5

لیگ برتر فوتبال| نگاه تراکتور به جایگاه سپاهان/ پایین جدولی‌ها به دنبال امتیازهای حساس

  • کد خبر : 311279
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰:۲۷

به گزارش افق آنلاین ، هفته بیستم لیگ برتر فوتبال امروز (جمعه) آغاز خواهد شد. هفته‌ای که لیگ این فصل را وارد مرحله تازه‌ای خواهد کرد و مشخصاً نتایج آن از اهمیت بالایی برخوردار است. لیگ برتر با برگزاری دیدارهای هفته بیستم دو سوم خود را پشت سر خواهد گذاشت که البته حساس‌ترین بازی این […]

لیگ برتر فوتبال| نگاه تراکتور به جایگاه سپاهان/ پایین جدولی‌ها به دنبال امتیازهای حساس

به گزارش افق آنلاین ، هفته بیستم لیگ برتر فوتبال امروز (جمعه) آغاز خواهد شد. هفته‌ای که لیگ این فصل را وارد مرحله تازه‌ای خواهد کرد و مشخصاً نتایج آن از اهمیت بالایی برخوردار است. لیگ برتر با برگزاری دیدارهای هفته بیستم دو سوم خود را پشت سر خواهد گذاشت که البته حساس‌ترین بازی این هفته که میان تیم‌های اول و دوم جدول است، با توجه به حضورشان در لیگ قهرمانان آسیا با تأخیر برگزار خواهد شد.

تراکتور – سایپا
برف و سرما در هفته‌ای که گذشت همه چیز را تحت تأثیر قرار داده بود. به خصوص تمرینات تیم‌های فوتبال در شهر تبریز را که در بارش سنگین برف، سرمای این شهر به منفی ۱۷ درجه نیز رسیده بود. با این حال تراکتور در سرمای شدید تبریز و بارش سنگین برف در شرایط میزبان سایپا خواهد بود که برگزاری این بازی نیز تحت تأثیر شهر سپیدپوش خواهد بود. با توجه به اینکه ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز پوشیده از برف است، احتمال تعویق بازی وجود دارد، با این حال در صورت برگزاری مسابقه حتی با ۲۴ ساعت تأخیر، فرصت خوبی در اختیار تراکتور وجود دارد. تبریزی‌ها که اکنون با یک بازی بیشتر نسبت به استقلال در جایگاه سوم قرار دارند، این فرصت را خواهند داشت که با پیروزی مقابل سایپا از سپاهان نیز عبور کنند و به رتبه دوم جدول برسند.

قرار گرفتن در رتبه دوم جدول موقتی خواهد بود، اما این انگیزه و روحیه را در بازیکنان ایجاد خواهد کرد که در ادامه فصل با روحیه بیشتری بجنگند تا بلکه جایگاه بهتری در جدول داشته باشند و همچنان خود را جزو مدعیان قهرمانی بدانند. حضور تیم‌های بالانشین پرسپولیس، سپاهان، استقلال و شهر خودرو در آسیا، بهترین فرصت برای تراکتور است تا فاصله خود را با رقبا کم کند. از طرفی سایپا که این فصل با تیمی متحول شده برای آینده‌سازی شروع کرده بود، در نیم فصل با جذب چند بازیکن با تجربه نتایج بهتری کسب کرده و شاید قرار گرفتن در رتبه‌های میانی جدول نتیجه‌ای خوب برای صادقی و شاگردانش باشد. نارنجی‌پوشان لیگ هنوز به ثبات نرسیده‌اند و مسلماً تمام بازی‌های باقیمانده برای آنها اهمیت خاصی خواهد داشت تا سایپا خود را در جایگاه امن ببیند.

پیکان – فولاد
تیم تهرانی پیکان با سرمربی خوزستانی‌اش، میزبان تیم خوزستانی فولاد با سرمربی تهرانی‌اش است. رابطه دو طرفه فوتبال تهران و خوزستان همیشه بازیکنان و مربیان زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرده و چهره‌های زیادی از این دو استان خود را حتی تا سطح ملی و جهانی بالا آورده‌اند. این هفته نیز شاهد تقابل فوتبال تهران و خوزستان خواهیم بود که هم تیم‌های داخل زمین و هم مربیان روی نیمکت، فوتبال استان‌شان را نمایندگی خواهند کرد، اما هرکدام برای منافع استان مقابل. شرایط هم یکسان نیست، چرا که فولاد در نیمه بالای جدول شرایط خوبی دارد و تیمی با ثبات را با نکونام تشکیل داده، اما در این سمت میدان عبدالله ویسی به تازگی تیم متزلزل پیکان را از حسین فرکی تحول گرفته است.

نقطه مشترک دو تیم، در این است که دراگان اسکوچیچ، سرمربی جدید تیم ملی پیش از این مسابقه به تمرینات دو تیم رفت. دیدار با مربیان و بازیکنان دو تیم شاید برای آنها انگیزه بخش باشد و بازیکنان برای نشان دادن خود به سرمربی جدید تلاش بیشتری در بازی روز جمعه داشته باشند. با این حال آنچه می‌تواند این بازی را جذاب‌تر کند، انگیزه‌هایی است که در دو تیم شاهد خواهیم بود. فولادی که هنوز برای کسب سهمیه آسیایی شانس دارد و نکونام بدش نمی‌آید در اولین فصل حضورش در فولاد به این موفقیت برسد و این سمت میدان عبدالله ویسی که در بدو ورود، قصد دارد شرایطی را فراهم کند تا پیکان برای ماندن در لیگ وضعیت بهتری پیدا کند. هرچند ویسی در اولین قدم توانست از شکست ۲ بر صفر مقابل ماشین‌سازی عبور کند و در ثانیه‌های پایانی به تساوی برسد تا به این شکل بازیکنانش به جنگندگی و اعتماد به نفس بیشتری برسند.

نساجی – پارس جنوبی
تقابل همسایه‌های پایین جدولی، دیدن خواهد داشت. نساجی ۱۹ امتیازی در زمین خود و با حمایت هواداران پرشوری که دارد باید با پارس جنوبی ۱۶ امتیازی تقابل کند. دیداری که برای هر دو تیم شش امتیازی خواهد بود و اگر شاگردان رضا مهاجری موفق به پیروزی شوند، فاصله خود را با پارس به شش امتیاز خواهند رساند و میهمان جنوبی هم در صورت پیروزی می‌تواند اختلافش را به صفر برساند. این مسئله در هفته‌های رو به پایان لیگ از درجه اهمیت زیادی برای تیم‌های پایین جدولی برخوردار خواهد بود که برای ماندن تلاش می‌کنند تا تلاش آنها در هفته‌های پایانی به دست و پا زدن نرسد.

دو تیم در دیدار هفته گذشته خود میهمان بودند و نتایجی که کسب کردند، متفاوت بود. پارس جنوبی خارج از خانه مقابل سایپا به تساوی رسید، اما شکست نساجی مقابل شاهین بوشهر قعرنشین برای اعضای تیم تبعات داشت. جریمه و کسر ۱۰ درصدی قراردادها واکنش مسئولان باشگاه نساجی به شکست خارج از خانه تیم‌شان مقابل تیم قعرنشین لیگ بود و البته شاید بتوان آن را یک اولتیماتوم جدی نیز تلقی کرد. دیدار با پارس جنوبی می‌تواند آخرین فرصت برای مهاجری باشد که چندی پیش مقابل هواداران قول داد این تیم را جزو شش تیم جدول قرار دهد و اگر این اتفاق رخ نداد او را در ورزشگاه وطنی قائمشهر «دار» بزنند. با این حال قطعاً هواداران نساجی راضی به این نیستند که سرمربی فعلی تیم‌شان به دار آویخته شود، اما از او انتظار این را دارند که تیم‌شان را در لیگ حفظ کند. باید دید آیا مهاجری از فرصتی که مقابل پارس جنوبی دارد می‌تواند استفاده کند یا نه.

صنعت نفت – گل‌گهر
حضور سرمربی صنعت نفت در تیم ملی، این تیم را به هم ریخته است. اسکوچیچ که اعلام کرده بود به دلایل شخصی از صنعت نفت جدا می‌شود، فقط ۴۸ ساعت پس از فسخ قرارداد راهی تیم ملی شد تا آبادانی‌ها را شوکه کند. اسکوچیچ که توانسته بود این فصل نتایج خوبی با صنعت نفت بگیرد و این تیم را به یکی از مدعیان جدی در بالای جدول تبدیل کند، رفتنش از این تیم شکست را برای صنعت نفت به دنبال داشت. شکست بدون سرمربی مقابل ذوب‌آهن، شاید تلخی جدایی اسکوچیچ را بیشتر کرد. حالا صنعت نفت به دنبال سرمربی جدید می‌گردد، اما آنها فعلاً باید از این مرحله که دیدار با گل‌گهر است، عبور کنند. شاید دیدار با گل‌گهر پیش از توقف دو هفته‌ای لیگ، فرصت مناسبی برای صنعت نفتی‌ها باشد تا خود را پس از جدایی اسکوچیچ پیدا کنند تا سرمربی جدید هم فرصت مناسبی برای بازگرداندن انگیزه به این تیم داشته باشد.

گل‌گهر نیز در شرایطی به مصاف صنعت نفت خواهد رفت که آنها در نیم فصل دوم شرایط جدیدی را تجربه خواهند کرد. مجید جلالی در نیم فصل دوم با جذب چند بازیکن جدید که شاید مؤثرترین آن گادوین منشا باشد، به دنبال بقا در لیگ برتر است. منشا در دیدار هفته گذشته مقابل تراکتور برای تیمش گلزنی کرد و گل‌گهر تا دقایق پایانی نیز در آستانه پیروزی بود، اما کار به تساوی کشیده شد. با این حال یک امتیاز از دیدار با تراکتور پر ستاره نیز این اعتماد به نفس را به شاگردان مجید جلالی داده است تا آنها برای بقا در لیگ بیشتر تلاش کنند. تقابل با صنعت نفتِ بدون سرمربی، شاید فرصت مناسبی برای گل‌گهر باشد تا بلکه بتواند به پیروزی دست یابد.

شاهین شهرداری – ماشین‌سازی
تیم شاهین شهرداری با میشو کریستیچوویچ، حالا امید زیادی برای بقا در لیگ دارد. شاید آنها هنوز لقب قعرنشین لیگ را با خود به یدک می‌کشند و از ابتدای فصل این لقب دست از سر آنها برنداشته، اما دو برد پیاپی باعث شده کسی دیگر ساده به این تیم نگاه نکند. شاهین با شکست پیکان و سپس نساجی، حسین فرکی را خانه‌نشین کرد و رضا مهاجری را با اولتیماتوم جدی مواجه کرد. آنها برای بقا هرکسی که لازم باشد را قربانی می‌کنند و حالا این هفته حریف سرسختی با آنها مقابله خواهد کرد. ماشین‌سازی که این فصل نتایج خوبی کسب کرده، اما رفتن رسول خطیبی کمی شرایط ماشین‌سازی را به هم ریخت. تیمی که هفته گذشته در دقایق پایانی پیروزی ۲ بر صفر را مقابل پیکان از دست داد و حالا باید در خارج از خانه به مصاف شاهین شهرداری برود.

ماشین‌سازی در کمرکش جدول، جایگاه نسبتاً امنی برای خود دست و پا کرده است و مسلماً بدون استرس به مصاف رقبا می‌رود. همین که آنها بتوانند در این فصل از لیگ شرایط خود را حفظ کند، شاید برای مسئولان باشگاه قابل پذیرش باشد، با این حال آنها نمی‌خواهند در هفته‌های پایانی و با نزدیک شدن رقبای پایین جدولی خود را به دردسر بیاندازند. به همین جهت نباید در این هفته‌های مهم فرصت را از دست بدهند. هرچند تقابل با شاهینی که این روزها پر از انگیزه است و سودای پرواز به رتبه‌های بالاتر را دارد، آن هم مقابل هواداران بوشهری کار را برای ماشین‌سازی سخت خواهد کرد.

به گزارش تسنیم برنامه دیدارهای هفته بیستم و همچنین اسامی داوران پنج دیدار امروز به شرح زیر است:

*جمعه، ۲۵ بهمن‌ماه

تراکتور تبریز – سایپا، ساعت ۱۵، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
داور: 
سیدوحید کاظمی، کمک‌ها: قهرمان نجفی و حمید نادری
کمک داوران اضافی: میثم حیدری و سعاد وفاپیشه، داور چهارم: بهمن عبداللهی
ناظر: ایرج نظری

پیکان – فولاد خوزستان، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه شهدای شهر قدس
داور:
 سیدمهدی مرجانزاده، کمک‌ها: محمدرسول ذورقی و محمدعلی پورمتقی
کمک داوران اضافی: امیر عرب براقی و علی صفایی، داور چهارم: رحیم حاجیلو
ناظر: اسماعیل صفیری

نساجی مازندران – پارس جنوبی جم، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر
داور:
 رضا کرمانشاهی، کمک‌ها: حسن ظهیری و محسن بابایی
کمک داوران اضافی: کیوان علی‌محمدی و کمیل غلامی، داور چهارم: عسگر محمدی
ناظر: نادر جعفری

صنعت نفت آبادان – گل‌گهر سیرجان، ساعت ۱۶، ورزشگاه تختی آبادان
داور: حمید حاج‌ملک، کمک‌ها: جلیل شعرانی و حسین مرادی
کمک داوران اضافی: علی ابراهیمی و یعقوب آشوری، داور چهارم: علی احمدی
ناظر: یدالله جهانبازی

شاهین شهرداری بوشهر – ماشین سازی تبریز، ساعت ۱۶:۱۵، ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر
داور:
 سیدرضا مهدوی، کمک‌ها: تورج عیوض‌محمدی و امیررضا آشورماهانی
کمک داوران اضافی: یاسر همرنگ و محمدرضا تارخ، داور چهارم: احد سلطانی
ناظر: سعید بطحایی

*یکشنبه ۳ اسفندماه

شهر خودرو – نفت مسجدسلیمان، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد

سپاهان – پرسپولیس، ساعت ۱۶:۱۵، ورزشگاه نقش جهان اصفهان

استقلال – ذوب‌آهن، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه آزادی تهران

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=311279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر