2

لزوم اجتناب از ورود مسافران به محدوده‌های شهری استان سمنان/بی‌تفاوتی مردم به شیوع کویید۱۹

  • کد خبر : 313322
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به موقعیت جغرافیایی این استان خواستار محدود سازی ورود مسافران به محدوده شهری این استان برای مقابله با کروناویروس شد.

لزوم اجتناب از ورود مسافران به محدوده‌های شهری استان سمنان/بی‌تفاوتی مردم به شیوع کویید19

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به موقعیت جغرافیایی این استان خواستار محدود سازی ورود مسافران به محدوده شهری این استان برای مقابله با کروناویروس شد.

افق انلاین ، نوید دانایی در جلسه هم.اندیشی شهرداران استان با دانشگاه علوم پزشکی سمنان برای مقابله با شیوع کرونا ویروس اظهار کرد: باید در حد امکان تلاش شود تا از ورود مسافران به محدوده شهری استان اجتناب شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: شهرداری‌های استان باید برای افزایش آگاهی مردم در ارتباط با کرونا ویروس اطلاع‌رسانی منسجم و همه جانبه‌ای داشته باشند.

وی از توسعه آموزش‌های عمومی تاکید کرد و افزود: برای ریشه‌کنی کرونا ویروس، باید مانند یک سرباز عمل کرد و با یک رویه واحد مردم را در ارتباط با این ویروس خطرناک هوشیار کرد.

دانایی خواستار توجه بیشتر مردم به توصیه‌های کارشناسان سلامت شد و گفت: باید به معنی واقعی مردم را برای ماندن در خانه برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس تشویق کرد اما مردم استان به تمهیدات اندیشیده شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی توجه کمی دارند.

وی ادامه داد: تردد قابل توجه شهروندان در مکان‌های شلوغ نشان دهنده آن است که مردم استان نسبت به کرونا ویروس و شیوع آن اندکی بی‌تفاوت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها با در اختیار قرار دادن بیلبوردها برای تبلیغ در مناطق شهری استان می‌توانند در فرهنگ‌سازی برای مقابله با کرونا ویروس نقش‌آفرینی کنند. با نوشته‌هایی همچون ( کرونا در کمین است، در خانه بمانید) در معابر شهری برای فرهنگ‌سازی و هوشیاری مردم می‌توان اقدام کرد.

دانایی با اشاره به خطر زباله‌های بیمارستانی و عفونی گفت: باید بحث‌ جمع‌آوری زودهنگام زباله و در اختیار قرار دادن پلاستیک‌های مخصوص به شهروندان برای تفکیک زباله‌های عفونی در دستور کار شهرداری‌ها قرار گیرد‌.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=313322

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر