2

ظریف و گوترش برای دومین بار ظرف ۲۴ ساعت گذشته تلفنی گفتگو کردند/آخرین تحولات در یمن و نیز تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ایران

  • کد خبر : 317847
  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵

به گزارش افق آنلاین ، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد شامگاه یکشنبه (امشب) ۲۴ فررودین ماه در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گزارشی از  اقدامات و تلاش‌های سازمان ملل متحد برای تداوم آتش بس در یمن ارائه کرد. در این گفتگو ظریف نیز ضمن حمایت از تلاش‌های دبیرکل […]

ظریف و گوترش برای دومین بار ظرف ۲۴ ساعت گذشته تلفنی گفتگو کردند

به گزارش افق آنلاین ، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد شامگاه یکشنبه (امشب) ۲۴ فررودین ماه در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گزارشی از  اقدامات و تلاش‌های سازمان ملل متحد برای تداوم آتش بس در یمن ارائه کرد.

در این گفتگو ظریف نیز ضمن حمایت از تلاش‌های دبیرکل برای برقراری آتش بس در یمن و با بیان اینکه بحران یمن راه حل نظامی ندارد، برقراری آتش بس پایدار را مقدمه‌ای برای آغاز روند سیاسی حل و فصل بحران یمن خواند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با ارائه گزارشی از تلاش‌های دیپلماتیک ایران برای حل بحران سیاسی در افغانستان و پیشبرد روند صلح در این کشور، جزییاتی از تماس های خود با مقامات این کشور محمد اشرف غنی، عبدالله عبدالله و حنیف اتمر ارائه کرد

 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد دیشب (شنبه) ۲۳ فروردین ماه نیز در گفتگویی تلفنی در خصوص آخرین تحولات در یمن و نیز تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه کشورمان بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه ایران و دبیرکل سازمان ملل اول فروردین ماه سال جاری نیز در تماسی تلفنی درباره تحریم‌های آمریکا به گفتگو پرداخته بودند.دبیرکل سازمان ملل متحد در آن گفتگو ضمن ابراز همدردی و همبستگی با ملت ایران بر لزوم رفع تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران برای مبارزه با کرونا تاکید کرده بود.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز ضمن قدردانی از مواضع اعلام شده و کمک نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد بر لزوم برچیده شدن تحریم‌های غیر انسانی، ظالمانه، غیرقانونی و یکجانبه آمریکا ضد مردم ایران تاکید کرده بود.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه ۲۲ اسفند ماه در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل که رونوشت آن برای روسای سازمان‌های بین‌المللی و وزرای خارجه همه کشورها ارسال شد، بر ضرورت رفع تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تأکید کرده بود.

به گزارش فارس، گوترش ۱۵ فروردین ماه نیز طی اظهاراتی از همه طرف ها در یمن دعوت کرده بود که درگیری در یمن را متوقف کرده و دور میز مذاکرات بنشینند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=317847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر