3

ماهاتیر محمد خواستار استعفای ترامپ شد

  • کد خبر : 310198
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰

نخست‌وزیر مالزی ضمن انتقاد از اقدام اخیر سنای آمریکا در تبرئه رئیس‌جمهور آن کشور تصریح کرد «دونالد ترامپ» باید از سمت خود کناره‌گیری کند.

ماهاتیر محمد خواستار استعفای ترامپ شد

به گزارش افق انلاین ، «ماهاتیر محمد» نخست‌وزیر مالزی امروز (شنبه) در سومین کنفرانس اتحادیه نمایندگان پارلمانی برای «القدس» در «کوالالامپور» در پاسخ به سؤالی درباره  توصیه‌ای برای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا خواستار استعفای وی شد.

بنا به گزارش پایگاه خبری «ان اس تی»، وی در جمع خبرنگاران در پایتخت مالزی در پاسخی بسیار کوتاه به سؤال «چه توصیه‌ای برای ترامپ دارید؟» گفت: «استعفا».

نخست‌وزیر مالزی در واکنش به تبرئه شدن ترامپ از دو اتهامی که در قطعنامه استیضاح مجلس نمایندگان آمریکا مطرح شده بود، گفت که ای کاش سنا تصمیم بهتری در این خصوص اتخاذ می‌کرد.

پنجشنبه هفته گذشته، با رأی سنا آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از هر دو بند اتهامی خود در قطعنامه استیضاح مجلس نمایندگان تبرئه شد.

ماهاتیر محمد در خصوص عملکرد ضعیف ترامپ گفت: «او فردی است که با استفاده از فشار به کشورهای خارجی برای پیروزی در انتخابات، سیاست کشورش را لکه‌دار کرده است و این برای آمریکا قابل قبول نیست».

این مقام عالیرتبه مالزی ادامه داد: «چنین چیزی در اینجا هم قابل قبول نیست. اگر هر فرد خارجی برای اعمال نفوذ در نتیجه انتخابات ما تلاش کند، اقداماتی را علیه آنها انجام خواهیم داد».

فارس/در جلسه روز پنجشنبه هفته گذشته سنا آمریکا، در ابتدا در خصوص اتهام سوءاستفاده از قدرت در پرونده اوکراین‌گیت رای‌گیری شد. در این رای‌گیری ۵۲ نفر از سناتورها ترامپ را تبرئه کردند و تنها ۴۸ نفر به گناهکار بودن او رای دادند. برای رای آوردن استیضاح، ۶۷ سناتور باید ترامپ را گناهکار تشخیص می‌دادند.

سپس در خصوص بند ممانعت از اجرای عدالت در مجلس سنای آمریکا رای‌گیری شد. در خصوص این بند نیز ۵۳ سناتور ترامپ را گناهکار ندانستند و ۴۷ سناتور به گناهکار بودن او رای دادند.

مجلس نمایندگان آمریکا در تاریخ ۱۸ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی به استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص سوءاستفاده از قدرت و ایجاد مانع در اجرای عدالت (کارشکنی در کار کنگره در مسیر تحقیقات استیضاح) رای داد. مجلس نمایندگان آمریکا دارای اکثریت دموکرات است. در پی این رای مجلس نمایندگان، استیضاح ترامپ برای برگزاری دادگاه استیضاح به مجلس سنای آمریکا ارجاع شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=310198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر