3

بمب هسته ای با اعتقادات ما سازگاری ندارد

  • کد خبر : 31638
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۹

دنیای استکبار باید بداند با یک انقلاب جدی و مردمی مصمم مواجه است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما تابع مکتبی هستیم که می گوید در جنگ آب دشمن را مسموم نکنیم و متعرض پیرها و بچه ها نشویم، گفت: این مکتب به هیچ وجه به ما اجازه نمی دهد که بمب اتمی بسازیم.

آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته ای گفت: انرژی هسته ای در عرصه های مختلف به ویژه صنعتی و کشاورزی کاربردهای مختلف دارد و لذا یک انرژی با این برکات را دنیای استکبار می خواهد در انحصار خودش داشته باشد تا از این رهگذر بتواند باج گیری کند.

وی افزود: قدرت هایی که از انرژی هسته ای برخوردارند به خصوص قدرت های بزرگ، از این انرژی به عنوان ابزاری برای باج گیری از دنیا و مستضعفان نگاه می کنند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه دنیای استکبار از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به مردم ما کینه داشته است، گفت: با توجه به تحریم های سنگین غربی ها علیه کشورمان موفقیت هسته ای ایران، موفقیت بسیار بزرگی است و دنیا چه بخواهد چه نخواهد ایران در باشگاه هسته ای جهان وارد شده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ترور دانشمندان هسته ای ایران گفت: ترور دانشمندان هسته ای دقیقا برخوردی زبونانه، ذلیلانه و از انفعالی ترین رفتارهای غرب در چند سال اخیر نسبت به ملت ایران بود.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: بسیار عجیب است، در دنیایی که از شعار مبارزه با تروریسم نان می خورد و درحالی که  رژیم صهیونیستی هم تلویحاً به ترور دانشمندان هسته ای ایران اعتراف می کند، شاهدیم غربیها در کمال وقاحت از این رژیم حمایت می کنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خطاب به کشورهای غربی گفت: دنیای استکبار باید بداند که از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون این تجربه بدست آمده است که شهادت گام بلندی به جلو است و خون پاک شهدای علمی دم به دم میوه شیرین خود را می دهد.

آیت الله خاتمی با تأکید بر اینکه شاهد هستیم هر دانشمند هسته ای که شهید شد، هزاران دانشجو برای تداوم راهشان اعلام آمادگی کردند، افزود: دنیای استکبار باید بداند با یک انقلاب جدی و مردمی مصمم مواجه است و به یاری خداوند استقامت ملت ایران پوزه دشمن را به خاک خواهد مالید.

امام جمعه موقت تهران به جایگاه هسته ای ایران در جهان اشاره کرد و گفت: نفس ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در برابر زیاده خاهی های استکبار در عرصه هسته ای الگو است و مطمئنا ملت های زنده دنیا از این ایستادگی و مقاومت الهام خواهند گرفت.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: به فضل خداوند مقاومت مردم ایران ابهت آمریکا را در دنیا شکسته و دیگر این کشور قدرت برتر نیست و شاهدیم در شرایط بسیار فلاکت بار به سر می برد.

آیت الله خاتمی با اشاره به افول آمریکا بعد از بیداری اسلامی در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: پس از وقوع بیداری اسلامی در منطقه نوکرهای آمریکایی یکی پس از دیگری سقوط کردند لذا آمریکا عراق را اشغال کرد ولی سرانجام با دادن صدها کشته و هزاران میلیارد دلار دست از پا درازتر عراق را ترک کرد.

وی ادامه داد: وضعیت آمریکایی‌ها در افغانستان نیز بسیار شکننده است، معتقدم این شکستن ابهت استکبار از برکات انقلاب اسلامی ما بود و همین نکته ای است که ملت های آزاده جهان باید از آن الگو بگیرند.

عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش غرب برای نظام جلوه دادن برنامه هسته ای ایران گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانیشان در ابتدای سال راز این مطلب را عنوان کردند، هدف اصلی استکبار از مطرح کردن تلاش ایران برای دست یافتن به بمب هسته ای چنگ انداختن بر نفت ایران است.

وی ادامه داد: نفت آمریکا حداکثر ۱۲ سال دیگر تمام شدنی است اما ایران اسلامی نزدیک یک قرن دیگر دارای چاه های نفت خواهد بود و چاه هایی در کشورمان وجود دارد که تاکنون از آنها بهره برداری نشده است.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: آمریکا با اینگونه جوسازی ها در پی بهانه ای است که ایران را در عرصه هسته ای به تسلیم وا دارد.

عضو هیأت رئیس مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است، بمب هسته ای با اعتقادات ما سازگاری ندارد چرا که ما تابع مکتبی هستیم که به ما می گویند در جنگ آب دشمن را مسموم نکنیم و متعرض پیرها و بچه ها نشویم. این مکتب به هیچ وجه به ما اجازه نمی دهد که بمب اتمی بسازیم و دنیا هم به خوبی این موضوع را درک کرده است.

عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: برای آمریکا بمب هسته ای استقلال ملت ایران است و آنها قصد دارند این استقلال را بشکنند ولی به یاری خداوند تاکنون خودشان شکسته شده اند و از این پس هم بیشتر خواهند شکست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=31638

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر