6

اقدامات اخیر امریکا در تحریم چند شرکت و شخصیت حقیقی و حقوقی ایران

  • کد خبر : 3213
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۰ - ۸:۴۳

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در نامه محمد خزاعی به بان کی مون آمده است: روند جاری تحریم های یکجانبه آمریکا برضد ملت ایران، تهدید ملتی است که برای کسب حقوق مشروع خود ایستاده است. وی اقدامات اخیر امریکا در تحریم چند شرکت و شخصیت حقیقی و حقوقی ایران از جمله شرکت هواپیمائی ملی […]

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در نامه محمد خزاعی به بان کی مون آمده است: روند جاری تحریم های یکجانبه آمریکا برضد ملت ایران، تهدید ملتی است که برای کسب حقوق مشروع خود ایستاده است.

وی اقدامات اخیر امریکا در تحریم چند شرکت و شخصیت حقیقی و حقوقی ایران از جمله شرکت هواپیمائی ملی ایران آن هم بر اساس ادعاهای واهی را رد و تصریح کرده است: اینگونه اقدامات امریکا، بی اساس بودن تبلیغات کاخ سفید در مورد تعامل با سایر ملتها را فاش کرده است.

خزاعی در نامه خود به بان کی مون افزوده است: برخلاف ادعاهای فریب کارانه و مغرضانه آمریکا که تحریم ها را متمرکز بر شرکتها و اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با فعالیتهای صلح آمیز هسته ای ایران و یا حمایت از ملتهای منطقه می داند، شکی نیست که هدف از این اقدامات خصمانه، فشار برکل مردم ایران است.

نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد در این نامه با اشاره به بیانیه مشترک اخیر وزیران امور خارجه و خزانه داری آمریکا، اتهامات مندرج در این بیانیه را نمونه واضحی از وارونه نشان دادن واقعیت های جهان با هدف تامین منافع محافل مشخص و افزایش سیاستهای سلطه جویانه آنها در منطقه خاورمیانه خوانده است.

خزائی خطاب به بان کی مون افزوده است: اینگونه اقدامات، ترفند فریب کارانه کاخ سفید برای منحرف کردن توجهات شهروندان آمریکائی از بسیاری از سیاستهای بی نتیجه و شکست خورده دولت این کشور در عرصه داخلی و خارجی است.

نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد تحریم های آمریکا برضد مردم غیرنظامی سایر کشورها را تهدیدی علیه اعضای سازمان ملل متحد و نمونه نقض جدی تعهدات امریکا در چارچوب قوانین بین المللی خوانده است.

خزائی در نامه خود خطاب به بان کی مون آورده است: در شرایطی که شرکت هواپیمائی ملی ایران، زمینه ارتباط و تعامل میلیون ها ایرانی را در داخل و با دیگر ملتها فراهم می کند، اقدام آمریکا برضد این شرکت های تجاری و غیر نظامی، در تضاد آشکار با تبلیغات بی اساس امریکا مبنی بر حمایت از روابط فرهنگی میان ملتهاست.

نماینده کشورمان نزد سازمان ملل با یادآوری حادثه هدف قرار دادن هواپیمای ایرباس از سوی ناوگان نظامی آمریکا، خطاب به بان کی مون یادآور شده است: ملت ایران تحریم شرکت هواپیمائی خود از جانب آمریکا را اقدام خصمانه دیگری مانند هدف قراردادن هواپیمای مسافربری غیر نظامی ایرباس بر فراز خلیج فارس توسط ناو جنگی آمریکا در سال ۱۹۸۸ میلادی قلمداد می کند که به شهادت ۲۶۹ ایرانی بی گناه از جمله دهها زن و کودک منجر شد و خاطره تلخ آن هیچگاه از ذهن ملت ایران و انسان های با وجدان جهان پاک نمی شود.

خزاعی خطاب به بان کی مون افزوده است: امروز دیگر کمتر ملتی در جهان وجود دارد که به علت نحوه رفتار تبعیض آمیز آمریکا، متوجه این واقعیت نشود که هدف اصلی این قبیل اقدامات آمریکا ، فقط و فقط محروم کردن ملت ایران از حقوق اساسی خود از جمله حق تحرک و جابجائی است.

نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد همچنین از بان کی مون خواسته است به عنوان دبیرکل بزرگترین سازمان بین المللی جهان، به تلاش های خود برای روشن شدن واقعیات و پی بردن ملتهای جهان به فعالیتهای غیر منصفانه و نامناسب آمریکا که هدف اصلی آن نه صلح و امنیت بین المللی بلکه انحراف افکار عمومی از تحولات خاورمیانه است، ادامه دهد.

خزائی به بان کی مون یادآوری کرده است: سازمان ملل متحد به عنوان مسئول حفظ صلح و امنیت بین المللی، دارای مسئولیت های اساسی در بسیج جامعه بین المللی برای مقابله با اینگونه تهدیدات علیه ملت هائی است که صرفا در تلاش برای کسب حقوق مشروع و غیر قابل انکار خود، در چارچوب قوانین بین المللی هستند.

وی در پایان این نامه از بان کی مون خواست این نامه نمایندگی جمهوری اسلامی ایران به عنوان سند مجمع عمومی سازمان ملل متحد، منتشر شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3213

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر