6

روز یکشنبه صلاحیت نیکزاد وزیر پیشنهادی دولت برای وزارتخانه راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس بررسی می شود.

  • کد خبر : 3186
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۲

روز یکشنبه برنامه و صلاحیت نیکزاد وزیر پیشنهادی دولت برای وزارتخانه راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس بررسی می شود. به گزارش خبرنگار مهر، صلاحیت و برنامه های علی نیکزاد وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت راه و شهر سازی یکشنبه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد. سال گذشته پس از استیضاح […]

روز یکشنبه برنامه و صلاحیت نیکزاد وزیر پیشنهادی دولت برای وزارتخانه راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صلاحیت و برنامه های علی نیکزاد وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت راه و شهر سازی یکشنبه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد.

سال گذشته پس از استیضاح بهبهانی، علی نیکزاد به عنوان سرپرست وزارت راه معرفی شد تا دولت لایحه ادغام وزارت راه و مسکن را ارائه کند.

۱۲ اردیبهشت ماه مهلت قانونی نیکزاد برای سرپرستی وزارت راه پایان یافته بود اما وی خود شخصاً اقدام به درخواست از رهبری برای مجوز ادامه سرپرستی در این وزارت خانه کرده و بر اساس مجوز صادر شده از سوی رهبر انقلاب روال قانونی فعالیت وزارت راه تا زمان تصویب ادغام این وزارتخانه با وزارتخانه مسکن ادامه پیدا کرد.

اول خرداد ماه سال جاری رئیس جمهور علی نیکزاد را به عنوان وزیر امور زیربنایی معرفی و لایحه وظایف و اختیارات وزارت امور زیربنایی را به مجلس ارائه کرد.

هیئت رئیسه مجلس تصمیم گرفت ابتدا وظایف این وزارتخانه جدید مشخص شود و وزارتخانه جدید برای نمایندگان شناسایی شود پس از آن وزیر برنامه خود را ارائه کند تا نمایندگان نسبت به آن رای اعتماد دهند به همین دلیل مقرر شد کمیسیون مشترکی برای بررسی ادغام ها تشکیل شود.

در بررسی های مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به فهرست وزارتخانه های ادغامی در وزارت زیر بنایی اضافه شد در زمان اعلام این پیشنهاد در صحن علنی مجلس نماینده دولت با پیشنهاد مجلس موافقت کرد اما پس از آن در برنامه های تلویزیونی این ادغام را غیر کارشناسی اعلام کرده و از مجلس انتقاد کرد.

بالاخره نمایندگان مجلس شورای اسلامی سه شنبه هفته گذشته با حذف وزارت ارتباطات لایحه تشکیل وزارت راه و شهرسازی را به تصویب رساندند تا نیکزاد نیز برای حضور در وزارتخانه جدید از مجلس رای اعتماد بگیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر