5

وزیر ارتباطات: ۷۰ میلیون ایرانی به اینترنت دسترسی دارند/هم اکنون متوسط هسته اقتصاد دیجیتال در دنیا ۴٫۵ درصد است

  • کد خبر : 321256
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اندازه اقتصاد دیجیتال ایران ۶.۵ درصد است، گفت: ۵ میلیون نفر در ابتدای دولت یازدهم به اینترنت دسترسی داشته اند که این عدد در ابتدای دولت دوازدهم به ۳۶ میلیون نفر و اکنون به ۷۰ میلیون نفر ایرانی رسیده است.

وزیر ارتباطات: 70 میلیون ایرانی به اینترنت دسترسی دارند

.به گزارش افق آنلاین ، محمد جواد آذری جهرمی در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد افزود: اقتصاد دیجیتال در دولت دوازدهم بصورت جدی پیگیری شد

وی اظهار داشت: پیگیری و پیشرفت در حوزه اقتصاد دیجیتال جزء برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و آینده اقتصاد دنیا به سمت اقتصاد دیجیتال در حرکت است. نوآوری، خلاقیت و استفاده از نیروهای جوان و نخبه جایگاه ویژه ای در این اقتصاد دارد

 آذری جهرمی بیان داشت: بازار از نکات بسیار مهم در حوزه اقتصاد دیجیتال است.ایران در منطقه خاورمیانه به لحاظ جمعیتی ۸۰ میلیون نفر جمعیت دارد که یک ظرفیت بسیار بزرگی است و دیجیتال در کشور در حال رشد و توسعه است.کشور ایران با این وصف مستعد یک جهش بزرگ در حوزه اقتصاد دیجیتال است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: اقتصاد دیجیتال دارای سه لایه از قبیل هسته، محدود و وسیع است. لایه اول مربوط به هسته اقتصاد دیجیتال است این لایه بیشتر به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فعالیت اپراتورهای مخابراتی و ارتباطی، تولید و صادرات نرم افزار، سخت افزار، تولیدات داخلی و بازرگانی این تولیدات و بخش خدمات حوزه آی.سی. تی ربط پیدا می کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: لایه دوم (محدود) اقتصاد پلتفرمی و لایه سوم (وسیع) دیجیتالی شدن فرآیندها مثل کشاورزی، بهداشت، انرژی و بسیاری از حوزه های دیگر در این لایه قرار می گیرند.

وی افزود: سال ۱۳۹۵ سهم اقتصاد بخش تلکام که جزء هسته بود به تنهایی در تولید ناخالص داخلی ۱٫۷۵ درصد بود که امسال به ۲٫۵ درصد رسیده است.حجم بازار حوزه تلکام در ابتدای دولت یازدهم ۱۹ هزار میلیارد تومان، ابتدای دولت دوازدهم ۳۶ هزار میلیارد تومان و امسال به ۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

آذری ادامه داد: سیاست مهم این وزارتخانه در رشد بازار اپراتورهای ارتباطی تثبیت و کنترل قیمت ها و استراتژی توسعه بازار بوده است.پنج میلیون نفر در ابتدای دولت یازدهم به اینترنت دسترسی داشته اند که این عدد در ابتدای دولت دوازدهم به  ۳۶ میلیون نفر و اکنون به ۷۰ میلیون نفر ایرانی رسیده است.

وی افزود: این وزارتخانه قیمت ها را بالا نبرد و تلاطم های ارزی را از جیب مردم تامین نکرد.

آذری جهرمی بیان داشت: حجم حوزه بازار تلکام از ۳۶ به ۵۰ هزار میلیارد تومان در ۲ تا ۲٫۵ سال گذشته ناشی از توسعه بازار بوده است.

وی ادامه داد: رشد و توسعه خوبی در حوزه «تری جی » و «فورجی» طی دولت دوازدهم در کشور اتفاق افتاد به نحوی که صد درصد شهرها و ۸۷ درصد روستا هابه تری جی و فورجی متصل شدند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این عدد تا پایان امسال در روستاهای بالای ۲۰ خانوار به صد درصد می رسد. اینها همان استراتژی توسعه بازار بود که اقتصاد را بزرگ کرد.

آذری جهرمی اظهارداشت: سهم بخش خدمات چهار دهم درصد بود که اکنون به هشت دهم درصد رسیده است. استارت تاپ ها در این رسته قرار می گیرند که در طول ۲٫۵ سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه  کرده اند.

تسنیم/ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هرچند استارت آپ ها به اندازه حوزه مخابراتی بزرگ نشده اند ولی ضریب و نمودار رشد شان به سمت بالاست. هم اکنون پنج هزار استارت آپ در سامانه نوآفرین سازمان فناوری اطلاعات ثبت و در حال فعالیت اقتصادی هستند.

آذری جهرمی تصریح کرد: این کسب و کارها ضمن ایجاد اشتغال بستر خدمات را در حوزه های مختلف برای مردم فراهم می کنند.

وی ادامه داد: مجموع اندازه هسته اقتصاد دیجیتال در ایران چهار درصد و لایه دوم و سوم در مجموع ۲٫۵ درصد شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مجموع اندازه اقتصاد دیجیتال کشور ۶٫۵ درصد است، افزود: هم اکنون متوسط هسته اقتصاد دیجیتال در دنیا ۴٫۵ درصد است.

وی یادآور شد: هسته اقتصاد دیجیتال در آمریکا و چین به ترتیب ۶ و ۶٫۹ درصد است بواسطه تولیدتجهیزات سخت افزاری وسیعی که در این حوزه دارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=321256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر