4

“پاپ فرانسیس” خواستار برقراری آتش بس جهانی شد

  • کد خبر : 316246
  • ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲

رهبر کاتولیک‌های جهان از ایده دبیرکل سازمان ملل برای برقراری آتش بس جهانی برای مقابله بهتر با شیوع کرونا حمایت کرد.

"پاپ فرانسیس" خواستار آتش بس جهانی شد

به گزارش افق آنلاین به نقل از روزنامه اتریشی “دی پرسه”، “پاپ فرانسیس”، رهبر ۸۳ ساله کاتولیک های جهان هم از ایده دبیر کل سازمان ملل برای برقراری اتش بس جهانی در دوران کرونا حمایت کرده و با توجه به شیوع گسترده کرونا خواستار آتش بس جهانی سریع شد.

دبیر کل سازمان ملل هم روز دوشنبه پایان همه درگیری های مسلحانه در دنیا و برقراری آتش بس جهانی را درخواست کرده بود.

پاپ امروز برای چهارمین بار مراسم مذهبی روز یکشنبه را بدون حضور افراد و به صورت ویدئویی برگزار کرد. وی قبل از شیوع کرونا این مراسم را از بالکن معروف واتیکان برگزار می کرد.

پاپ این تصمیم را برای جلوگیری از تجمع مردم که می تواند به گسترش بیشتر ویروس کرونا و ابتلای بیشتر مردم منجر شود، اتخاذ کرد.

در مراسم امروز هم تصویر پاپ که در کتابخانه واتیکان مشغول برگزاری مراسم عبادی هفتگی بود بر پرده ای بزرگ در میدان سنت پیتر واتیکان به نمایش درآمد.

پاپ فرانسیس در سخنان امروز خود همچنین بر لزوم عملیات مشترک علیه شیوع ویروس کرونا تاکید کرده و گفت: این عملیات مشترک باید در تقویت روابط برادرانه نقش داشته باشد. وی افزود: ما همه اعضای یک خانواده هستیم.

پاپ همچنین اعلام کرد که مناقشات با جنگ حل نمی شود بلکه از طریق گفتگو و جستجوی سازنده به دنبال صلح قابل حل است. وی همچنین با تمام کسانی که در سایه شیوع بحران کرونا درد می کشند ابراز همدردی کرد.

ایتالیا همچنان کانون شیوع بیماری کرونا در اتحادیه اروپاست و تا به حال در این کشور حدود ۹۲۴۷۲ نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۰۲۳ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

دولت ایتالیا برای جلوگیری از شیوع کرونا در این کشور اقدامات سختگیرانه محدود کننده و قرنطینه خانگی را در دستور کار قرار داده است.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=316246

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر