1

اقدام امریکا در تحریم ایران نه تنها “متکبرانه” بلکه “جنایتکارانه” است.

  • کد خبر : 31239
  • ۱۴ فروردین ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۷

تمام تحریم‌ها تلاشی برای فلج کردن اقتصاد ایران بوده و تا جایی که من می‌دانم یک اقدام جنایتکارانه است

الی اومانی، فعال نیویورکی طرفدار صلح و عدالت.
افق نیوز:یک فعال امریکایی صلح و عدالت به پرس تی وی گفته است، اقدام امریکا در تحریم ایران نه تنها “متکبرانه” بلکه “جنایتکارانه” است.

این در حالی است که باراک اوباما، رییس جمهور امریکا روز جمعه (۱۱ فروردین) به تحریم‌های تازه علیه بانک‌ها و دیگر موسسات مالی که از طریق آن‌ها نفت ایران خریداری می‌شود، چراغ سبز نشان داد.

الی اومانی، فعال نیویورکی طرفدار صلح و عدالت روز یکشنبه گفت: “تمام تحریم‌ها تلاشی برای فلج کردن اقتصاد ایران بوده و تا جایی که من می‌دانم یک اقدام جنایتکارانه است. این نه فقط (یک اقدام) متکبرانه، بلکه جنایتکارانه است.”

وی افزود: “با این وجود آن‌ها همه این قوانین را تصویب می‌کنند و به خاطر این که در نهادهای بین‌المللی قدرت دارند این فشارها را بر کشورهای دیگر اعمال می‌کنند.”

این فعال امریکایی با اشاره به ناکارآمدی تحریم‌های ضدایرانی غرب گفت: “ثابت شده است که این تحریم‎ها موثر نیستند، اما به عنوان تحریم بر مردم تاثیر می‌گذارند.”

چین با رد تحریم‌های جدید امریکا علیه کشورهای وارد کننده نفت ایران گفته است، واشنگتن حق ندارد طبق قوانین داخلی خود تحریم‌های یکجانبه علیه کشورهای دیگر اعمال کند.

وزارت امور خارجه چین روز شنبه در بیانیه کوتاهی اعلام کرد: “طرف چینی همواره با این که یک کشور طبق قوانین داخلی خود تحریم‌های یکجانبه‌ای علیه کشور دیگری اعمال کند، مخالف بوده است. به علاوه اعمال این تحریم‌های یکجانبه علیه کشور سوم را نمی‌پذیرد.”

امریکا و اتحادیه اروپا از آغاز سال ۲۰۱۲ تحریم‌های شدیدی علیه بخش‌های مالی و نفتی ایران اعمال کرده و ادعا می‌کنند که برنامه انرژی هسته‌ای تهران جنبه نظامی دارد.

تهران با رد این ادعاها خاطر نشان می‌کند که بازرسی‌های مداوم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هیچ‌گونه مدرکی حاکی از وجود انحراف در برنامه انرژی هسته‌ای ایران به سوی اهداف نظامی را به دست نداده است.

این اقدامات ضد ایرانی که از اعضای برجسته اوپک به شمار می‌آید، موجب افزایش بهای سوخت در ایالات متحده شده است و تهدیدی برای تلاش‌های اوباما در راستای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در ماه نوامبر به شمار می‌آید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=31239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر