2

ماده ای که انواع سرطان‌ها را از شما دور می‌کند

  • کد خبر : 315150
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵

سبوس جو دوسر منبع فوق‌العاده‌ املاح معدنی و انواع ویتامین‌ها است. در مجله دلتا از خواص این ماده‌ غذایی صحبت خواهیم کرد.

سبوس جو دوسر منبع فوق‌العاده‌ املاح معدنی و انواع ویتامین‌ها است. در مجله دلتا از خواص این ماده‌ غذایی صحبت خواهیم کرد.

به گزارش افق انلاین ، سبوس جو دوسر منبع فوق‌العاده‌ املاح معدنی و انواع ویتامین‌ها است. در مجله دلتا از خواص این ماده‌ غذایی صحبت خواهیم کرد.

به عقیده‌ی متخصصان تغذیه، مصرف منظم سبوس جلوی اشتها را می‌گیرد. جو دو سر حاوی فیبر است و باعث سیری طولانی مدت می‌شود و در نهایت به لاغری کمک می‌کند. این فیبرها در داخل معده حجیم می‎شود و به سرعت احساس سیری ایجاد می‌کنید.سبوس خاصیت چسبندگی بالایی دارد و برای همین به مواد مغذی و کالری‌های اطراف خود می‌چسبد. در نتیجه اجازه نمی‌دهد که کالری‌ها وارد خون بشوند و آن‌ها را از طریق مدفوع از بدن خارج می‌کند.

سبوس جو دوسر میزان کلسترول خون را پایین می‌آورد
سبوس جو دو سر میزان کلسترول خون را به میزان ۱۵ درصد کاهش می‌دهد. میزان بالای فیبرهای محلول در آب باعث دفع کلسترول از طریق مدفوع می‎شود و به کاهش میزان تولید آن از طریق کبد کمک می‌کند.

سبوس جو دوسر از ابتلا به سرطان کلون پیشگیری می‌کند
اگر سبوس جو دوسر به طور مرتب مصرف شود در پیشگیری از سرطان کلون تاثیر خواهد گذاشت . افراد با حساسیت های خاص فیبرهای موجود در این ماده غذایی را راحت‌تر از فیبرهای موجود در سبوس گندم تحمل می‌کنند.

سبوس جو دوسر، یبوست را از بین می‌برد
این ماده‌ی غذایی می‌تواند تا ۳۰ برابر حجم خود، آب جذب کند و باعث حجیم شدن مدفوع در روده‌ها شود. به همین دلیل روده‌ها مدفوع را راحت‌تر دفع می‌کنند.

سبوس جو دوسر باعث شفافیت پوست می‌شود
سبوس جو دو سر منبع فوق‌العاده‌ ای از املاح معدنی و ویتامین‌هایی مانند ویتامین B، E، زینک (روی)، منگنز و غیره است که خاصیت ارتجاعی پوست، سلامت مو و ناخن را حفظ می کند. برای داشتن پوستی شفاف و زیبا هر روز صبح‌ها و برای صبحانه دو قاشق غذاخوری سبوس جو دو سر را در یک لیوان آب یا مایعات دیگر حل کرده و میل کنید.

سبوس جو دوسر از ابتلا به دیابت پیشگیری می‌کند
با وجود این که برای پیشگیری از دیابت هیچ چیز مانند کاهش مصرف قند و ورزش موثر نیست اما با این حال سبوس جو دو سر سرعت جذب قند را کاهش می‌دهد. افرادی که مستعد ابتلا به دیابت هستند می‌توانند روزانه قبل از صرف دو وعده‌ اصلی غذا دو قاشق غذاخوری سبوس جو دو سر را در یک لیوان آب حل کرده و میل کنند. توجه داشته باشید که سبوس جو دوسر نمی‌تواند در کنترل دیابت جایگزین دارو شود.

سبوس جو دو سر را با بلغور جو دو سر اشتباه نگیرید
بلغور از دانه‌ی جو دو سر درست می‌شود و سرشار از کالری و فیبر کمی دارد. سبوس از پوشش فیبردار جو دوسر حاصل می‌شود که سرشار از بتا گلوکان و پروتئین است. می‌توانید از این ماده‌ی غذایی در تهیه‌ی کیک، بیسکویت، مافین، خمیر پیتزا و غیره استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=315150

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر