4

توزیع کارت های کنکور سراسری سال ۹۰ از یکشنبه ۵ تیر ماه آغاز می شود

  • کد خبر : 3158
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۰

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به زمان توزیع کارت کنکور سراسری ۹۰ گفت: توزیع کارت های کنکور سراسری از یکشنبه ۵ تیر ماه آغاز می شود و داوطلبان با کد رهگیری می توانند از کارت خود پرینت تهیه کنند. دکتر سید جلال طباطبایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: داوطلبان کنکور ۹۰ پس […]

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به زمان توزیع کارت کنکور سراسری ۹۰ گفت: توزیع کارت های کنکور سراسری از یکشنبه ۵ تیر ماه آغاز می شود و داوطلبان با کد رهگیری می توانند از کارت خود پرینت تهیه کنند.

دکتر سید جلال طباطبایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: داوطلبان کنکور ۹۰ پس از دریافت کارت آزمون خود در صورت هرگونه مغایرت در موارد معلولیت، جنس، دین، زبان و بهیاری باید قبل از ورود به جلسه آزمون با مراجعه به باجه رفع نقص، نقص موجود را برطرف کنند.

وی گفت: در کارت داوطلبان کنکور سال ۹۰ بندی به نام “سوابق تحصیلی وجود دارد و چنانچه داوطلبی مشکل سوابق تحصیلی داشته باشد در این بند این جمله ثبت شده است که “شما مشمول سوابق تحصیلی می باشید”. در این صورت داوطلب باید به آموزش و پرورش منطقه مراجعه کند و نسبت به اطلاع از سوابق تحصیلی خود اقدام کند.

طباطبایی یادآور شد: داوطلبانی که پیش از آزمون به گرایش های پیام نور و موسسات غیر انتفاعی ابراز علاقمندی نکرده اند نیز می توانند در این محدوده با واریز کردن مبلغی که از سوی سازمان سنجش اعلام شده است آن را انتخاب کنند.

معاون سازمان سنجش با اشاره به تعداد داوطلبان گروه های آزمایشی و ترکیب جنسیتی آنها گفت: یک میلیون و ۲۸۲ هزار و ۳۳۵ کارت آزمون صادر شده است اما تعداد نهایی داوطلبان یک میلیون و ۱۳۲ هزار و ۸۷۷ نفر است. در گروه شناور هنر و زبان های خارجی ۱۴۹ هزار و ۴۵۸ نفر شرکت کرده اند. همچنین ۹۵۴ هزار و ۲۲۲ نفر نیز علاقمندی به شرکت در پیام نور را اعلام کرده اند.

به گزارش مهر، آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۹ تیر، آزمون گروه آزمایشی هنر بعدازظهر پنجشنبه ۹ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۱۰ تیر، آزمون گروه آزمایشی زبان های خارجی بعدازظهر جمعه ۱۰ تیر و آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح شنبه ۱۱ تیر برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3158

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر