5

نتایج جالب انتخابات در آذربایجان شرقی | بانوی آذربایجانی به مجلس راه یافت | پزشکیان در مجلس می‌ماند؟

  • کد خبر : 312311
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹

نماینده بیشتر شهرهای استان آذربایجان شرقی با اعلام ستاد انتخابات این استان مشخص شد.

نماینده بیشتر شهرهای استان آذربایجان شرقی با اعلام ستاد انتخابات این استان مشخص شد.

نتایج آرای انتخابات

به گزارش افق آنلاین، شمارش آرای مردم استان آذربایجان شرقی تقریبا به پایان رسیده است و جز حوزه انتخابیه تبریز، نتایج دیگر حوزه ها مشخص شده است. در میان نماینده‌های انتخاب شده این استان هم اصلاح طلب دیده می‌شود و هم کاندیداهای اصولگرا و مدیران احمدی نژاد رای آورده‌اند. یک زن هم منتخب مردم شده است.

  • نتایج انتخابات حوزه انتخابیه تبریز تا ساعتی دیگر اعلام می‌شود

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: به احتمال زیاد نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر تا ۱.۵ ساعت آینده اعلام می‌شود.

مرتضی محمدزاده افزود:  شمارش آرا در این حوزه‌ انتخابیه‌ به اتمام رسیده و با توجه به تعداد زیاد شعب اخذ رای، تطبیق رای و صورت جلسات هیات نظارت زمان‌بر است.

وی اظهار داشت: شمارش آرا در تمامی حوزه‌های انتخابیه استان به اتمام رسیده است و نتایج سایر حوزه های انتخابیه پس از تطبیق آرا با هیات نظارت اعلام می شود.

بر اساس اولین گزارش خبرگزاری فارس از این حوزه انتخابیه، رقابت به صورت زیر است: مسعود پزشکیان (اصلاح طلب)، محمدحسین فرهنگی (اصولگرا)، احمد علیرضا بیگی (اصولگرا)، محمدرضا تاج الدینی (اصولگرا)، روح الله متفکرآزاد (اصولگرا)، محمد اسماعیل سعیدی (مستقل)، علیرضا منادی  (مستقل)، علی جعفری آذر (اصولگرا)، عشرت شایق (اصولگرا) و رضا پاشایی (مستقل).

باید منتظر ماند و دید آیا مسعود پزشکیان دوباره موفق به حضور در مجلس خواهد شد یا جای خود را به رقبای اصولگرا و مستقل خواهد داد.

  • معصومه پاشایی بهرام نماینده مردم مرند و جلفا شد

با اعلام ستاد انتخابات استان، نماینده مردم مرند و جلفا مشخص شد. از کل آرای ماخوذه در حوزه انتخابیه مرند و جلفا که برابر با ۱۲۵ هزار و ۸۳۰ رای است، «معصومه پاشایی بهرام»با کسب ۴۰ هزار و ۲۹۴ رای حائز اکثریت آراء شده و به عنوان نماینده مردم این حوزه انتخابیه راهی بهارستان شد.

  • سیدحمزه امینی منتخب هشترود و چاراویماق شد

رییس ستاد انتخابات حوزه هشترود و چاراویماق گفت: سیدحمزه امینی به کسب اکثریت آرا، منتخب این حوزه برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد. امین امینیان  افزود: امینی نامزد مستقل این دوره از انتخابات با کسب ۱۴ هزار و ۲۷۷ رای (حدود ۳۵ درصد)  از مجموع ۴۰ هزار و ۹۴۳ رای ماخوذه رقبای خود را پشت سر گذاشت. ابراهیم قاسمی نزدیک ترین رقیب امینی در این انتخابات ۱۳ هزارو ۸۸۶ رای کسب کرد.

  •  حجت الاسلام باقری بنابی از بناب راهی مجلس شد

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: حجت الاسلام رضا باقی بنابی با کسب اکثریت آرا از شهرستان بناب راهی مجلس شد. مرتضی محمدزاده، افزود: بر اساس نتیجه شمارش آرا در حوزه انتخابیه بناب وی با کسب ۲۳ هزار و ۵۴۴ رای از مجموع ۵۵ هزار و ۶۳۶ رای ماخوذه به عنوان منتخب این حوزه در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

وی اظهار داشت: هم اکنون شمارش آرا در تمام حوزه‌های انتخابیه استان تمام شده است و طبق قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در این دوره هر نامزدی که ۲۰ درصد از آرای صحیح ماخوذه را کسب کند به عنوان نماینده مردم انتخاب می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون نتایج شمارش آرا در ۸ حوزه انتخابیه استان مشخص شده که بر اساس آن حسین حاتمی از حوزه کلیبر، خداآفرین و هوراند، جعفر راستی از حوزه شبستر، مهدی اسماعیلی از حوزه میانه، یوسف داودی از حوزه سراب، احمد محرم‌زاده یخ فروزان از حوزه اهر و هریس، علی علیزاده از حوزه مراغه و عجب‌شیر، غلامرضا نوری از حوزه بستان‌آباد با کسب حد نصاب آرا به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انتخاب شده‌اند.

محمدزاده، ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه میانه در مجلس شورای اسلامی ۲ نفر است نماینده بعدی این حوزه به دلیل بدست نیاوردن حد نصاب آرای صحیح مشخص نشده و انتخاب نماینده دوم این حوزه به دور دوم انتخابات کشیده شد.

  • غلامرضا نوری از حوزه بستان‌آباد به مجلس راه یافت

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی اعلام کرد: «غلامرضا نوری قزلجه» از حوزه انتخابیه بستان‌آباد به مجلس یازدهم راه یافت. راستگو روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: نوری از مجموع ۴۷ هزار و ۶۶۴ رای ماخوذه در حوزه انتخابیه بستان آباد با کسب ۱۲ هزار و ۷۷۰ رای به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد. وی اظهار داشت: نامزد پیروز در انتخابیه بستان آباد ۲۷.۲ درصد مجموع آرای ماخوذه را کسب کرده است.

غلامرضا نوری که سابقه نمایندگی مجلس نهم را در کارنامه دارد در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مورد حمایت اعتدال و اصلاح طلبان بود.

  • علی علیزاده منتخب مردم  مراغه و عجب شیر شد

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: «علی علیزاده» به عنوان منتخب مردم حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر برگزیده شد. مرتضی محمدزاده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، مجموع آرای ماخوذه در حوزه یاد شده را ۱۲۰ هزار و ۷۵۰ رای اعلام و اضافه کرد: نفر برگزیده این حوزه توانست تعداد ۴۴ هزار و ۶۹۱ رای را به خود اختصاص داده و به مجلس شورای اسلامی یازدهم راه یابد. به گفته وی علیزاده ۳۹.۵ درصد آرای ماخوذه حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر را به دست آورد. مراغه  و عجب شیر با حدود ۳۴۰ هزار نفر جمعیت با حدود۲۵۳ هزار واجد شرایط رای دادن، یک کرسی نمایندگی در مجلس دارد.  علیزاده در فهرست ائتلاف نیروهای انقلاب قرار داشت.

  • احمد محرم‌زاده از حوزه انتخابیه اهر و هریس به مجلس راه یافت

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی اعلام کرد: “احمد محرم زاده” از حوزه انتخابیه اهر و هریس به مجلس یازدهم راه یافت. راستگو  افزود: محرم زاده از مجموع ۷۶ هزار و ۷۱۵ رای ماخوذه در حوزه انتخابیه اهر و هریس با کسب ۲۹ هزار و ۸۲۶ رای به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد. وی اظهار داشت: نامزد پیروز در انتخابات حوزه اهر و هریس بیش از ۴۰ درصد مجموع آرای ماخوذه را کسب کرده است.  محرم زاده مدیر مسکن و شهرسازی شهرستان هریس در دولت نهم و معاون فرماندار شهرستان جلفا در دولت دهم بود که در انتخابات اخیر از سوی ائتلاف شیفتگان خدمت حمایت می شد.

  • مهدی اسماعیلی از میانه به مجلس یازدهم راه یافت

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: ” مهدی اسماعیلی ” یکی از نامزدهای انتخاباتی حوزه انتخابیه میانه با کسب اکثریت آرا به مجلس شورای اسلامی یازدهم راه یافت. راستگو  با بیان اینکه مجموع آرای ماخوذه در این حوزه انتخابیه ۶۸ هزار و ۸۱۴ فقره بوده است، افزود: مهدی اسماعیلی از این تعداد توانست ۱۶ هزار و ۸۶۶ رای را به دست آورده و به عنوان نماینده اول میانه به مجلس یازدهم راه پیدا کند. وی اظهار داشت: علی شامی با ۱۱ هزار و ۷۰۳ رای و بهنام صفائی با ۱۱ هزار و ۳۴ رای به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه  انتخابیه میانه راه یافتند.  مهدی اسماعیلی، مدیر کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی در دولت دهم بود و در انتخابات اخیر از سوی ائتلاف شیفتگان خدمت مورد حمایت قرار گرفته بود.

  • یوسف داودی از سراب به مجلس یازدهم راه یافت

رییس ستاد انتخابات آذربایجان‎شرقی گفت: یوسف داودی از حوزه انتخابیه سراب با کسب بیشترین رای ماخوذه به مجلس یازدهم راه یافت.  راستگو اعلام کرد: این نامزد دور یازدهم مجلس شورای اسلامی از مجموع ۶۲ هزار و ۹۰۵ رای ماخوذه در حوزه انتخابیه سراب موفق به کسب ۲۰ هزار و ۲۰۸ رای شده است.وی اظهارداشت: یوسف داودی ۳۲.۹۱ درصد آرای این حوزه را کسب کرده است. داودی در دور دهم مجلس شورای اسلامی هم نماینده سراب بود .

  • جعفر راستی منتخب مردم شبستر در مجلس یازدهم شد

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: ” جعفر راستی ” به عنوان منتخب حوزه انتخابیه شبستر در مجلس یازدهم برگزیده شد. راستگو روز شنبه در جمع خبرنگاران، مجموع آرای ماخوذه در حوزه انتخابیه شبستر را ۵۱ هزار و ۸۷ فقره اعلام و اضافه کرد: از مجموع این آرا، جعفر راستی ۱۲ هزار و ۵۹۶ رای توانست پیروز انتخابات شده و به مجلس شورای اسلامی راه یابد. به گفته وی تعداد ۱۴ نامزد انتخاباتی برای ورود به مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شبستر رقابت کردند. نماینده منتخب شهرستان شبستر مورد حمایت ائتلاف نیروهای انقلاب و ائتلاف شیفتگان خدمت بود.

  • حاتمی منتخب حوزه انتخابیه کلیبر، خداآفرین و هوراند شد

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی نتیجه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کلیبر، خداآفرین و هوراند را اعلام کرد. راستگو  اعلام کرد: در حوزه انتخابیه کلیبر، هوراند و خداآفرین از  مجموع بیش از ۵۷ هزار و ۵۸۵ رای صحیح، حسین حاتمی با کسب ۱۷ هزار و ۶۲۵  رای صحیح نفر اول شد. وی نرخ مشارکت در این حوزه انتخابیه را ۷۷ درصد اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=312311

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر