1

وان شهر دیدنی و مرزی ترکیه+ تصاویر

  • کد خبر : 310791
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

شهر وان از آن جمله شهرها و مقاصد خارجی است که به سبب نزدیکی به مرز مشترک ایران و ترکیه، طرفدران ایرانی بسیاری دارد. به طوری که گردشگران بسیاری سالی چند بار به این شهر کوچک و مرزی می روند تا خریدهای خود را در آن جا انجام دهند. وان شهر کوچکی در شرق کشور […]

شهر وان از آن جمله شهرها و مقاصد خارجی است که به سبب نزدیکی به مرز مشترک ایران و ترکیه، طرفدران ایرانی بسیاری دارد. به طوری که گردشگران بسیاری سالی چند بار به این شهر کوچک و مرزی می روند تا خریدهای خود را در آن جا انجام دهند.

وان شهر کوچکی در شرق کشور پهناور ترکیه و مرکز استانی به همین نام است. این شهر که از مرز مشترک ایران و ترکیه فاصله چندانی ندارد، در حاشیه بزرگترین دریاچه ترکیه واقع شده و قدمتش به ۳۴۰۰ سال پیش بر می گردد. یعنی زمانی که پادشاهی کهن اورارتو در اطراف دریاچه وان پا گرفت، منطقه وان به شهری برای سکونت بدل شد. البته که این سال ها وان از شکوه آن دوران بسیار فاصله گرفته و اگر امروزه به وان بروید، با شهری ساده و کوچک مواجه خواهید شد.

شهر وان امروزه جمعیتی در حدود ۳۷۰,۱۹۰ نفر را در خودش جای داده و وسعتی برابر با ۱,۹۳۸ کیلومتر مربع دارد. از نکات جالب توجه شهر وان می توان به جمعیت بالای کُردهای این شهر اشاره کرد. در واقع جمعیت اغلب این شهر را کردها تشکیل می دهند و نه تُرک ها. همچنین بسیاری وان را با گربه هایش می شناسند و این موجودات بانمک از نمادهای به خصوص شهر وان هستند؛ گربه هایی سفید با رنگ چشمان متفاوت از جمله چیزهایی است که بلااستثنا نظرتان را در طی سفر به وان جلب خواهد کرد، به گونه ای که در یکی از میدان های این شهر، تندیسی از گربه نیز می بینید.دریاچه وان | Van Lake: دریاچه وان، بزرگ ترین دریاچه کشور ترکیه است که وسعتی در حدود ۳,۷۵۵ کیلومتر مربع را می پوشاند. در این دریاچه جذاب ماهی هایی را می بینید که هیچ جای دیگری در ترکیه نخواهید دید و تنها در این دریاچه زنده خواهند ماند. کمی که در اطرافش گشت و گذار کنید، می توانید با قایق به درون جزایر آن هم بروید و به جست و جو و گردش بپردازید. دیدنی های باستانی و بقایای تاریخی در این جزایر انتظار شما را می کشند و می توانید گردشی بدیع از تاریخ و طبیعت را رقم بزنید.

قلعه وان | Van Fortress: قلعه باستانی و سنگی وان قدمتی در حدود ۳۳۰۰ سال دارد و از بزرگترین نمونه ها در نوع خودش محسوب می شود. با یک ون سواری کوتاه به راحتی می توانید خود را به این قلعه برسانید. امروزه این قلعه به موزه بدل شده است و ورودی آن برابر با ۱۰ لیر ترکیه (۲۲,۰۰۰ تومان) است.

کتیبه خشایارشا | Inscription of Xerxes: کتیبه خشایارشا، کتیبه ای سه زبانه است که ابتدا به دستور داریوش بزرگ ساخته شد؛ اما در زمان خود او، هیچ گاه کار ساخت آن به پایان نرسید و در نهایت خشایارشا، فرزند او فرمان تکمیل کتیبه ها را داد. این کتیبه ها در ارتفاع ۲۰ متری از سطح زمین قرار دارند و بر روی آن ۲۷ سطر و ۳ ستون به چشم می خورد. این کتیبه یکی از معدود کتیبه های هخامنشی است که در خارج از مرزهای ایران قرار دارد و در نزدیکی قلعه وان واقع شده است.

مرکز خرید وان ای وی ام | Van AVM: مرکز خرید وان ای وی ام (Van AVM) در بلوار جمهوری شهر وان قرار دارد و بنابراین برای آن که به این مرکز خرید مدرن برسید، راه سختی در پیش ندارید. وان ای وی ام جدیدترین مرکز خرید شهر است که فروشگاه‌های بیش از ۹۰ برند مختلف را در خود جای داده است.

کلیسای واراگاوانک | Varagavank: این کلیسا در ۹ کیلومتری شهر وان قرار گرفته و یکی از زیباترین و مهم ترین کلیساهای منطقه است.

عکاس و خبرنگار : رباب رضوانپور

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=310791

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر