3

موقعیت ایران در چالش با آمریکا در حال تقویت و موقعیت آمریکا در حال تنزل است.

  • کد خبر : 3208
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۰ - ۸:۲۴

موقعیت ایران در چالش با آمریکا در حال تقویت و موقعیت آمریکا در حال تنزل است. این علت سرپیچی های ایران در برابر فشارهاست. مجله آمریکایی تایم در ارزیابی علت بی رمقی فشارهای آمریکا و عدم تأثیرپذیری جمهوری اسلامی ایران نوشت: اگرچه فشارها بر ایران افزایش می یابد تا تهران را مجبور به نشستن پای […]

موقعیت ایران در چالش با آمریکا در حال تقویت و موقعیت آمریکا در حال تنزل است. این علت سرپیچی های ایران در برابر فشارهاست.
مجله آمریکایی تایم در ارزیابی علت بی رمقی فشارهای آمریکا و عدم تأثیرپذیری جمهوری اسلامی ایران نوشت: اگرچه فشارها بر ایران افزایش می یابد تا تهران را مجبور به نشستن پای میز مذاکره کند اما کمتر دیپلماتی می پذیرد که چنین اتفاقی بیفتد. ایران مدام بی اعتنایی و سرپیچی می کند. این امر دلیل روشنی دارد و آن اینکه موقعیت این کشور در برابر موقعیت رو به تنزل و تضعیف آمریکا در حال قوی تر شدن است. مقامات ایرانی منتظرند بهار انقلاب های عربی موقعیت آمریکا و متحدانش در منطقه را باز هم ضعیف تر کند.
تایم همچنین تاکید کرد: تحلیل گرانی که با عینک بدبینی به ماجرا می نگرند، معتقدند وجود یک ایران با سلاح هسته ای اجتناب ناپذیر است، چرا که ایران تحریم های غرب را تحمل کرده و از عهده آن برآمده است. برخی دیگر از ناظران از جمله شش سفیر سابق اروپایی در ایران که تحلیل آنها در رسانه های غربی منتشر شد معتقدند هرچند ایران به دنبال تولید سلاح هسته ای است اما نمی تواند واقعاً سلاح هسته ای را تولید کند. آنها نوشته اند «از نظر قوانین بین المللی موضع اروپا و آمریکا ضعیف تر از چیزی است که تصور می شود. ایران براساس قوانین آژانس بین المللی انرژی هسته ای حق دارد به غنی سازی اورانیوم بپردازد و چیزی در معاهده ان پی تی وجود ندارد که جلوی آن را بتواند بگیرد. فعالیت ایران مورد نظارت آژانس قرار دارد. واقعیت این است که آژانس تاکنون دلیلی بر انحراف ایران به سوی تولید سلاح هسته ای نیافته است.»
مجله آمریکایی تایم با تأکید بر اجماع در ایران بر سر مقاومت آمیخته با پیروزی نوشت: همه شواهد حاکی از آن است که همه در تهران به جمهوری اسلامی توصیه می کنند وارد هیچ سازشی با آمریکا و حامیانش نشود. برخی تحلیل گران در ارزیابی دلایل امتناع ایران از تمکین مقابل آمریکا معتقدند ایران اتحاد سه جانبه آمریکا، اسرائیل و عربستان را متزلزل می بیند و به فروپاشی بیشتر آن کمک می رساند. به نظر می رسد با وجود فشار تحریم ها، کاهش نفوذ واشنگتن در منطقه واقعیتی انکارناپذیر است.
تایم در پایان نوشت: رهبری ایران دولت اوباما را تنها حاضر به تغییر تاکتیکی در سیاست آمریکا می بیند و می داند که وی به تغییری کامل برای پذیرش رژیم ایران روی نخواهد آورد. بنابراین ایران لزومی نمی بیند به آمریکا نزدیک شود و بیشتر سعی دارد خواستار خروج فوری نیروهای آمریکا از منطقه شود.
همزمان با انتشار تحلیل هفته نامه تایم، صدای آمریکا از قول دادستان های این کشور خبر داد: کشتیرانی ایران با استفاده از برخی شرکت ها، تحریم ها را دور زده و بالغ بر ۶۰ میلیون دلار از طریق نظام بانکی آمریکا رد و بدل کرده است. ایرانی ها بدین ترتیب قانون تحریم های تجاری آمریکا را زیرپا گذاشته و نقض کرده اند.
این گزارش می افزاید: سایروس ونس دادستان ناحیه منهتن نیویورک، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را متهم کرد که با ایجاد شرکت های صوری، بانک های نیویورک را برای رد و بدل کردن ۶۰ میلیون دلار، گمراه کرده است. وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده ۱۰ شرکت کشتیرانی و ۳ فرد مرتبط با کشتیرانی ایران را تحریم می کند.
رئیس اداره کنترل دارایی های خارجی آمریکا، تأکید کرد تلاش های شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای دور زدن تحریم ها و افزایش مراقبت ها شدت یافته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3208

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر