4

زیبایی های بکر بابلسر+تصاویر

  • کد خبر : 310651
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳

شهرستان بابلسر از شهرهای ساحلی در استان مازندران است که لقب یکی از خوش آب و هواترین مناطق شمالی کشور را به خود اختصاص داده است. منطقه‌ای بسیار سرسبز و باطراوت که طبیعت بکر و چشم‌اندازهای زیبا و خارق‌العاده‌ی آن، تمام گردشگران و توریست‌های سراسر جهان را مجذوب و مسحور خود ساخته است. «مشهد سر» […]

شهرستان بابلسر از شهرهای ساحلی در استان مازندران است که لقب یکی از خوش آب و هواترین مناطق شمالی کشور را به خود اختصاص داده است. منطقه‌ای بسیار سرسبز و باطراوت که طبیعت بکر و چشم‌اندازهای زیبا و خارق‌العاده‌ی آن، تمام گردشگران و توریست‌های سراسر جهان را مجذوب و مسحور خود ساخته است.
«مشهد سر» نامی است که در گذشته‌های دور بابلسر را بدان می‌خواندند. برخی معتقدند که به دلیل حضور سر امامزاده ابراهیم (ع)، برادر امام رضا (ع) در این شهر، به این نام شهرت یافته است
در این شهر می‌توان آثار تاریخی متعدد به ویژه از دوران پهلوی و جاذبه‌های فوق‌العاده‌ی طبیعی را مشاهده کرد.
در فاصله‌ی دو کیلومتری از «بهنمیر» از توابع شهرستان بابلسر، منطقه‌ای بکر، سرسبز، جنگلی و برخوردار از چشم‌اندازی زیبا و خیره‌کننده قرار دارد که به «منطقه‌ گردشگری میرود» شهرت یافته است. این نقطه از خاک کشور در یک چهارراهی قرار گرفته است که به بابل، قائمشهر، کیاکلا و بابلسر متصل می‌شود.

عنوان منطقه‌ نمونه‌ گردشگری بابلسر را به خود اختصاص داده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این منطقه می‌توان تسهیلات ارائه شده مانند آلاچیق‌ها، سکوهای نصب چادر، رستوران، سرویس بهداشتی و پارک مخصوص کودکان اشاره کرد که این مکان را برای اقامت موقت مسافران و گردشگران به مکانی مناسب تبدیل کرده است.

«منطقه‌ توریستی کرفون-بابلسر»، یکی از مناطق بکر با چشم‌اندازی بی‌نظیر در شهرستان بابلسر است که در فاصله‌ی ۱۳ کیلومتری از جاده‌ی ساحلی بابلسر به ساری، قرار گرفته است. آرامش کم‌نظیر، غروب زیبای خورشید، ساحل زیبا و صدای امواج خروشان لذتی شگرف را به مسافران و گردشگرانی که در این منطقه حضور می‌یابند، خواهد بخشید. از امتیازهای ویژه‌ این منطقه می‌توان به شرکت تعاونی پره کرفون، اشاره کرد که در ساحل قرار گرفته و مسافران می‌توانند با خیالی آسوده، ماهی‌های تازه‌ی دریای خزر را تهیه کنند.

یکی از مناطق گردشگری در شهرستان بابلسر، در کیلومتر ۶ از این شهرستان به فریدون‌کنار قرار دارد که به «شهرک خزر شهر» شهرت یافته است. این شهرک که متشکل از بخش شمالی و جنوبی است به دلیل فاصله‌ی کم از تهران، یکی از مناطق اصلی گردشگری در فصل تابستان و روزهای تعطیل است. آب و هوای فوق‌العاده، قرارگیری در مجاورت دریا و طبیعت کم‌نظیر از جمله ویژگی‌های ارزشمند این شهرک است. جالب است بدانید که گردشگران برای ورود به این شهرک گردشگری، ملزم به داشتن کارت ورود هستند که باید پیش از عزیمت به این منطقه به تهیه‌ی آن بپردازند.

یکی از جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی بابلسر، روستای زیبای گالشکلا در بهنمیر از توابع بابلسر است که در فاصله‌ی یک کیلومتری از آن قرار گرفته است. این منطقه از بابلسر را به نام بهشت دامداران می‌خوانند. آب و هوای مطبوع، سرسبزی و نشاط طبیعت پیرامون روستا، چشم‌انداز زیبا و دیدنی و میهمان‌نوازی مردم روستا باعث شده است که گردشگران و مسافران به این ناحیه از شمال کشور سفر کنند.

سقانفارها، سقانپار یا سقاتالار بناهای هستندکه در استان مازندران جهت مراسم سوگواری در ماه محرم استفاده می‌شود. این بناها آلونک‌های کوچک و چوبی هستند که در دو طبقه ساخته می‌شوند که طبقه‌ اول جایگاه خانم‌ها و طبقه‌ دوم جایگاه آقایان در مراسم‌های عزاداری است. نمونه‌های دیگری از این بناها به ساق نما در زمین‌های کشاورزی و برای نگهبانی محصولات به کار می‌رود. در بابلسر نیز تعدادی سقانفار در روستاها وجود دارد.

در گردشگری مذهبی به بابلسر می‌توانید این سقانفارها را که قدمت قاجاری دارند در روستای این شهر به ویژه در ماه عزاداری محرم و صفر ببینید.

سقانفارهای بابلسر عبارت‌اند از:

آرمیج کلا در روستای آرمیج کلا، بخش رودبست، دهستان پازوار قرار دارد.

اسپی کریم کلا در بخش فریدون کنار، دهستان امامزاده عبدا، در روستای اسپی کلای کریم کلا واقع است.

شرمه کلا در بخش رودبست، دهستان خشکرود، روستای شرمه کلا قرار دارد.

علی آباد در بخش مرکزی بابلسر، دهستان بابلرود، روستای علی آباد واقع است. در این روستا تکیه ای نیز از دوران قاجاریه وجود دارد.

ولیک رود پشت در بخش رودبست، دهستان خشکرود، روستای ولیک رود پشت قرار دارد.

عکاس و خبرنگار : سید جواد میربابایی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=310651

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر