2

حفاظت و مراقبت از سالمندان و فرزانگان مهمترین اولویت دوران کرونا

  • کد خبر : 316071
  • ۰۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱

معاون توانبخشی بهزیستی استان قم با اشاره به شیوع ویروس کرونا مراقبت و حفاظت از سلامت سالمندان را اولویت این دوره برشمرد.

حفاظت و مراقبت از سالمندان و فرزانگان مهمترین اولویت دوران کرونا
معاون توانبخشی بهزیستی استان قم با اشاره به شیوع ویروس کرونا مراقبت و حفاظت از سلامت سالمندان را اولویت این دوره برشمرد.

به گزارش افق آنلاین ، محمد علی مقدمخواه معاون توانبخشی بهزیستی استان قم با اشاره به الزامات مراقبت از سالمندان در مقابل این ویروس مرگبار افزود: با توجه به آسیب پذیری سالمندان در برابر این بیماری و ضرورت توجه به سلامت جسم و روان این عزیزان خانواده ها باید با اقداماتی همچون ورزش، تغذیه سالم و مناسب و حفظ تعاملات اجتماعی ایشان با رعایت موارد بهداشتی اقدام نمایند.

مقدمخواه افزود: تنهائی سخت ترین بحران دوران سالمندی است اما همین اصل در این روزها تنها راه نجات و حفظ سلامت سالمندان است ،بهتراست اگر بزرگترهایمان را دوست داریم به عید دیدنی و دیدارشان نرویم ،احتیاجاتشان را با رعایت تمام شرایط بهداشتی تامین کنیم و هر روز بصورت مستمر تلفنی یا از طریق فضای مجازی با ایشان در ارتباط باشیم.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قم در ادامه افزود :  جمعیت سالمند استان قم در حال حاضر حدود صد هزار نفر است که این تعداد حدود ۸  درصد جمعیت استان را شامل می شود و آمار سالمندان استان تا دو دهه آینده ۱۵درصد و تا سال ۱۴۳۰ هم به  ۳۰ درصد افزایش پیدا خواهد کردو این موضوع نیازمند بسترسازی مناسب و اتخاذ تدابیر لازم است.

مقدمخواه با اشاره به فعالیت ۳ مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان زن و مرد در استان قم با ظرفیت ۲۲۰ نفر و فعالیت یک مرکز روزانه جهت ارائه خدمات توانبخشی ، روانشناسی ، مددکاری ، مشاوره ، کاردرمانی و… با ظرفیت ۲۰ نفر و همچنین فعالیت یک تیم ویزیت در منزل جهت ارائه خدمات درمانی و بالینی به سالمندان با ظرفیت ۵۰ نفر ازارائه خدمات به چهار هزار نفر از سالمندان معلول تحت پوشش بهزیستی قم خبر داد و افزود رویکرد بهزیستی پرهیز از ایجاد مراکز نگهداری شبانه روزی و گسترش مراکز روزانه ارائه خدمت به سالمندان است.

لازم به ذکر است با تدابیر صورت گرفته تا امروز شاهد موارد حاد بروز بیماری شایع در مراکز سالمندان استان نبوده ایم و تمام الزامات بهداشتی و مراقبتی در مراکز صورت می گیرد.

منبع: بهزیستی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=316071

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]