4

چابهار قرنطینه شد/هم اینک قرنطینه در ورودی های منطقه آزاد و شهر اعمال می شود

  • کد خبر : 314427
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳

معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شهرستان برای مبارزه با شیوع بیماری کرونا از امروز قرنطینه شده و هشدارهای لازم برای وارد نشدن خودروهای پلاک های سایر شهرستان ها و استانها داده شده و در ورودی های شهر از وارد شدن این قبیل خودروها جلوگیری می شود.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شهرستان برای مبارزه با شیوع بیماری کرونا از امروز قرنطینه شده و هشدارهای لازم برای وارد نشدن خودروهای پلاک های سایر شهرستان ها و استانها داده شده و در ورودی های شهر از وارد شدن این قبیل خودروها جلوگیری می شود.

رحمدل بامری بیان کرد: هیچ خودرو صاحب پلاک شهرستان دیگری به غیر از چابهار حق ورود به این شهر را نخواهد داشت و هم اینک قرنطینه در ورودی های منطقه آزاد و شهر اعمال می شود و از مردم خواسته شده به شهرستان چابهار سفر نکنند.

وی تصریح کرد: اقدامات خوبی برای پیشگیری از فراگیری ویروس کرونا در این شهرستان صورت گرفته است و تا عادی شدن شرایط ادامه دارد.

وی اظهار داشت: بصورت مرتب و شبانه روزی از پایگاه های غربالگری ویروس کرونا در مناطق ورودی شهر، ترمینال مسافربری و درب گیت شمالی منطقه آزاد و همچنین از محل ساختمان هتل ورزش برای قرنطینه بیماران احتمالی به همراه اعضای شورای تامین و ستاد مدیریت بحران شهرستان چابهار بازدید و توصیه شده موارد شیوع کرونا را جدی بگیرند.

فرماندار چابهار افزود: بسیاری از هموطنان با تصور اینکه اثر ویروس کرونا در مناطق گرم کاهش پیدا می‌کند از تعطیلات در نظر گرفته شده برای ماندگاری در منزل و جلوگیری از گسترش کرونا استفاده کرده و روزهای گذشته عازم چابهار شده‌اند در حالی که در مناطق با رطوبت بالا مانند بنادر چابهار و کنارک ماندگاری ویروس بیشتر و خطر شیوع آن دو چندان است.

وی گفت: توصیه‌ها و تاکیدهای مسوولان به ویژه رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بهداشت و درمان برای پرهیز از سفرهای ضروری و نیامدن به بندرچابهار به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تاکنون نتیجه بخش نبوده و همچنان مردم شهرستان های مختلف از سراسر استان سیستان وبلوچستان و سایر استان های کشور بر سفر به چابهار اصرار دارند.

بامری افزود: در پی شیوع بیماری کرونا در کشور و متاسفانه در استان سیستان وبلوچستان در راستای مقابله و پیشگیری از گسترش این بیماری جلسات متعدد و مشترک تشکیل و نشست مدیریت بحران شهرستان برگزار و با تشکیل تیم های ویژه، بازرسی از اماکن عمومی، فروشگاهها و مغازه های سطح شهر و روستاها به منظور رعایت مسائل بهداشتی انجام شده است.

وی بیان کرد: تعطیلی کلیه بازارچه ها و روز بازارها ( بلوک بازار، جمعه بازار و دوشنبه بازار کمب) و مراکز تجاری و خدماتی سطح منطقه آزاد چابهار از دیگر اقدامات انجام شده است.

فرماندار ویژه چابهار ادامه داد: شهرداریها و دهیاریها به ضدعفونی اماکن عمومی، پارکها، مساجد، ادارات و بانکها موظف شده اند و نسبت به آماده سازی و تجهیز بیمارستان برای پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا نیز اقدام شده است.

بامری بر برگزار نشدن مراسم ترحیم و حتی المقدور محدود برگزار کردن مراسم در سطح شهرها و روستاها تاکید کرد و افزود: چنانچه سفرها به چابهار که هوای شرجی و رطوبت بالا دارد کمتر شود شاهد سلامت بیشتر مردم خواهیم بود.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان ادامه داد: امید است با همکاری آحاد مردم بویژه در روزهای آِینده از ترددهای غیرضروری(ماندن در خانه و نرفتن به مهمانی و یا دعوت از مهمان) از شیوع این بیماری جلوگیری و سلامت شهروندان به شکل مطلوب تامین شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=314427

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر