2

مئیر داگان: داریم سقوط می کنیم

  • کد خبر : 31762
  • ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۸

ما بر لبه پرتگاه قرار داریم. من نمی خواهم بگویم فاجعه نزدیک است اما حقیقتا ما با چالش های بسیار بدی روبرو هستیم

رئیس سابق سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اسرائیل بر لبه پرتگاه است و آنچه تهدید واقعی علیه ماست، نه برنامه هسته ای ایران بلکه نظام سیاسی موجود در اسرائیل است.
مئیر داگان که با روزنامه جروزالم پست گفت وگو می کرد، تاکید کرد: به اعتقاد من حکومت ما به نقطه ای رسیده که قادر به اداره اسرائیل نیست.
به گزارش «قدسنا»، داگان همچنین هشدار داد: ما بر لبه پرتگاه قرار داریم. من نمی خواهم بگویم فاجعه نزدیک است اما حقیقتا ما با چالش های بسیار بدی روبرو هستیم که در آینده رخ خواهد داد.
داگان افزود: حکومت امروز اسرائیل در سایه ائتلاف حکومتی، از اکثریت به اقلیت منتقل شده است به عنوان مثال حزب ایهود باراک تنها در کنیست پنج کرسی دارد اما در کابینه چهار وزیر. اولویت ها در اسرائیل توسط احزاب کوچک که با هم ائتلاف کرده اند و اکثریت نیستند تعیین می شود. به گونه ای که هر شخصی که در اسرائیل کار می کند، مالیات پرداخت می نماید و در ارتش هم خدمت می کند هیچ گونه حمایتی از سوی حکومت نمی شود و بالعکس هر شخصی که کار نکند، مالیات پرداخت ننماید و در ارتش هم خدمت نکند از همه نوع حمایت برخوردار است.
خاطرنشان می شود بحران بزرگ و راهبردی هم اکنون از داخل و خارج رژیم صهیونیستی بر تل آویو فشار می آورد. از بحران گسترده اقتصادی و اعتراض های اجتماعی، تا گسترش روند معکوس مهاجرت برای فرار از سرزمین های اشغالی تا فشار بی سابقه قیام ملت های مسلمان و سرنگونی رژیم های وابسته ای نظیر حسنی مبارک و… سرانجام مجادلات شدید با دولت آمریکا در زمینه احساس عجز مقابل جمهوری اسلامی ایران و البته یکی از بارزترین نشانه ها بر عمق این بحران چند لایه، مجادلات بی سابقه علنی است که میان سران سرویس جاسوسی موساد با مقامات ارشد دولتی هر از چند گاه یک بار درمی گیرد. نمونه دیگر اظهارات تند بنیامین نتانیاهو خطاب به اعضای کابینه خود پس از بیانات تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه های نمازجمعه ۱۴بهمن ۱۳۹۰ تهران بود. نتانیاهو پس از شنیدن تهدید صریح و جدی ولی امر مسلمین، از اعضای کابینه خود خواست بیش از این درباره تهدید و حمله علیه ایران وراجی نکنند تا چنین پاسخ های قاطعی هم به آن داده نشود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=31762

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر