2

معاون حقوقی وزارت دفاع: افزایش ۴ برابری بودجه صنعت دفاعی در دوره دهم مجلس

  • کد خبر : 321215
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع، گفت: در طول ۴ سال مجلس دهم بیش از ۴ برابر بودجه صنعت دفاعی ما افزایش پیدا کرد و قوانین حمایتی متعددی نظیر قانون حمایت از ایثارگران تدوین شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع، گفت: در طول ۴ سال مجلس دهم بیش از ۴ برابر بودجه صنعت دفاعی ما افزایش پیدا کرد و قوانین حمایتی متعددی نظیر قانون حمایت از ایثارگران تدوین شد.

به گزارش افق آنلاین ، آخرین جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم شورای اسلامی با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در محل این وزارتخانه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار طلایی نیک معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع، گفت: مجلس دهم تعامل بی نظیری با وزارت دفاع داشت و پس از رأی قاطع نمایندگان به وزیر پیشنهادی حمایت های اعضای کمیسیون امنیت از برنامه های وزارت دفاع تداوم پیدا کرد.

وی افزود: در طول ۴ سال مجلس دهم بیش از ۴ برابر بودجه صنعت دفاعی ما افزایش پیدا کرد و قوانین حمایتی متعددی نظیر قانون حمایت از ایثارگران، قانون ساماندهی خدمت وظیفه، قانون سهم بودجه دفاعی از مالیات بر ارزش افزوده و سایر قوانین در این مدت تدوین شد.

وی ادامه داد: در دوره ۴ ساله وزیر دفاع ۳۲ بار در مجلس حاضر شدند و در ۵ جلسه علنی حضور پیدا کردند.

در ادامه این جلسه مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در سخنانی، تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی با تمام سلیقه ها و نگاه های مختلف سیاسی در حمایت از حوزه دفاعی کشور سنگ تمام گذاشت و نیروهای مسلح ما نیز به واقع خوش درخشیدند.

وی افزود: ویروس کرونا در کنار بلایا و آثار مخربی که داشت درس هایی نیز برای ما به همراه داشت و نیروهای مسلح ما نیز در کنار همه دستگاه ها در مواجهه با این ویروس خوش درخشیدند و به خوبی نیازهای کشور را در حوزه های مختلف تامین کردند.

تسنیم/نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما دریافتیم که در حوزه بیولوژیک شرایط دنیا تغییر کرده و این امکان وجود دارد که تهاجم های بیولوژیک هر لحظه تکرار شود و شناخت تهدیدات آینده برای ما مهم است چرا که این ویروس نشان داد تهدیدات آینده تنها در حوزه موشکی و جنگ سخت نیست و ما در حوزه جنگ های نوین نیازمند آمادگی جدی هستیم.

در بخش پایانی این جلسه نیز امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی مسلح تاکید کرد: شرایط دنیا و دشمنی دشمنان با ما نشان می دهد تنها چیزی که ما را در مقابل تهدیدات حفظ می کند افزایش قدرت در همه حوزه ها است و ما توانستیم با حمایت های مجلس در بسیاری از شاخص های برنامه های پیش بینی شده خود را در حوزه افزایش قدرت نظامی و بازدارنده محقق کنیم.

وی تصریح کرد: در حوزه موشکی، پدافندی و دریایی و زیر سطحی دستاوردهای بی نظیری داشتیم.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: در زمینه دفاع بیولوژیک هم کارهای مطلوبی صورت گرفت و ما توانستیم با وجود آنکه وظیفه ذاتی در زمینه تولید بسیاری از محصولات نداشتیم به سرعت زیرساخت های خود را در جهت تولید نیازهای مقابله با تهدید بیولوژیک به کار گیریم و امروز توان تولید ۱۵۰ هزار لیتر در روز مواد ضدعفونی کننده و طیف متعددی از محصولات تشخیصی حرارتی و کیت های آزمایشگاهی داریم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=321215

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر