2

عبور ناو موشک‌انداز آمریکا از تنگه حساس تایوان

  • کد خبر : 320769
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷

نیروی دریایی آمریکا امروز اعلام کرد یک ناو جنگی موشک‌انداز این کشور از تنگه تایوان عبور کرده است.

عبور ناو موشک‌انداز آمریکا از تنگه تایوان

به گزارش افق انلاین به نقل از رویترز، به دنبال افزایش تنش‌ها با چین، نیروی دریایی آمریکا امروز اعلام کرد یک ناو جنگی موشک‌انداز این کشور از تنگه حساس تایوان، یک هفته پیش از مراسم تحلیف رئیس‌جمهور تایوان عبور کرده است.

مراسم تحلیف «تسای اینگ ون» رئیس جمهور تایوان که برای دومین بار به این سمت برگزیده شده قرار است هفته آینده برگزار شود. ناوگان اقیانوس آرام آمریکا در بیانیه‌ای در صفحه فیس‌بوک خود امروز اعلام کرد: ناو یو‌اس‌اس مک‌کمپبل روز چهارشنبه از تنگه باریکی که تایوان را از سرزمین اصلی چین جدا می‌کند، عبور کرده است.

از سوی دیگر وزارت دفاع تایوان اعلام کرد این ناو در آنچه که به آن «ماموریت معمولی» گفته می‌شود به سمت جنوب حرکت کرده و به مسیر خود ادامه داده است. تسای که قرار است چهارشنبه آینده برای دومین بار در سمت رئیس‌جمهور سوگند یاد کند وعده داده است از دموکراسی تایوان و همچنین مقابله با چین دفاع کند.

چین که تایوان را جزء قلمروی خود می‌داند از حمایت شدید دولت ترامپ از این جزیره و فروش تسلیحات به آن به شدت خشمگین است. از سوی دیگر به تازگی روابط واشنگتن و پکن بر سر موضوع شیوع جهانی کرونا به شدت تیره شده است. آمریکا چین را متهم می‌کند که درباره همه‌گیری ویروس کرونا اطلاعات درستی منتشر نکرده و منشاء این ویروس یک آزمایشگاه در شهر ووهان بوده است.

در ماه‌های اخیر چین و آمریکا تحرکات نظامی خود را در نزدیکی تنگه تایوان افزایش داده‌اند. تایوان عملیات‌های نظامی چین در این منطقه را برای ارعاب خود می‌داند. از سوی دیگر پکن اعلام کرده است تسای فردی جدایی طلب است. اتهاماتی که هر دو طرف قاطعانه رد می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=320769

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر