2

کلاهبرداری کرونایی با تقلید صدای وزیر ارتباطات و رشیدپور!

  • کد خبر : 320067
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶

معاون اجتماعی پلیس فتا گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا، سرقت اطلاعات، دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری افراد و کلاهبرداری‌های تلفنی از جمله جرائمی است که افزایش پیدا کرده بود.

کلاهبرداری

معاون اجتماعی پلیس فتا گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا، سرقت اطلاعات، دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری افراد و کلاهبرداری‌های تلفنی از جمله جرائمی است که افزایش پیدا کرده بود.

به گزارش افق آنلاین ، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا درباره جرائم سایبری در ایام شیوع کرونا در کشور گفت: کرونا فقط یک بیماری نبود، بلکه یک پدیده اجتماعی نیز بود و کل دنیا را تحت تاثیر قرار داده است. افراد مجرم و کلاهبردار نیز همیشه مترصد فرصتی هستند تا با بدست آوردن این فرصت براساس وقایع و اخباری که در کشور اتفاق می‌افتد، اقدامات مجرمانه خود را طراحی کرده و از این طریق بتوانند کلاهبرداری کنند.

سرهنگ پاشایی با بیان اینکه در روزهای اول که مشکلات کرونا پیش‌آمد، مهمترین پرونده‌های ما درباره فروش اقلام بهداشتی بود، گفت: در این زمینه پرونده‌های زیادی در پلیس فتا تشکیل شد. همچنین پرونده‌های زیادی در خصوص خرید و فروش اقلام بهداشتی مانند ماسک و مواد شوینده و ضدعفونی و پرونده‌هایی در زمینه احتکار و گران‌فروشی نیز شکل گرفت. در برخی موارد نیز کلاهبرداران اینترنتی با تبلیغ اقلام تقلبی در فضای مجازی اقدام به فروش این مواد در فضای مجازی کرده و وقتی مردم سفارش داده و پول را واریز می‌کردند یا جنسی تحویل نمی‌دادند و یا جنس تقلبی به مردم تحویل می‌دادند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با بیان اینکه اصلی‌ترین عاملی که افراد کلاهبردار آن را دستمایه خود قرار داده بودند، تبلیغات گسترده در فضای مجازی در خصوص داروی مخصوص کرونا بود، خاطرنشان کرد: افراد با تبلیغاتی نظیر کشف داروی کرونا اقدام به کلاهبرداری در فضای مجاز کرده و در این زمینه نیز ما در تمام نقاط کشور دستگیری داشتیم.

سرهنگ پاشایی تاکید کرد: برخی از این افراد یک سری مجوزهای وزارت بهداشت و توصیه‌های یک سری از پزشکان را جعل کرده و برخی توفیقات را نیز حاصل کرده و این داروها را بعضا از قیمت یک میلیون تا ۲۰ میلیون تومان می‌فروختند. برخی از این داروها، داروهای مضر نبوده و داروهایی بود که برای تقویت سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می‌گرفت و مورد تایید همه پزشکان بود، اما این کلاهبرداران این داروها را به عنوان داروی تخصصی کرونا به مردم می فروختند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با بیان اینکه جرائم اینترنتی در دوران قرنطینه شیب صعودی داشت، گفت: در این ایام نیز جرائمی مانند سرقت اطلاعات، دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری افراد و کلاهبرداری‌های تلفنی از جمله جرائمی بود که در این مدت افزایش پیدا کرده بود. بعضا کلاهبرداران با تقلید صدای مجریان معروف مانند آقایان رشیدپور و ضیاء و یا برخی وزرا مانند وزیر ارتباطات با افراد تماس گرفته و ادعا می‌کردند که از یک برنامه تلویزیونی که با حضور وزیر برگزار شده تماس گرفته‌اند و با ایجاد یک فضای دورغین مردم را مجاب می‌کردند که در یک مسابقه تلویزیونی هستند و با همان ترفند قدیمی اطلاعات افراد را سرقت کرده و یا با کشاندن افراد به پای دستگاه ATM اقدام به سرقت می‌کردند.

منبع: ایلنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=320067

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر