8

چگونگی حضور اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مشخص شد

  • کد خبر : 317855
  • ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۰:۱۰

دانشگاه آزاد اسلامی با ابتکار عمل در ایام کرونا، چگونگی حضور اعضای هیئت علمی و کارکنان را مشخص کرد.

چگونگی حضور اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مشخص شد

 

به گزارش افق آنلاین ، دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم دایر بودن فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و اداری در سال جهش تولید و پرهیز از تعطیلی فعالیت‌ها مدل جدیدی از اقدامات را در دستور کار قرار داده است.

براساس دستورالعمل دانشگاه آزاد اسلامی؛ عدم حضور در محیط‌های کاری به معنای تعطیلی فعالیت‌ها نیست. همکاران دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به استفاده از امکانات فناوری اطلاعات با رعایت اصل کمترین حضور فیزیکی و انجام خدمت به صورت حضور چرخشی، دورکاری، ارائه خدمات بر بستر سامانه‌های مجازی و مواردی که از سوی دانشگاه ابلاغ می‌شود، به انجام خدمت در ساعات اداری خواهند پرداخت.

حضور کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در محل کار تابع ابلاغیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا است.

ادامه آموزش های الکترونیکی

واحدهای دانشگاهی برابر بخشنامه‌های صادره، آمادگی لازم برای ارائه فعالیت‌های آموزشی خود تا پایان نیمسال دوم تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ ارتقاء و تثبیت کنند تا در صورت ادامه روند عدم برگزاری کلاسهای حضوری از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، کلاس‌های درسی نظری به صورت مجازی برقرار و نیمسال تحصیلی فعلی بدون هیچ گونه افت کیفی و با موفقیت پایان یابد.

برای ارائه دروس عملی، آزمایشگاهی و کارگاهی با توجه به در پیش بودن تابستان تدابیر لازم در موعد مناسب اتخاذ خواهد شد.

حضور اعضای هیئت علمی غیر اجرایی از تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه تا زمان اجازه حضور کامل از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، غیرضروری است و در مورد اعضای محترم هیئت علمی اجرایی، حضور بر اساس ضرورت و با مدیریت رؤسای محترم واحدهای دانشگاهی صورت می‌پذیرد. انجام امور محوله آموزشی و پژوهشی بر بستر فضای مجازی مورد انتظار است. عدم انجام وظایف محوله در شکل جدید برخلاف تعهدات کاری است.

انجام دورکاری تا حدامکان

انجام وظیفه کارکنان عضو غیر هیئت علمی واحدهای دانشگاهی از تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه نیز با حداقل حضور، از طریق انجام دورکاری و بر پایه حداکثر یک‌سوم حضور و به‌صورت چرخشی تا زمان عدم تمدید تعطیلی دانشگاه‌ها از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا با نظر رؤسای محترم واحدهای دانشگاهی است.

کارکنان شاغل در بخش‌ها و قسمت‌های مرتبط با حوزه علوم پزشکی و کادر بهداشتی و درمانی دانشگاه آزاد اسلامی، از شرایط بند فوق مستثنا بوده و تابع تصمیمات ابلاغی معاونت علوم پزشکی دانشگاه هستند.

کارکنان آموزشکده‌ها و مدارس سما، تابع بخشنامه‌های دانشگاه، مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و مقررات و تصمیمات وزارت آموزش‌وپرورش که از طریق معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی ابلاغ است، هستند.

طبق تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، سازمان مرکزی حضور کارکنان ستادی از روز شنبه ۲۳ فروردین نیز بر پایه یک‌سوم حضور گردشی و استفاده حداکثری از دورکاری همه همکاران و با مدیریت معاونت‌ها و مراکز ستادی خواهد بود.

به‌منظور جبران زحمات آن گروه از کارکنان که در طی مدت تعطیلی دانشگاه‌ها که از سوی ستاد مقابله با کرونا اعلام شده یا می‌شود، در چارچوب فعال‌سازی آموزش‌های مجازی یا پشتیبانی خدمات مقابله با کرونا با دانشگاه همکاری داشته‌اند، پرداخت فوق‌العاده اضافه‌کار به نسبت میزان حضور اعم از فیزیکی یا دورکاری با نظر رؤسای دانشگاهی استان بلامانع خواهد بود.

توقف محدودیت اضافه کار

محدودیت پرداخت اضافه‌کار تا پایان ممنوعیت حضور در محل کار، متوقف می‌شود. عدم حضور کارکنان غیر هیئت علمی تا زمان تعطیلی دانشگاه‌ها که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌شود، موجه تلقی می‌شود.

در طی دوره تعطیلی دانشگاه‌ها، ساعات کاری در حالت حضور فیزیکی تا ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه و در حالت دورکاری مطابق روال عادی تعیین می‌شود.

انا/ با توجه به بخشنامه‌های ابلاغی و به‌منظور ایجاد وحدت رویه، کلیه کلاس‌ها از روز شنبه ۱۶ فروردین‌ماه باید کلاس‌ها برخط برگزار شود. هرگونه اقدام خارج از شرایط برخط یادشده در آن بخشنامه‌ها قابل پذیرش نبوده و تخلف آموزشی محسوب شده و مسئولیت آن متوجه معاون آموزشی واحد دانشگاهی می‌شود. انجام فعالیت‌های آموزشی که از طریق روسای استانی و یا واحدهای ویژه به تأیید اینجانب رسیده است بلامانع است.

باتوجه به تقویم آموزشی ابلاغی نیمسال دوم تحصیلی ۹۹-۹۸ و با توجه به زمان شروع بحران ناشی از ویروس کرونا، امور ثبت نام تکمیلی دانشجویان برای نیمسال دوم تا تاریخ اول اردیبهشت ماه نهایی شد و پس از آن مورد قبول نیست.

امتحان جامع در نیمه دوم تابستان ۹۹ برگزار خواهد شد که زمان دقیق آن پس از عبور از شرایط بحرانی فعلی، متعاقباً اطلاع رسانی می‌شود.

مرکز فناوری دانشگاه با همکاری معاونتهای موضوعی اقدام لازم را در خصوص امور مربوط به کمیسیون موارد خاص از طریق سامانه به عمل می‌آورند. جلسات کمیسیون مواردخاص به صورت مجازی تشکیل و مکاتبات لازم به صورت دورکاری از سوی کارکنان ذیربط انجام می‌پذیرد.

در شرایط کنونی، زمان امتحانات مطابق تقویم آموزشی ابلاغی خواهد بود و در صورت هرگونه تغییر، مراتب از سوی سازمان مرکزی دانشگاه مبنی بر تغییر تاریخ امتحانات اعلام می‌شود و امتحانات طبق روال گذشته به صورت حضوری خواهد بود.

برگزاری جلسات دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری در شرایط فعلی باتوجه به ملاحظات و دستورالعمل‌های فاصله گذاری اجتماعی تا پایان فروردین ابلاغ خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=317855

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]