1

تغذیه حیوانات از زباله هایی که انسانها در دل طبیعت رها می کنند و عواقب این اشتباه بزرگ + تصاویر

  • کد خبر : 310711
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸

در صورتی که دامی از علوفه و غذای آلوده تغذیه کند در دسته بیماری های مختلف، بیماری های انگلی خیلی راحت می توانند به انسان منتقل شوند.تغذیه دام ها از محل زباله مخاطرات بهداشتی در بر دارد که این زباله ها می تواند هم باعث بیماری های عفونی دام شود و همچنین می تواند کیفیت […]

در صورتی که دامی از علوفه و غذای آلوده تغذیه کند در دسته بیماری های مختلف، بیماری های انگلی خیلی راحت می توانند به انسان منتقل شوند.تغذیه دام ها از محل زباله مخاطرات بهداشتی در بر دارد که این زباله ها می تواند هم باعث بیماری های عفونی دام شود و همچنین می تواند کیفیت گوشت و محصولات دام را تحت تاثیر قرار دهد و مشکلاتی را برای مصرف کننده ایجاد کند.

بحث تغذیه در دام ها بسیار موضوع مهم و حساسی است زیرا غذا و گوشتی که انسان مصرف می کند بسیار روی سلامتی او موثر است .

تصاویر بالا مربوط به ۲۰۰۰ متری دریا منطقه ییلاقی جواهردشت است که توسط گردشگران در این منطقه رها شده و باعث نابودی طبیعت و حیوانات و نهایتا خود انسان با بیماری‌های مختلف می‌شود. بیماری های که بین انسان و دام یکی است مثلا اگر زباله ها بیمارستانی باشد بیماری های عفونی و انگلی و اگر غیر بیمارستانی باشد پلاستیک و غیره باشد دام و طیور با خوردن این زباله ها گوشت آلوده و ناسالم در اختیار انسان می گذارند که این نیز علاوه بر طیور باعث نابودی انسان نیز میشود و باعث بیماری هایی از قبیل سرطان و عفونت و … میشود پس با حفظ طبیعت زیبایمان در حفظ سلامتی حیوانات و خود وانسانهای دیگر هم می کوشیم .

اگر گوشتی که انسان برای تهیه غذا تهیه می کند ، با زباله ها و مواد ناسالم و غیر بهداشتی تغذیه شده باشد ، با مصرف آن گوشت ، بیماری ها نیز به انسان منتقل خواهند شد.هر چه جمعیت انسان ها بیشتر باشد، محیط زیست زودتر آلوده می شود. جمعیت زیاد یکی از علت های مهم نابودی محیط زیست به شمار می رود که بر اثر آن عواملی همچون «کمبود غذا، آب،‌ سوخت، از میان رفتن مراتع و جنگل ها، کمبود مسکن، مدرسه، شغل و بهداشت و زیاد شدن زباله»‌ پدید می آید.

برخورداری از جامعه سالم و محیط زیستی پاک، حق هر شهروندی است. به همین دلیل تمامی اقشار جامعه در برابر حفاظت از محیط زیست مسوول هستند و اطلاع رسانی و آموزش مبانی محیط زیست به گروه های هدف، فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست برای اقشار مختلف جامعه، حساس کردن افکار عمومی در برابر پیامدهای آلودگی از کارآمدترین روش‌ها برای حفظ و پیشگیری از تخریب زیست بوم به شمار می رود. تغییر نگرش، سبک زندگی و تغییر رفتار افراد با محیط زیست نیز می تواند از روند تخریب روز افزون محیط زیست بکاهد.

در این میان مسافران نوروزی در هنگام سفر به منطقه های مختلف کشور می توانند با پاک ‌سازی محیط زیست و جلوگیری از ریختن زباله در طبیعت به گونه شایسته‌ای پاسداشت نعمت های خدادادی باشند تا علاوه بر استفاده از مناسب از این گنجینه ارزشمند، میراث گرانبهایی برای آیندگان به یادگار بگذارند و با رفتار صحیح و مطلوب در برخورد با طبیعت الگوی شایسته ای برای کودکان و نوجوانان‌ باشند.

مسافرانبه هنگام سفر به مناطق خوش آب و هوا و استفاده از طبیعت خدادادی با پاک ‌سازی محیط زیست و محورها، می توانند برای ایجاد فرهنگ نریختن زباله در طبیعت پیشگام شوند و در این امر حتی به رقابت با هم بپردازند. شهروندان با رعایت پاکیزگی محیط زیست هر جا که می ‌روند باید قدردان مهمان‌نوازی مردمان شهری باشند که به آنجا وارد شده اند. افراد نباید فکر کنند که میزبان با کمک شهرداری زباله‌های ما را جمع می‌کنند، در واقع هر وجب از این خاک مال ما است که در آینده آن را به فرزندانمان می‌دهیم. ما زمین را از پدرانمان به ارث نبردیم، بلکه آن را از فرزندانمان به امانت گرفته‌ایم. باید شهرهای دیگر را مانند خانه خود بدانیم و باعث آزار و اذیت میزبانان نباشیم، در حالی که به طور معمول پس از پایان عید نوروز آثار تخریب محیط ‌زیست نمایان و تصاویری منتشر می‌شود که بسیار زشت و دردناک است.شهروندان نباید پسماندها را بدون توجه به عوارض زیست محیطی آن در طبیعت رها کنند. توجه به اینکه در تفرجگاه ها و مناطق سرسبز نباید زباله بریزیم یکی از راه هایی است که هر فرد باید در زندگی خود رعایت کند. رهاسازی زباله در دل طبیعت به وسیله گردشگران از مشکل های هر ساله شهرهای گردشگر پذیر کشور از جمله منطقه های شمالی کشور به شمار می رود. تلاش برای ایجاد و تغییر الگوهای فرهنگی می تواند زمینه ای باشد تا انسان از هر گونه بی مهری نسبت به طبیعت پرهیز کند و برای نجات از نابودی طبیعت گام بردارد. تخریب فضای سبز در کنار خشکسالی های به وجود آمده یک تهدید جدی است و به همین دلیل باید کوشید به منظور جلب مشارکت و همراهی مردم در مسیر نجات محیط زیست وارد عمل شد.

عکاس و خرنگار : رباب رضوانپور

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=310711

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر