2

فشارهای فعلی جریان انحرافی نشانگر بزرگی انقلاب اسلامی است

  • کد خبر : 3152
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۰

حسین فدایی، دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در پانزدهمین نشست جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی که عصر دیروز (پنج‌شنبه) در تالار خاقانی برگزار شد با طرح این سؤال که تصویر کلی ما از آرایش جریان حق و باطل در عرصه بین‌المللی چیست، اظهار داشت: خط و مسیر انبیاء و جبهه حق در شرایطی است که نظام […]

حسین فدایی، دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در پانزدهمین نشست جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی که عصر دیروز (پنج‌شنبه) در تالار خاقانی برگزار شد با طرح این سؤال که تصویر کلی ما از آرایش جریان حق و باطل در عرصه بین‌المللی چیست، اظهار داشت: خط و مسیر انبیاء و جبهه حق در شرایطی است که نظام سلطه با سابقه‌ای بیش از ۳۰۰ سال توانسته است نظام سیاسی و جهان ‏شمول را تعریف و الزامات اجرایی این تصویر کلی را عینیت ببخشد و مسیر چند قطبی و دو در نهایت تک قطبی را آزمایش کند؛ سردمدار جریان جبهه باطل در حال حاضر آمریکا، انگلیس و اسرائیل به شمار می روند.
افق – فارس:وی با مقایسه آمریکا با با ۳۰ سال قبل و زمانی که نظام طاغوت بر کشور ما حاکم بود، تصریح کرد: نیروهای طرفدار حق در آن زمان از امکانات مادی کمی برخوردار بودند و حتی برخی گروه‌ها همچون نهضت آزادی و جبهه ملی به امام راحل این اشکال را می‌گرفتند که برای انقلاب باید دارای تجهیزات بود و بدون تکیه و پشتوانه به یک قدرت بزرگ نمی‌توان انقلاب کرد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نیروهای انقلابی به لحاظ ظاهری و مادی در کمترین شرایط قرار داشتند اما نظام سلطه در زمینه تجهیزات نظامی کمبودی نداشت، افزود: در حال حاضر با توجه به آمارهایی که خود تحلیل‌گران آمریکایی ادائه می‌دهند نظام سلطه به سردمداری آمریکا در عرصه اقتصادی، بین‌المللی و موقعیت اربابی خود رو به افول است.

وی بر همین اساس به کشور عربستان اشاره کرد که دیگر به راحتی تحت تأثیر اظهارات آمریکایی‌ها قرار نمی‌گیرد و یادآور شد: معادلات جهانی در دنیا تغییر کرده و آمریکا بدهکارترین کشور دنیا در مسائل اقتصادی است که بیش از ۱۴ تریلیون دلار بدهی داشته و در زمینه بهداشت، درمان، خدمات رفاهی و علمی بسیار افت کرده است و آمریکایی‌ها خود نیز به این مسئله اعتراف می‌کنند.

فدایی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر به عنوان یکی از قدرت‌های برتر دنیا به شمار می‌رود، اظهار داشت: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در زمینه فناوری هسته‌ای، تکنولوژی فضاهوا و برخورداری از امکانات نظامی موجب شده تا در بیشتر مجالس دنیا آمریکا و اسرائیل نگرانی خود را از قدرت جمهوری اسلامی بیان ‌کنند.

وی ادامه داد: درست است که نگرانی‌هایی وجود دارد و برخی مسئولان وفای به عهده نکرده و به طور شایسته در مسیر مقام معظم رهبری و شهدا گام برنداشتند اما این موضوع نباید به نادیده گرفتن پیشرفت‌های جمهوری اسلامی منجر شده و نقدهای غیر منصفانه دستاوردهایمان را زیر سؤال ببرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اقدامات بزرگی در بخش‌های مختلف صورت گرفته و جمهوری اسلامی اکنون سردمدار جبهه حق در دنیا به شمار می‌رود، افزود: چشم امید و نگاه ملت‌های مسلمان و کشورهایی که بیداری اسلامی در آنها شکل گرفته به جمهوری اسلامی بوده و آنها ایران را ام‌القرای جهان اسلام می‌دانند؛ از این رو اگر وزن مناسب را در تحلیل هایمان ارائه ندهیم دچار انحراف در تحلیل می‌شویم.

وی اضافه کرد: باید مسائل را با این نگاه که جزء سرمداران جبهه حق هستیم تحلیل کنیم چرا که در غیر این صورت تمام ظرفیت خود را مستهلک کرده‌ایم؛ تمام دسیسه دشمن جزئی‌نگر کردن ما است از این رو یک مسئول در جمهوری اسلامی باید پاک، صالح، ایثارگر و خدمت‌گزار باشد.

*مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص “جهاد اقتصادی ” باید به یک گفتمان تبدیل شود

فدایی در ادامه سخنان خود به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام “سال جهاد اقتصادی ” اشاره کرد و اظهار داشت: جهاد تلاش و کوشش مستمر و خستگی‌ناپذیر برای دفع تهدیدات دشمن و رفع موانع برای تحقق عدالت و پیشرفت به قصد قربت و برای رضای خدا است.

وی با تأکید بر اینکه جهاد اقتصادی یک نامگذاری بی‌مفهوم و بی‌معنا نیست بلکه بسیج همه ظرفیت‌های درونی نظام است که از تهدیدات جلوگیری و موانع را رفع می‌کند، تصریح کرد: طبیعت روحیه جهادی این است که بتوان تهدیدات و آسیب‌های درونی نظام را شناخته و با هدف‌گذاری دقیق در راستای راهبرد پیشرفت و عدالت ظرفیت‌ها را جهت داد تا از وضع موجود به سمت وضع مطلوب حرکت کنیم.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مطالبه رهبری در خصوص جهاد اقتصادی باید به یک گفتمان حاکم تبدیل شود، یادآور شد: نباید مسائل حاشیه‌ای تحمیل شده موجب شود دغدغه اصلی از بین رود بلکه روحیه جهادی باید بر همه کشور حاکم و اجازه جایگزینی مسائل حاشیه‌ای داده نشود اما متأسفانه این دردی است که به آن مبتلا شده‌ایم.

به گفته وی تحمیل‌کنندگان خط فتنه، خط انحراف و نظام سلطه مشترکاً به گونه‌ای عمل می‌کنند که ظرفیت کشور درگیر وضع موجود شده و کمتر به وضع مطلوب و عدالت پرداخته شود.

فدایی با بیان اینکه مقام معظم رهبری ابتدا صرفه‌جویی سپس همت مضاعف، کار مضاعف و امسال نیز جهاد اقتصادی را مطرح کردند، افزود: باید پرسید نظام آموزشی، فرهنگیان و دانشگاهیان کشور پس از اینکه رهبر انقلاب راهبرد پیشرفت و عدالت را مطرح کردند چه نقشی را ایفا کرده و تا چه اندازه در این راستا ظرفیت‌های خود را سامان داده‌اند؟

وی ادامه داد: هزاران جلسه سیاسی دسته چندم برگزار می‌شود اما آنچه برای عینیت بخشی به این مطالبه رهبری باید صورت گیرد کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد؛ از این رو انتظار ما از همه تصمیم‌گیران، رسانه‌ها و مسئولان این است که موضوع جهاد اقتصادی به عنوان مسئله اصلی کشور مورد توجه قرار گرفته و محور تعیین کننده در همه مناسبات، عزل و نصب‌ها، سفرها، مذاکرات بین‌المللی، جلسات، همایش‌ها، نمایش‌ها و آموزش‌ها باشد؛ متأسفیم که سه ماه از سال می‌گذرد و شاید کمترین توجه نسبت به این موضوع صورت گرفته است.

* لازمه شکل‌گیری جهاد اقتصادی یک طرح جامع مبتنی بر الگوی اسلامی ایرانی است

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه زیباترین رفتار را خود مقام معظم رهبری در همان روزهای اول سال در خصوص موضوع جهاد اقتصادی ایفا کردند، گفت: ایشان با سفر به عسلویه و ورود به یک مجموعه صنعتی گسترده و پیچیده که بیشترین سرمایه ملی کشور در آنجا قرار دارد به مجریان و تصمیم‌گیران نشان دادند که باید در این مسیر گام برداشت اما برخی مسئولان مسئله برگزاری جشن ایرانیان را مطرح کردند که که این مفاهیم خود نشان می‌دهد آنها با آنچه مدنظر رهبری است دارای زاویه هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید رفتارهای خود را بر اساس مطالبات مقام معظم رهبری تنظیم کرد، گفت: لازمه شکل‌گیری جهاد اقتصادی یک طرح جامع مبتنی بر الگوی اسلامی ایرانی است تا بتوان همه فعالیت‌ها را براساس آن شکل داده و بر اساس آن الگو ارزیابی کرد.

فدایی با تأکید بر اینکه جهاد اقتصادی باید با دو رویکرد برخورد با دشمن و رفع موانع داخلی و عقب‌افتادگی‌ها همراه باشد، اظهار داشت: جهاد اقتصادی نباید فراموش شود بلکه باید بر همه فعالیت‌های اقتصادی حاکم شده و منتهی به شکل‌گیری الگویی شود که نمونه آن را برای همه مسلمان‌ها و کشورهای آزاده غیر مسلمان ارائه داد.

به گفته وی جهاد اقتصادی نباید منجر به رفتار منفعل شود بلکه باید رویکردی تهاجمی و برخوردار از عقلانیت و شجاعت باید باشد تا بتواند تهدیدات موجود را به فرصت تبدیل کند؛ نباید این تصور را داشت که دشمن بی‌عیب و نقص است و مرعوب دشمن شد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه قرارگاه فرماندهی جهاد اقتصادی باید تشکیل شود، ادامه داد: در جهاد اقتصادی باید برنامه‌ها و تاکتیک‌های دشمن را به خوبی شناخت و همه تصمیمات آنها را ملاحظه کرد البته معنای جهاد اقتصادی ریاضت اقتصادی نیست.

وی با تأکید بر اینکه تلاش دشمن و کسانی که در خط فتنه و انحراف هستند درگیر کردن ظرفیت‌های فرهنگی، معنوی و عقلی کشور به موضوعات حاشیه‌ای‌ای است، اظهار داشت: مطالبات ما باید بر اساس مهندسی رهبری سامان پیدا کند؛ اگر ما در جلساتمان این موضوع را مطرح کنیم که چرا رئیس جمهور در برابر جریان انحرافی سکوت کرده است در نهایت به استیضاح وی خواهد انجامید که در این صورت نیز بیشترین سود را دشمن می‌برد.

فدایی تأکید کرد: به لحاظ تاریخی و تجربی مقام معظم رهبری نعمت عظمایی هستند که خداوند به ما عطا کرده و ایشان با دوراندیشی انقلاب را اداره می‌کنند و این قابل اثبات است.

وی با بیان اینکه عده‌ای برنامه‌ریزی کرده بودند که امسال سال فرهنگی باشد تا در راستای توسعه فرهنگ اباحه‌گری گام بردارند و به حساب خودشان جامعه خاموش را بیدار کنند و جاذبه‌ای در محیط اجتماعی خاکستری برای خود فراهم و در انتخابات رأی بیاورند، افزود: اما با نام گذاری امسال به نام سال جهاد اقتصادی از سوی رهبر انقلاب همه تلاش‌ها و بافته‌هایشان به هم ریخت.

* نباید در مسیر توسعه التهابات سیاسی گام برداشت

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مقام معظم رهبری یک نقطه کانونی و محوری را مورد توجه قرار دادند، یادآورشد:‌ هر چه در توسعه التهابات سیاسی گام برداریم در مسیر تحقق اهداف جریان انحرافی قدم برداشته‌ایم از این رو جهاد اقتصادی یک راهبرد است که تحت یک راهبرد بزرگ‌تر به نام دهه پیشرفت و عدالت معنا پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد‌: پرداختن به مسائل جاری زندگی مهم است اما نباید موجب شود که مسائل کلی نادیده گرفته شوند؛ این نظام دستاورد خون شهدا است که به یک جریان قدرتمند در دنیا به نام جبهه حق تبدیل شده است.

فدایی در ادامه سخنان خود موضوع وحدت را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: مهمترین عامل تحقق وحدت تکیه بر اصول و مفاهیم اساسی انقلاب است چراکه وحدت به سوی افراد بازگشت و ارتجاع اما وحدت روی مفاهیم موجب پیشرفت خواهد شد؛ وحدت اصولگرایان یعنی افرادی روی کار آیند که جهاد اقتصادی را محور و عدالت را باور و‌ فساد، انحراف و فتنه ستیز باشند همچنین به آرمان‌های امام(ره) و شهدا ایمان داشته باشند.

وی با بیان اینکه اصولگرایان باید مفاهیم اساسی گفتمان انقلاب و اصولگرایی را سامان دهند، افزود: مسئول در جمهوری اسلامی کسی است که فداکاری کند و با همه وجود در اختیار مردم باشد و این امانت الهی است که باید به دست یک انسان صالح قرار گیرد نه اینکه ابزاری برای رسیدن قدرت فرد یا گروهی برای مقابله با جمهوری اسلامی باشد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه اگر این مفاهیم و گفتمان زنده نشود طرح‌هایی مثل عفاف و حجاب به حاشیه رفته و فقر جای عدالت را خواهد گرفت، تصریح کرد: وقتی این گفتمان احیا نشود مسئولان فاسد با افراد صالح فرقی نکرده و مسئولان این جرأت را پیدا می‌کنند که آدم ناصالح را انتخاب کنند از این رو وحدتی که هدف، معیار و محتوایش مشخص است برای تکامل انقلاب اسلامی لازم، ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

* فشارهای فعلی جریان انحرافی نشانگر بزرگی انقلاب اسلامی است

وی بر همین اساس فشارهای فعلی از سوی نظام سلطه، ضدانقلاب، فتنه و خط انحرافی را نشانگر ظرفیت و بزرگی انقلاب اسلامی دانست و گفت: این جریانات می‌توانستند حکومتی را ساقط کنند اما همه آنها بسیج می‌شوند و شب و روز نقشه می‌کشند و اجنه را به کمک خود می‌آورند تا به این انقلاب مظلوم و مردم ضربه بزنند اما خداوند چیز دیگری می‌خواهد.

فدایی در عین حال به ماهواره و شبکه‌های مجازی و تحریم‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی اشاره و اضافه کرد: با همه این توطئه‌ها انقلاب اسلامی با صلابت و عزت همچنان جلو می‌رود از این رو اشکالات نباید باعث مأیوس شدن ما شود بلکه باید همچنان محکم پای انقلابمان بایستیم.

وی تأکید کرد: جریان فتنه، انحراف و دشمن می‌خواهند میدان بازی را به گونه‌ای طراحی کنند که همه ظرفیت کشور را درگیر خود کنند و در سال جهاد اقتصادی نباید موانعی همچون ادغام وزارتخانه‌ها سد راه ما شوند و باید در مسیری که مقام معظم رهبری ترسیم می‌کنند جلو رفت.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با تزریق التهاب به جامعه موافق نیستند، اظهار داشت: مسئولان باید در مسیر وحدت گام بردارند؛ با مشکلات و معضلات باید به صورت عقلانی برخورد شود چرا که در این صورت در مسیر تحقق فرامین رهبر انقلاب گام برداشته‌ایم.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی خباثت‌های داخلی انحراف و فتنه را به حداقل کاهش خواهد داد و این رویکرد را در گذر از بنی صدر، منافقین، لیبرال‌ها و منتظری نشان داده است.

فدایی در ادامه به سه رویکردی که در حال حاضر در مجلس وجود دارد اشاره و تصریح کرد: رویکرد اول این است که اشکالات جریان فتنه و انحراف مهم نیست و باید تا دو سال دیگر صبر کرد؛ رویکرد دوم این است که ما نماینده مردم هستیم و آنها از ما مطالبه می‌کنند و وظیفه ما اعمال قانون است و باید از همه ظرفیت‌های قانونی و نظارتی خود استفاده کرد تا از فتنه و انحراف جلوگیری شود و رویکرد سوم اینکه کاملاً نسبت به جریان‌های فتنه و انحراف بی توجهی صورت نگیرد اما باید تابع یک مصلحت بزرگ‌تر بود و استفاده از این ظرفیت‌ها منجر به درگیر شدن بیشتر و توقف نشود که به نظر بنده رویکرد سوم عقلانی است البته شاخص اصلی تبعیت از مقام معظم رهبری است.

وی در ادامه این نشست در پاسخ به سؤالی در خصوص واگذاری شرکت سایپا اظهار داشت: کمیسیون اصل ۴۴ در زمینه موضوع واگذاری شرکت سایپا تشکیل جلسه داد و این موضوع به احتمال زیاد منتفی خواهد شد چرا که این موضوع کار غیر قانونی بود و در کمیسیون اصل نود نیز علیرضا زاکانی با پیگیری زیاد و دعوت از مسئولان مربوطه به این موضوع رسیدگی کرد.

* جریان انحرافی معجونی از تفکرات غلط و من‌درآوردی است

فدایی در ادامه این نشست در پاسخ به سؤالی مبنی بر ارتباط برخی از افراد نفوذی در دولت با اجنه، افزود: در طول تاریخ بشریت همه حکام غیر از اولیای خدا و مأموران صالح سعی کردند از ظرفیت‌های اجنه برای خود استفاده کنند؛‌ جریان انحرافی معجونی از همه فکرهای غلط ، درست و اندیشه‌های من‌درآوردی است.

این نماینده اصولگرای مجلس اضافه کرد: در بین شیعیان تلاش این است که با انسان‌های اهل کرامت و وارسته ارتباط وجود داشته باشد اما جریان انحرافی از افرادی که قدرت پیشگویی و پیش‌بینی دارند وبرای افراد مختلف قابل وصول و حصول است، استفاده می‌کند.

وی بر همین اساس به فرزند شهیدی به نام یعقوبی اشاره کرد که در وادی عرفان‌های کاذب ایده‌هایی را پرورش می‌دهد و عده‌ای از فیلم‌سازان، هنرمندان و اساتید دانشگاهی مرید وی ‌شده‌اند و افزود: این فرد ادعا می‌کند به نور زهرایی رسیده و دست انبیاء را در عالم برزخ می‌گیرد همچنین پدر خود را قاضی اجنه عنوان می‌کند.

فدایی در ادامه به عده دیگری اشاره کرد که شیطانی هستند و برای رسیدن به این قدرت به مقدسات توهین می‌کنند و هر اندازه اهانتشان بیشتر شود ارتباطشان بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجنه در همه جا مثل مجلس و دولت هم حضور دارند، تصریح کرد: آنچه که موجب می‌شود انسان مؤمن در مسیر صحیح قدم بردارد توکل به خداوند و رفتار منطقی و عقلانی است و ما مکلف هستیم در دنیا با روال معمولی و منطقی که خداوند و ائمه معصومان به ما یاد داده‌اند عمل کنیم.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در پایان خاطر‌نشان کرد: امام حسین (ع) در کربلا حمایت اجنه را نپذیرفت؛ از این رو باید رفتار عقلانی و معمولی را در پیش گرفت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر