2

 ایران به‌دلیل تجارب دوران دفاع مقدس نمره بسیار خوبی در مبارزه با کرونا کسب کرد

  • کد خبر : 317041
  • ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸

رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ کشور درگیر ویروس کرونا شده‌اند، گفت: ایران به‌خاطر ارزش‌های انقلاب اسلامی و تجارب دوران جنگ نمره بسیار خوبی در مبارزه با کرونا کسب کرده است.

بروجردی در گفت‌و‌گو با تسنیم: ایران به دلیل تجارب دوران دفاع مقدس نمره بسیار خوبی در مبارزه با کرونا کسب کرد

افق انلاین ، علاءالدین بروجردی با بیان اینکه “در حال حاضر همه ما باید به‌فکر ریشه‌کن کردن ویروس کرونا در کشور باشیم” اظهارداشت: این ویروس مرز نمی‌شناسد و عملاً در جبهه مقابل ما قرار دارد.

وی افزود: بیشتر از ۲۰۰ کشور درگیر این مسئله شده است ولی ما میان دیگر کشورهای دنیا به‌دلیل‌های خاص بافت جامعه و ارزش‌های انقلاب اسلامی، تجارب گذشته از دوران جنگ و همه بحران‌هایی که داشته‌ایم نمره بسیار خوب و بالایی را کسب کرده‌ایم.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:گاهی در بحران‌هایی مانند سیل و زلزله که در سال‌های قبل داشتیم خبرهایی می‌رسید که ناراحت‌کننده بود اما در حال حاضر راهزنی رسمی و بین‌المللی انجام می‌شود به‌عنوان مثال فرانسه یک‌میلیارد ماسک از چین خریداری کرده بود که توسط یک عده افراد دلال از همان‌جا ربوده و به آمریکا فرستاده شد، این چالش جدی است به‌جای اینکه اتحادیه‌ای که با این فلسفه تشکیل شده در این شرایط همکاری همه‌جانبه داشته باشد انگار موجودیت ندارد و این موجودیت زیر سؤال می‌رود، واقعاً خیلی تأسف دارد که مدعیان حقوق بشر و تمدن‌های بالا در این امتحان رد شوند.

وی با اشاره به نارضایتی مردم آمریکا تصریح کرد: در کشورهای دیگر مانند ایتالیا و به‌ویژه کشور آمریکا نارضایتی‌ها بسیار جدی است و بسیاری از پزشکان و پرستاران از وجود مشکلات گله‌مند هستند. متأسفانه روند بیماری در این کشورها به‌سمت صعودی پیش می‌رود.

بروجردی گفت: شکرگزار این نعمت الهی هستیم که در کشور ما یک همکاری عجیبی وجود دارد، در بروجرد کارخانه‌های نساجی و زاگرس پوش از ابتدای شیوع بیماری در کشور تولید خود را کنار گذاشته شروع به تولید ماسک و محلول‌های ضدعفونی‌کننده کردند، بسیاری از تشکل‌های مردمی نیز با هدایت رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد شروع به تولید ماسک و خیلی از کاستی‌های ما را برطرف کردند.

تسنیم/وی خاطرنشان کرد: کارخانه اکسیر و زاگرس فارمد نیز با سرعت خط تولید ژل را راه‌اندازی کردند. همکاری، همفکری و همیاری که در این مدت با مسئولان بوده بسیار قابل تحسین است. مشکل از مواردی است که فقیر و غنی نمی‌شناسد هر کسی را درگیر می‌کند، ما در این مدت بسیاری از نیروهای شاخص و ارزشمند خود را از دست داده‌ایم و این یعنی خطر جدی است و باید بر مبنای اتحاد، انسجام و دانش حرکت کرد تا زنجیره بیماری قطع شود. این ویروس ناشناخته است و درمانش هم هنوز مشخص نیست.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس ابراز کرد: برخی کشورها اقداماتی در این زمینه داشته‌اند که پاسخگو هم بوده است، کشور ژاپن قرصی را تولید کرده که پیگیر تهیه آن هستیم، هرچند جزء پروتکل ما نیست ولی چینی‌ها از آن استفاده کرده و جواب گرفته‌اند. در کشورهایی که روزانه تعداد ۱۴۰‌ــ‌۱۲۰ نفر  می‌میرند چیزی شبیه دوران جنگ احساس می‌شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که داشتیم توانستیم به‌همت خیّرین  پنج دستگاه کمک تنفسی را تهیه کنیم و به شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد تحویل دهیم. این دستگاه‌ها در کارخانه سیلیکون متا بروجرد تولید و تهیه شده  است و با این که مدیرعامل پروژه در کشور کانادا بود ولی با عوامل خود در بروجرد تماس گرفت و ما را در تهیه این دستگاه‌ها کمک کرد.

بروجردی تأکید کرد: دستگاه‌های کمک تنفسی می‌تواند جان بسیاری از افراد را نجات دهد و از این بابت خوشحال و خرسندیم. ما هر کمکی از دستمان بربیاید کوتاهی نمی‌کنیم، این وظیفه ماست و در مقابل کارهایی که پزشکان و پرستاران ما در این جبهه انجام داده‌اند کار ما اندک است و اصلاً دیده نمی‌شود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس عنوان کرد: خداوند متعال گوشه‌ای از قدرت خودش را به ما نشان داد، در قرن ۲۱ قرار داریم و با وجود تمامی امکانات هوشمندی مانند موشک، اتم و ساخت‌وسازهای بشر نشان داد که انسان‌ها چقدر در مقابل قدرت پروردگار ضعیف هستند.

وی تصریح کرد: در این مقطع از تاریخ انقلاب اسلامی جبهه جنگ ما کروناست، کرونا یک مهمان ناخوانده و وحشی است که ایران و آسیا مدنظرش نیست و عملاً کل دنیا را گرفتار کرده است.

بروجردی اظهارداشت: یک قدرت نامرئی به همه چیز غلبه کرد، این موجود ناشناخته کل اقتصاد دنیا و آرامش آن را به هم ریخته است و اصلاً معلوم نیست که دوران پساکرونا را چطور باید گذراند و چه اتفاقاتی خواهد افتاد. این ویروس  در ساختار سیاسی دنیا تأثیر خودش را خواهد گذاشت و این نشان از ضعف انسان است.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=317041

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر