اهمیت ویژه‌ای به انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در این ایالت بخشیده است.

انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا آبان‌ماه سال آینده برگزار می‌شود و فرد منتخب دموکرات‌ها باید در برابر «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور فعلی و نامزد جمهوری‌خواهان صف‌آرایی کند.

«استیو کورناکی» تحلیلگر و خبرنگار سیاسی شبکه «اِم‌اِس‌اِن‌بی‌سی.» درباره نتایج منتشر شده از شمارش ۹۷ درصد آراء می‌گوید سندرز هنوز شانس دارد که از بوته‌جج پیشی گرفته و پیروز آیووا شود.

کورناکی در توضیح احتمال پیروز شدن سندرز در این ایالت، مفهومی به نام «انجمن‌های حزبی اقماری» را معرفی می‌کند. عملکرد این انجمن‌ها بدین شکل که کسانی که نتوانستند در شب رأی‌گیری (از ساعت ۲۰:۰۰ تا ۲۳:۰۰ به وقت محلی) در اماکن اعلام شده حاضر شوند و نظر خود درباره نامزد مورد نظر را بگویند، صبح فردا (روز چهارشنبه) در این انجمن‌ها حاضر شده و رأی می‌دهند.

فارس/ به گفته وی چهار حوزه انتخاباتی کنگره‌ای در آیووا وجود دارد که سندرز به لطف انجمن‌های اقماری در سه حوزه با اختلاف رأی قابل توجه پیروز شده و فقط یک حوزه مانده که آراء آن به صورت کامل شمارش نشده است. این حوزه می‌تواند بازه رأیی بین ۵،۶ تا ۱۱،۲ برای هر کدام از این دو نامزد داشته باشد.

در «آیووا»، انتخابات با انداختن برگه رأی داخل صندوق انجام نمی‌شود؛ به جای آن رأی‌دهندگان در جلسات و مجمع‌هایی محلی که در سراسر ایالت برگزار می‌شود شرکت کرده و نظرشان را اعلام می‌کنند. نتایج این نشست‌ها به دفتر حزب در ایالت ارسال می‌شود و در آنجا تعداد «وکلای انتخاباتی» که از هر نامزد حمایت می‌کنند مشخص می‌شود.

فرآیند انتخابات درون‌حزبی که از روز سه‌شنبه با رأی‌گیری در ایالت آیووا آغاز شد، باید نهایتاً تا ژوئن ۲۰۲۰ در تمام ۵۰ ایالت آمریکا برگزار شود تا سرانجام در اواسط آن ماه در جلسه «مجمع ملی حزب دموکرات» نامزد این حزب برای رقابت با ترامپ انتخاب و معرفی شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=309991

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر