2

دستگیری عامل انتشار شایعه کرونا در کردستان / ابراز پشیمانی متهم+جزئیات‌

  • کد خبر : 310118
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از دستگیری عامل انتشار شایعه کرونا در کردستان خبر داد.

دستگیری عامل انتشار شایعه کرونا در کردستان / ابراز پشیمانی متهم+جزئیات‌

افق انلاین ، سرهنگ مهدی دانش‌پور از دستگیری فردی که ۱۵ بهمن‌ماه جاری با انتشار کلیپی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کردستان با عنوان «بستری شدن یک‌ تاجر چینی به علت بیماری کرونا در یکی از بیمارستان‌های سنندج» باعث تشویش اذهان عمومی شده بود، خبر داد و اظهار داشت: این اقدام علاوه‌بر ایجاد نگرانی برای مردم، منجر به سوءاستفاده و باز نشر آن در کانال‌ها و رسانه‌های معاند شده بود.

وی افزود: پس از انتشار این کلیپ و اعلام عدم صحت این اظهارات خلاف واقع و تکذیبه از طریق دانشگاه علوم پزشکی استان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت که پس از ۲۴ ساعت متهم در کردستان شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی بازداشت شد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان با بیان اینکه متهم پس از بازداشت به بزه انتصابی اعتراف و انگیزه خود را از این اقدام «سرگرمی و مزاح با دوستانش» عنوان و خاطرنشان کرد: براساس ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه‌ای، هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی، اکاذیبی منتشر یا در دسترس دیگران قرار دهد، «مجرم» و به مجازات تعیین‌شده در قانون محکوم می‌شود.

وی گفت: این فرد پس از تکمیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی داده خواهد شد.

سرهنگ دانش‌پور به نظارت و کنترل شبانه‌روزی پلیس فتا بر کانال‌های تلگرامی شبکه‌های مجازی در سطح استان اشاره و تصریح کرد: پلیس فتا همانند پلیس حاضر در فضای واقعی در حال گشت‌زنی بوده و به‌صورت مستمر نسبت به پایش و رصد فضای مجازی، کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی اقدام کرده و در صورت وجود هرگونه بروز اعمال مجرمانه، با هماهنگی مرجع قضایی افراد را شناسایی و با خاطیان برخورد قانونی می‌کند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان تاکید کرد: از عموم شهروندان انتظار می‌رود اخبار را تنها از طریق رسانه‌های معتبر پیگیری کرده و در صورت مشاهده جرائم مشابه یا سایر جرائم رایانه‌ای موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی، به همکاران ما اطلاع دهند.

ابراهیم قادری، معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم شایعه مشاهده ویروس کرونا در کردستان را تکذیب کرد و افزود: انتشار برخی خبرها در فضای مجازی مبنی بر مشاهده ویروس کرونا در استان، کذب محض است.

وی تصریح کرد: هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در استان کردستان گزارش یا مشاهده نشده و از مردم انتظار می‌رود به شایعات توجه نکرده و اخبار را تنها از طریق رسانه‌های معتبر پیگیری کنند.

متهم ۴۳ ساله دارای مدرک تحصیلی فوق‌لیسانس و اهل سنندج نیز که اقدام به تهیه این کلیپ کرده بود، در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه دلیل و انگیزه‌تان از این اقدام چه بود، توضیح داد: این کلیپ را تنها به قصد شوخی تهیه و در یکی از گروه‌های دوستانه و خانوادگی منتشر کردم اما پس از بازنشر در گروه‌ها، برخی از آشنایان از روی نامردی پایان کلیپ را که بیانگر مزاحی دوستانه بود، حذف کرده بودند.

وی اذعان کرد: اصلا تصور نمی‌کردم این کلیپ در فضای مجازی پخش و منجر به نگرانی مردم شود چراکه هدفم تنها «سرگرمی و شوخی» با آشنایان خودم بود نه ایجاد اضطراب و ناراحتی مردم، بنابراین ضمن عذرخواهی از مردم، امیدوارم افکار عمومی واقعیت‌ها را دنبال کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=310118

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر