3

زهره الهیان :اتهامات امنیتی و مفاسد اقتصادی در پرونده آقای ملک‌زاده وجود دارد

  • کد خبر : 3168
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۱

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به بازداشت محمدشریف ملک‌زاده از افراد نزدیک به بقایی و مشایی، گفت: ایشان در قوه قضائیه پرونده دارند و در کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در قالب تحقیق و تفحص از شورای عالی ایرانیان […]

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به بازداشت محمدشریف ملک‌زاده از افراد نزدیک به بقایی و مشایی، گفت: ایشان در قوه قضائیه پرونده دارند و در کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در قالب تحقیق و تفحص از شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، مواردی که مورد ابهام نمایندگان بود درباره ایشان وجود دارد. از جمله بحث بی‌انضباطی مالی و بحث مناطق آزاد که جزء اتهامات آقای ملک‌زاده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مباحث اقتصادی در مناطق آزاد مطرح بوده یا مسائل امنیتی نیز مطرح است؟ اظهار داشت: ظاهراً در بحث مناطق آزاد مسائل اقتصادی مطرح است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور اتهامات امنیتی نیز درباره آقای ملک‌زاده مطرح است، خاطرنشان کرد: آنجا هم درباره مدعوینی که در همایش ایرانیان خارج از کشور حضور داشتند، مباحثی مطرح بود که به لحاظ امنیتی اطلاعاتی اهمیت زیادی داشت و وزارت اطلاعات هشدارهای لازم را در دعوت از برخی افراد معلوم‌الحال داده بود، اما متأسفانه به هشدارهای وزارت اطلاعات توجهی نشد.

الهیان همچنین درباره اینکه آیا احتمال بازداشت حمید بقایی نیز در ارتباط با مسائل اقتصادی بوده و به موضوع ملک‌زاده ربط دارد یا خیر؟ گفت: آنهم بالاخره در واقع به نوعی مطرح است اما اطلاع دقیقی از روند این موضوع ندارم. اما درباره مناطق آزاد مباحث مالی و فساد اقتصادی مطرح است که الان در حال بررسی است.

وی در خصوص شایعاتی مبنی بر احتمال بازداشت حمید بقایی نیز گفت: من اطلاعی در این باره ندارم. اما درباره ایشان هم مباحث مناطق آزاد به طور جدی مطرح بود. با این وجود از روند پرونده ایشان اطلاع کافی ندارم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه اظهار داشت: درباره آقای مشایی هم مواردی مطرح است و پرونده‌های مربوط به وی سیر خود را طی می‌کند. منتهی از جزئیات آنها اطلاعی ندارم.

الهیان ادامه داد: کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس به دنبال شکایت برخی نمایندگان از آقای بقایی و آقای مشایی، بررسی‌هایی را انجام می‌دهد و مستنداتی دارد. و این روند در کمیسیون مذکور دنبال می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر