2

بیمارستان کیش به دستگاه تست کرونا مجهز می‌شود

  • کد خبر : 317711
  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳

رئیس بیمارستان کیش از خرید دستگاهی تمام اتوماتیک برای تست کرونا خبر داد و گفت: این دستگاه می‌تواند ظرف مدت سه ساعت جواب تست کرونا را مشخص کند.

بیمارستان کیش به دستگاه تست کرونا مجهز می‌شود

به گزارش افق انلاین ، دکتر مصطفی نادعلی‌نژاد رئیس بیمارستان کیش اظهار داشت: پیرو هماهنگی‌های لازم با دکتر ناجی و صاحب‌نظران وزرات بهداشت، بهترین نوع دستگاه که بتواند اختصاصیت ٩٩ درصدی و حساسیت ٩٨ درصدی داشته باشد مورد تایید قرار گرفت که قطعا می‌تواند کمک شایسته‌ای جهت بازگشت کیشوندان و در آینده مسافران و گردشگران داشته باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به اختصاصیت دستگاه چنانچه فردی تستش مثبت شود با احتمال ٩٩ درصد کرونا مثبت بوده و با توجه به حساسیت بالای آن، چنانچه منفی باشد به احتمال ٩٨ درصد کرونا ندارد.

رئیس بیمارستان کیش تصریح کرد: در این بین فقط خطای نمونه‌گیری مطرح هست که آن نیز با همکاران مجرب در آزمایشگاه بیمارستان و تجربه بالغ بر صد نمونه‌گیری و مرکز توسعه سلامت این مورد هم به حداقل ممکن خواهد رسید.

دکتر محمدرضا رضانیا، رئیس شورای سلامت کیش نیز گفت: با راه‌اندازی این دستگاه قطعا سرعت عمل در کشف موارد مثبت و قطع زنجیره انتقال بالا خواهد رفت و انجام غربالگری فعال در بین گروه‌های پرخطر میسر و تسهیل خواهد شد.

نادر کشتکار مدیرعامل میکامال و موسس ستاد همیاری کرونا بخش خصوصی کیش که پیگیری خرید این دستگاه را به عهده دارد، بیان کرد: در نتیجه جلسات متعدد و بررسی‌های همه‌جانبه با مسئولان بیمارستانی و بهداشتی جزیره و راهنمایی‌های دکتر ناجی رئیس بخش ایمولوژی بیمارستان مسیح دانشوری، نهایتا تصمیم بر خرید یک دستگاه سی‌پی‌آر ۹۶ کیته به همراه یک دستگاه تمام اتوماتیک استخراج که قابلیت جوابگویی سه ساعته را دارا است برای جزیره گرفته شد.

وی افزود: این دستگاه با این دقت فقط در بیمارستان مسیح دانشوری ودر آینده بسیار نزدیک در جزیره کیش قابل استفاده و بهره برداری می‌باشد.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=317711

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر