3

۴ سال در پرسپولیس زحمت کشیدم و دلم نیامد آن‌ها را اذیت کنم/ از کرونا نمی‌ترسم

  • کد خبر : 313528
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵

بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس گفت: میلیارد‌ها تومان به بازیکنان خارجی پول می‌دهند، ولی مشکل من که ۴ سال در این تیم زحمت کشیدم را حل نمی‌کنند.

بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس گفت: میلیارد‌ها تومان به بازیکنان خارجی پول می‌دهند، ولی مشکل من که ۴ سال در این تیم زحمت کشیدم را حل نمی‌کنند.
اشپیتیم آرفی 4 سال در پرسپولیس زحمت کشیدم و دلم نیامد آن‌ها را اذیت کنم/ از کرونا نمی‌ترسم

افق آنلاین ، اشپیتیم آرفی مهاجم سال‌های نه چندان دور پرسپولیس یکی از خارجی‌هایی است که با اتمام دوران فوتبالش هنوز در ایران زندگی می‌کند. آرفی، اما به دلیل پرداخت نشدن مالیاتش از سوی باشگاه پرسپولیس و تراکتور امکان خروج از ایران و دیدار با خانواده اش را ندارد. با اشپیتیم در این خصوص و همچنین شرایط این روز‌های پرسپولیس گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

اشپیتیم ماجرای شکایت تو از پرسپولیس به کجا رسید؟
نمی‌دانم به خدا. خودم دیگر خسته شدم از اینکه به باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال رفتم. من طلبی از پرسپولیس ندارم ولی طبق قرارداد آن‌ها باید مالیاتم را می‌دادند که این کار را نکردند. هر وقت به باشگاه یا فدراسیون می‌روم طوری به من نگاه می‌کنند که انگار من در حق آن‌ها ظلم کردم. آن‌ها اصلاً رفتار خوبی با من نداشتند و این موضوع بیشتر از پول مرا اذیت می‌کند.

باشگاه پرسپولیس چقدر باید برای مالیات تو بدهد؟
۶٠ میلیون. آن‌ها میلیارد‌ها تومان به بازیکنان خارجی پول می‌دهند ولی مشکل من که ۴ سال در این تیم زحمت کشیدم را حل نمی‌کنند. نمی‌دانم چرا در فوتبال ایران به بازیکنان احترام نمی‌گذارند؟ حکم کمیته انضباطی را گرفتم ولی می‌گویند باشگاه باید پولت را بدهد، اگر این کار را نکند ما هیچ کمکی نمی‌توانیم بکنیم. من ایران و مردمش را دوست دارم و اینجا زندگی می‌کنم ولی آیا درست است که من دو سال ممنوع‌الخروج باشم؟

در این مورد با انصاری‌فرد هم حرف زدی؟
بله چندین بار به باشگاه رفتم. انگار دارند با من بازی می‌کنند و فقط وعده می‌دهند ولی هیچ اتفاقی نمی‌افتد. از آقای انصاری‌فرد می‌پرسم آیا انصاف است که من دو سال نتوانم دخترم یا پدر و مادرم را ببینم؟ اگر پسر خودتان در یک کشور دیگر فوتبال بازی می‌کرد و این‌قدر اذیتش می‌کردند باز هم همین‌طور بی‌خیال بودید و امروز و فردا می‌کردید؟ به خدا این رفتار با من درست نیست. من برای همه احترام قائلم ولی این مدیران به شخصیتم توهین کردند. زمان گرشاسبی وقتی برای پیگیری طلبم پیشش رفتم به من گفت تو پسر پرسپولیسی و هواداران دوستت دارند و کلی از من تخفیف گرفت. چطور موقع تخفیف دادن پسر پرسپولیس بودم ولی الان غریبه شدم؟

تو از فیفا هم حکم گرفته بودی درست است؟
بله من حکم فیفا را داشتم و می‌توانستم پرسپولیس را اذیت کنم ولی این کار را نکردم، چون پرسپولیس باشگاه بزرگی است و قدمت دارد. من عاشق این تیم و هوادارانش هستم و نمی‌خواستم به خاطر من از پرسپولیس امتیاز کم شود.

از تراکتور هم طلب داری؟
آن‌ها هم باید مالیاتم را بدهند ولی ندادند. نمی‌دانم مدیریت در فوتبال ایران چرا به این شکل است؟ یادم نیست کدام مدیر تراکتور بود ولی به من گفت اگر پول می‌خواهی برو شکایت کن. به خاطر همین طرز فکر است که همه بازیکنان از باشگاه‌هایشان طلب دارند و بازیکنان خارجی به فیفا شکایت می‌کنند.

اوضاع پرسپولیس را در این روز‌ها چطور می‌بینی؟
وقتی این تیم صدرنشین لیگ است و اختلاف امتیاز خوبی با تیم‌های دیگر دارد یعنی اوضاع خوب است. البته من کامل بازی مقابل شهرخودرو را ندیدم ولی شنیدم پرسپولیس نمایش خوبی داشت و با شایستگی ۳ امتیاز این دیدار را گرفت. امیدوارم با ادامه همین روند پرسپولیس بتواند جام قهرمانی را به دست بیاورد.

ولی اوضاع پرسپولیس در اسیا زیاد تعریفی ندارد.
بله بازی‌های آسیا را دیدم، متأسفانه در دیدار مقابل شارجه پرسپولیس بدشانسی آورد و می‌توانست بازی را ببرد. به نظرم کار پرسپولیس و سایر تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا برای صعود سخت است ولی امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

عملکرد استوکس و اوساگونا را چطور دیدی؟
فکر کنم هواداران بهتر می‌توانند نظر بدهند. استوکس بازیکن پرحاشیه‌ای است و این موضوع را در تمام تیم‌هایی که حاضر بوده نشان داده است. از نظر فنی هم چیز خاصی از او ندیدم. اوساگونا هم بیشتر یک بازیکن فیزیکی است تا گلزن. در کل همه می‌دانستند استوکس چه بازیکن پرحاشیه‌ای است ولی باز هم باشگاه پرسپولیس او را خرید.

در مورد علیپور هم صحبت کن.
علی مهاجم بسیار خوبی است و می‌بینیم که در نیم‌فصل دوم عملکرد بهتری نسبت به قبل نشان داده و به نظرم یکی از شانس‌های آقای گلی در این فصل است. البته نباید ترابی را هم فراموش کنیم. من سبک بازی او را خیلی دوست دارم و از نظر من ترابی یکی از بهترین خرید‌های پرسپولیس در چند سال اخیر بوده است.

راستی با ویروس کرونا در ایران چه می‌کنی؟
خب وضعیت کمی پیچیده و سخت است و خیلی از کسب و کار‌ها در ایران تعطیل شده، امیدوارم این مشکل زودتر حل شود. من هم مثل بقیه اکثراً در خانه هستم ولی اصلاً از کرونا نمی‌ترسم.

 

خبر ورزشی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=313528

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر