5

خاک سرخ هرمزگان خاک خوراکی و رنگارنگ +تصاویر

  • کد خبر : 311975
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵

یکی از جزایر زیبای ایران، جزیره هرمز است که در استان هرمزگان قرار گرفته است. این جزیره دارای ۴۲ کیلومتر مساحت است و در ۸ کیلومتری بندرعباس قرار گرفته است. این جزیره در طول تاریخ به سبب بازرگانی جایگاه بسیار ویژه ای داشته است. به دلیل اهمیت این شهر، در سال ۷۰۰ هجری، هرمز مورد […]

یکی از جزایر زیبای ایران، جزیره هرمز است که در استان هرمزگان قرار گرفته است. این جزیره دارای ۴۲ کیلومتر مساحت است و در ۸ کیلومتری بندرعباس قرار گرفته است. این جزیره در طول تاریخ به سبب بازرگانی جایگاه بسیار ویژه ای داشته است. به دلیل اهمیت این شهر، در سال ۷۰۰ هجری، هرمز مورد حمله مغولان قرار گرفت و بخش اعظمی از آن ویران شد. به همین دلیل عده ای از اهالی این شهر محبور شدند تا به جزیره ای در نزدیکی بندرعباس کوچ کنند.

اگر به نقشه جزیره هرمز توجه کنید، خواهید دید که این جزیره شبیه به یک صدف است و یک جاده بسیار زیبا دورتادور آن را احاطه کرده است. در هنگام عبور از جزیره هرمز، خواهید دید که هر چندصدمتری رنگ های خاک تغییر می کند که این خود یکی از جاذبه های بی نظیر این جزیره است.

در جزیره هرمز، دیدنی های بسیاری وجود دارد که در یک نیم روز به راحتی می توانید سری به این جاذبه ها بزنید. دره سکوت، الهه نمک، غار مراقبه، غار رنگارنگ،کوه یخی، دره تندیس ها، دره رنگین کمان، ساحل فرش، ساحل سرخ، ساحل محیط زیست، ساحل منفق، ساحل تک درخت، قلعه پرتغالی ها و موزه نادعلیان، از جمله این جاذبه ها هستند که بسیار جالب و دیدنی بوده است .

البته جاذبه های هرمز تنها به این ها ختم نمی شود. بلکه در بافت قدیمی شهر، جاذبه های تاریخی بی نظیری نیز وجود دارد. قدگاه حضرت خضر، بقایای قصر بی بی گل و بی بی صورت، برج تیرانداز، بازار و خانه زعفرانی مکتب خانه و سایر بناهای تاریخی را می توانید در سفر به این جزیره مشاهده کنید.

اگر فرصت پیاده روی داشته باشید چندین جاذبه زیبای دیگر، در معرض دیدتان قرار خواهد گرفت. دشت جبیرها( آهوها)، جنگل های مانگرو و آثار نقاشی محیطی از جمله این جاذبه ها هستند. البته ممکن است که در این جزیره خرچنگ ها، لاک پشت ها، کوسه ها و پرندگان بومی و مهاجر مختلفی را در سفرتان نیز مشاهده کنید.

عکاس و خبرنگار:وصی اله محمودی

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=311975

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر