3

مسدود ماندن مرزها، خطر جدی‌تر کرونا برای اتحادیه اروپا/بازارهای منفرد اروپا با وجود مرزهای آزاد به حیات خود ادامه می دهند

  • کد خبر : 320345
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰

رئیس پیشین کمیسیون اروپا هشدار داد اقدام کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بستن مرزهای خود برای جلوگیری از شیوع کرونا و مسدود نگه داشتن این مرزها برای مدت طولانی، خسارات زیادی برای این اتحادیه به دنبال خواهد داشت.

مسدود ماندن مرزها، خطر جدی‌تر کرونا برای اتحادیه اروپا

رئیس پیشین کمیسیون اروپا هشدار داد اقدام کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بستن مرزهای خود برای جلوگیری از شیوع کرونا و مسدود نگه داشتن این مرزها برای مدت طولانی، خسارات زیادی برای این اتحادیه به دنبال خواهد داشت.

افق آنلاین ، «ژان کلود یونکر» رئیس پیشین کمیسیون اروپا امروز (شنبه) در گفت و گو با خبرگزاری د. پ. آ. آلمان خواهان توجه و کمک مالی بیشتر کشورهای عضو به اتحادیه اروپا شد.
وی گفت اگر کشورهای عضو امروز تنها به فکر خود باشند و بودجه لازم اتحادیه اروپا را تامین نکنند، در آینده نزدیک این همسبتگی از بین خواهد رفت.
این در حالی است که اتحادیه اروپا روز شنبه هفتادمین سالگرد «طرح شومان» را جشن می گیرد. «روبرت شومان» وزیر خارجه وقت فرانسه در ۹ می ۱۹۵۰ پیشنهاد داد که صنایع ذغال سنگ و فولاد آلمان و فرانسه ادغام شوند که این اقدام هسته اصلی اتحادیه اروپا محسوب می شود و یونکر آن را ایده ای درخشان برای استفاده بهتر از اقتصاد می داند.
یونکر پیش بینی ها درباره به سر رسیدن عمر اتحادیه اروپا به دلیل بحران کرونا را نادرست خواند. وی که به عنوان یک وزیر جوان از لوکزامبورگ در اولین شورای وزیران اتحادیه اروپا در سال ۱۹۸۲ شرکت کرده افزود: از آن زمان، من حداقل هر ماه خوانده ام که اتحادیه اروپا نه تنها نفس نمی کشد بلکه در بستر مرگ است.
رئیس پیشین کمیسیون اروپا واکنش های متفاوت دولت های اروپایی به کرونا را عاری از همکاری جمعی دانست و اقداماتی از قبیل کنترل های مرزی یکجانبه تحمیل شده در منطقه شنگن ، جایی که در واقع آزادی سفر وجود دارد را به باد انتقاد گرفت.
به گفته یونکر بازارهای منفرد اروپا با وجود مرزهای آزاد به حیات خود ادامه می دهند و ‘هرکسی که مرزهای خود را کنترل کند ، حتی اگر گاهی اوقات مردم آن را دوست داشته باشند ، بازار داخلی را در معرض خطر قرار می دهد.
وی همچنین با تقدیر از اقدامات «اورسولا فون در لاین» جانشین خود که سعی کرد مسیرهای ترانزیت ها را در بازار داخلی بازنگه دارد گفت این تقصیر کمیسیون اروپا نیست که کشورهای عضو تصمیمات یکجانبه گرفته و به شکل انفرادی به مقابله با بحران می روند.

ایرنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=320345

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]